BröllopsGuiden
09 jan 2007 15:53       12 svar    3289 klick

Vad ska ingå i programmet?

JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Vi funderade på att göra ett programm till varje gäst där olika hållpunkter under middagen står med.

Är osäkra vad man brukar ta med. Vi tänkte ta med menyn, hur vi träffades, namn på gästerna (utgår då från bordsplaceringen). Vad mer är brukligt?

Kan man strunta i programmet eller blir det då en trist middag? Alla bröllop vi själva avrit på har haft detta.

Vi behöver alla råd vi kan få. Kanske vet någon om en billig tryckfirma som kan trycka upp dessa???

/ Jennie
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 21 maj 2019
Utloggad
Skrivet 18 jan 2007 11:03
Om man ska sjunga sånger kan även dessa vara med, och kanske lite rolig kurisoa eller roliga bröllopsskämt har jag varit med om i bröllopsprogram. Många gånger hinner man inte läsa igenom allt som gäst...
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 19 jan 2007 09:50
Jag diskuterade det nyligen med en kompis som var toasmadame på flera bröllop.

Vi, jag och sambon tyckte först att det kanske inte behövdes så mycket "underhållning" i festprogrammet. Det är ju inte meningen att folk ska sitta med näsan i häftena under middagen. Vi vill ju att folk ska umgås med varandra.

Men jag tror att min vän har rätt. Hon sa att det är bara de som är i "behov" av det som läser det. Därför är det trevligt för dem.

Vi kommer ha några allsånger, sagt av barn om relationer, roliga ordningsregler, vem som gjort vad (eftersom släkting har fixat blommor, min sambo designat ringarna etc.) och en kort beskrivning av alla gäster.

Vi kommer skriva ut festprogramen på vår egen skrivare.

Hoppas du fått nån hjälp. Lycka till.
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 26 feb 2007 09:49
Jag vill gärna se på era texter! Har du lust att skicka till mig på
gunnel@gotland.com

Chrissa
HannaKristina
Antal inlägg: 53
Loggade in: 26 jun 2009
Utloggad
Skrivet 26 feb 2007 10:30
Jag skulle också gärna kika på era texter.
Skulle vara jättebra då jag har idétorka.

hannasjogren@hotmail.com

tack på förhand!
karlsson-linda
Antal inlägg: 104
Loggade in: 23 apr 2008
Utloggad
Skrivet 17 jun 2007 22:09
Hej!
Jag skulle också vilja se era texter.

Min mail är: karlsson-linda@telia.com

Tack på förhand!
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 17 jun 2007 22:25
Jag håller fortfarande på att fila på vårat (undrar om det någonsin kommer att bli klart) och det kommer att innehålla lite roliga ordningsregler, vett och etikett, barncitat, vilka som är med och roliga historier. Vi kommer inte att ha några sånger så det finns inte med. Men jag kan hindra ändra i det för vi ska inte gifta oss förrän 18/8!
Fru Bergqvist
Antal inlägg: 27
Loggade in: 03 jul 2011
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 08:32
Jag är också väldigt sugen på att få se era texter, har inga bra ideer själv tyvärr, bara på eventuellt några allsånger men vore tacksam för lite mer ideer.

sannaahltorp@hotmail.com
lillamina
Antal inlägg: 8
Loggade in: 03 dec 2007
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 15:37
Skulle också gärna vilja se dina texter.

Maila mig gärna
marina.mina@bredband.net
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 16:29
Vi ska ha ett sånt häfte...men jag har ingen aning om vad som kommer stå i den..detta har hemlighållts för mig!Ska bli jättekul o se vad dom har hittat på..det enda jag vet är menyn och gästpresentationen för den har jag fått i uppdrag att göra. Osså har jga svarat på enmassa tokiga frågor....Skönt att vi inte behöver tänka på sånt...
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 17:24
Samma som tricky här. Vårt värdpar har tagit hand om den biten. Skööönt..
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 17:45
o roligare också...jag tycker det är riktigt skoj att jag inte vet vad som står i häftet eller vad som händer på festen...tur man har släkt o vänner som man kan lita på!
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 18 jun 2007 21:50
Jag har lyssnat på alla inlägg och gjort ett program. Har mailat iväg resultatet. Hoppas att det kan inspirera fler.

Har ni några tips eller ser några stavfel osv. Hör gärna av er så att jag kan ändra i veckan. :) För den 30 juni är det äntligen dax för bröllop! :D

//Jennie
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!