BröllopsGuiden
27 nov 2008 17:14       5 svar    1916 klick

Vilket är bäst??

tollartjejen
Antal inlägg: 59
Loggade in: 14 jun 2010
Utloggad
Ska antingen sminka mig själv eller låta frisören göra det, men hon har inget eget smink (då hon ska göra det svart kan hon inte ta salongens..)utan måste i vilket fall som helst köpa eget.. Vilket märke ska man välja så man får bra kvalitet? Har märkt att det inte behöver vara bättre grejer bara för att priset är dyrt! Vill ju att sminket ska hålla hela kvällen. Någon som har tips? // Liza
Valentinebride09
Antal inlägg: 81
Loggade in: 19 dec 2010
Utloggad
Skrivet 27 nov 2008 18:13
Jag ska själv (precis som många andra säkert) bli sminkad med I.D makeup. Deras produkter sitter hela dagen då det är gjort på mineraler. Har själv bara provat deras puder än så länge men det var väldigt bra. Finns att köpa på Åhléns.

För övrigt så tycker jag att ögonskuggor & rouge från exempelvis Dior och YSL sitter mycket bättre än tex Isa Dora och de lite billigare märkena. Pigmenten är kraftigare och skuggan smälter in i huden på ett annat sätt. Foundation från Lancome är outstanding tycker jag. Dessutom varar de produkterna väldigt länge. Men det kostar ju en slant om man ska införskaffa allting på en och samma gång. Gå in i en kosmetikaffär och berätta om det du tänkt dig så får du säkert prova lite olika skuggor mm så kan du känna dig fram! Det finns ju som sagt en uppsjö av smink och alla har sina favoriter!

Lycka till!
tollartjejen
Utloggad
Skrivet 05 dec 2008 22:10
Tack för tipset! Har kollat runt lite och har nu köpt ett kom-igång-kit från i.d. bareminerals. Här i Sverige var det ganska dyrt, 995:- för ett kit, så jag har köpt ifrån england, fick betala 618:- inkl. frakt. här är länken för er som ev. är intresserade.. www.harleycosmetic.com
Tiger-Kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 25 maj 2009
Utloggad
Skrivet 06 dec 2008 17:07
Kom ihåg bara att vare sig du sminkar själv eller om frisören gör det, gör en provsminkning några veckor innan! Gärna mer än en gång, nu när du använder egna saker. Inte bara för att du ska veta hur du vill ha det när det är dags på riktigt, utan även för att kolla så att du inte reagerar allergiskt mot sminket. Mineral-makeup ska ju vara så rent och bra för känslig hy, men det finns alltid undantag från regeln och jag är t.ex en av dem som inte tål det, det svider, blir rött och svullnar upp i hela ansiktet om jag använder såna produkter (det hände andra gången jag testade, och sen tredje, sen insåg jag fakta). Och det vill man ju inte ska hända på bröllopsdagen...
tollartjejen
Utloggad
Skrivet 09 dec 2008 18:50
Tack! Har fyra månader på mig att träna sminka mig..sen var det så lyxigt att i paketet fanns det en dvd-skiva som beskrev hur man använder produkterna. Supersmart! Kramar Liza
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 10 dec 2008 14:54
Är man bra på att sminka sig är ett tips att göra det själv! De gånger jag har blivit sminkad av proffs har jag kännt mej utklädd och obekväm med resultatet, de har haft helt andra ideer än mej om vad jag passar i!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!