BröllopsGuiden
10 nov 2008 15:21       10 svar    2232 klick

JAG FÅR PANIK...tyck gärna till

linska
Antal inlägg: 5
Loggade in: 26 mar 2009
Utloggad
Sitter här och blir så irriterad över att folk inte kan respektera hur vi vill ha vårt bröllop.Vi skrev klart och tydligt på våra inbjudningskort ; "Vi tycker mycket om barn men denna dag vill vi fira endast med vuxna" och då ställer jag mig själv frågan ;Vad var det i den texten som var så "luddigt" . Då börjar dom fråga vilken åldersgräns vi satt ...blir tokig ...vet dom inte själva om deras barn är barn eller om dom är vuxna????
Blir samtidigt så ledsen för jag vill inte att nån ska bli arg eller irriterad på mig för nåt som jag önskar när det gäller ett enda tillfälle som vi vill ska vara PERFEKT...anledningen till detta är att vi vill inte att folk ska börja åka hem tidigt för att barnen ska sova + att man samtidigt inte vill ha lek och stoj och stim utan att även föräldrarna ska kunna slappna av och ha de trevligt utan att tänka på att springa efter barn . Jag ser det som så att begravningar och bröllop är väl egentligen inte till för små barn (om de inte tillhör paret som gifter sig såklart) de är min känsla bara . Tyck till om vad ni vill ...hoppas de finns nån mer som stöttar mig ...för man mår absolut inte bra när folk inte kan respektera hur VI vill ha VÅRT bröllop . // utsliten 31 -åring
charlotte.dahlstrom
Antal inlägg: 158
Loggade in: 22 feb 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 15:28
Den här diskussionen har varit på tapeten många gånger här inne på BG och alltid kommer vi fram till samma saker. Somliga tycker att det är en självklarhet att barnen ska med och andra inte. Vad man än väljer så är väl det viktigaste att ens gäster respekterar det som sagts eller skrivits!
Stå på dig, vi kommer inte heller ha barn (förutom mina syskon som ingår i brödföljet).
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 15:30
Vi skrev oxå så på våran inbjudan och det verkar som om alla respecterar detta. Dock med undantag om man ammar.

Dom vi känner tycker det är skönt att få vara barnfria en kväll och bara ha skoj. Man vill ju som du säger inte att dom ska åka hem för tidigt för att natta barnen.

Jag förstår dig helt och hållet. Tycker det är tråkigt när folk inte fattar att man inte vill ha barn med, hur mycket man än älskar barn så kan vissa vara jobbiga och störande och vid bröllop så funkar inte det.

Hoppas det ordnar sig för er.
Kram
linska
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 15:44
Tack !!! Gud så skönt att höra era ord !!! Kändes som en sten lättade från mitt bröst . Ja man gifter sig ju bara en gång i livet och då vill man ju att allt ska vara som man själv drömt om .

Jag hoppas verkligen att dom förstår själva vad dumt det låter när de frågar om åldersgräns...

Åter igen TACK !!!!kram på er
johanna02
Antal inlägg: 38
Loggade in: 18 maj 2009
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 18:18
Det där med åldersgräns är väl ingen dum fråga...? för många kanske tycker sina barn är vuxna när de är 15år och andra inte...bättre att kanske säga en ålder typ 18år om ni nu ska servera sprit. En del föräldrar bjuder ju sina barn på sprit och öl fast de inte är 18år och så skulle inte jag vilja ha det på mitt bröllop...
Så ett tips är ju att sätta 18års gräns.
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 23:10
På vårat bröllop kommer det att vara barn med. Men vi har "hintat" de föräldrar med yngre barn, som vi oxå vet har möjlighet, att skaffa barnvakt till Stå på dej och lycka till! ;)
Thea
Antal inlägg: 25
Loggade in: 20 maj 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 23:14
Hälfen av texten försvann!?!
Det jag vill säga är att det är eran speciella dag. Gör den till det ni vill ha! Barnfritt är helt ok! Lycka till!
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 10 nov 2008 23:29
Förstår din frustration precis! Men ok har man barn som är i övre tonåren kan det vara svårt som gäst att veta kanske. Jag vill inte heller och ska inte ha barn med på vår fest och det har vi skrivit tydligt på vår bröllopshemsida. Jag blir dock förvånad och upprörd över hur ohyfsade folk kan vara, det har drabbat mig också nyligen...

Kram och lycka till!
Pinglan
Antal inlägg: 74
Loggade in: 23 apr 2010
Utloggad
Skrivet 11 nov 2008 16:17
Hej! Vi har löst det så här. Vi kommer i inbjudan att skriva ut alla namnen på de som är bjudna. Exempelvis kommer jag att bjuda (förvisso vuxna men ändå) några kusiner men inte alla. Då kommer vi att skriva nåt i stil med
Välkomna på bröllop Mamma, Pappa, Kusin 1, Kusin 2 och Kusin 3
medan till dem där "barnen" inte är bjudna skriver vi bara
Välkomna på bröllop Mamma och Pappa.
Hoppas det blev förståeligt.
Lycka till!
kjexet
Antal inlägg: 78
Loggade in: 16 jan 2010
Utloggad
Skrivet 12 nov 2008 07:41
Stå på dig, om inte för din egen skull så för gästernas! Som trebarnsmamma tycker jag att det är UNDERBART att få en inbjudan utan barn, för då har man "lovlig" anledning att skaffa barnvakt. jag har roligt med barnen vid många tillfällen, men vid ett bröllop är det skönt att slippa passa på dem och få släppa loss själv!
linska
Utloggad
Skrivet 14 nov 2008 12:50
Tack snälla för alla underbara svar . Känns riktigt skönt att höra att många är av samma uppfattning =)kram på er och lycka till i framtiden !
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!