tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Ska antingen sminka mig själv eller låta frisören göra det, men hon har inget eget smink (då hon ska göra det svart kan hon inte ta salongens..)utan måste i vilket fall som helst köpa eget.. Vilket märke ska man välja så man får bra kvalitet? Har märkt att det inte behöver vara bättre grejer bara för att priset är dyrt! Vill ju att sminket ska hålla hela kvällen. Någon som har tips? // Liza
Skrivet 27 nov 2008 18:13
Jag ska själv (precis som många andra säkert) bli sminkad med I.D makeup. Deras produkter sitter hela dagen då det är gjort på mineraler. Har själv bara provat deras puder än så länge men det var väldigt bra. Finns att köpa på Åhléns.
För övrigt så tycker jag att ögonskuggor & rouge från exempelvis Dior och YSL sitter mycket bättre än tex Isa Dora och de lite billigare märkena. Pigmenten är kraftigare och skuggan smälter in i huden på ett annat sätt. Foundation från Lancome är outstanding tycker jag. Dessutom varar de produkterna väldigt länge. Men det kostar ju en slant om man ska införskaffa allting på en och samma gång. Gå in i en kosmetikaffär och berätta om det du tänkt dig så får du säkert prova lite olika skuggor mm så kan du känna dig fram! Det finns ju som sagt en uppsjö av smink och alla har sina favoriter!