BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
10 feb 2009 18:15       5 svar    1 klick

MiZZ_MaGiKa
Antal inlägg: 11
Loggade in: 09 maj 2009
Utloggad
Hej.
Känn dig inte galen för i så fall är jag också det! Förstår precis vad du pratar om, ena dagen så känner jag att det måste vara helt perfekt! Som du säger "kosta vad det kosta vill".
Nästa dag så känner jag att, det är inte så viktigt, och så kan jag till och med bli lite snål. Känna att dom pengar som allt kostar är alldeles för mycket!
Trtor iatt det är en liten oro som smyger sig in, har vi råd till allt detta. Kanske vi skulle spara in på servetter (exempelvis) Men sen helt plötsligt så tänker jag att jag VILL ju ha dom där servetterna jag tittade på som kostade alldeles för mycket egentligen! Nu är det ju bara ca 3 månader kvar till vårt bröllop och jag börjar känna lite lätt panik!!!
Så känn dig inte ensam..jag finns här också! ;) Kram Monica
Dalabruden
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 nov 2009
Utloggad
Skrivet 18 feb 2009 12:36
Jag kände mej också väldigt ambivalent inför mitt bröllop till en början! Lite som du beskriver att vissa dagar ville jag ha ALLT och andra dagar kändes det mindre viktigt. För ja det kostar ju MASSOR att ha ett ordentligt fancy bröllop. Vi kom till sist, efter typ ett år av velande hit och dit, fram till att det var värt pengarna för oss att få en lyxig fest på restaurang och att jag skulle få min drömklänning mm...
Men ingen kan ju egentligen råda någon annan i det beslutet! det är ju otroligt individuellt! man måste komma fram till hur viktigt det är för en själv!
För den delen kan ett bröllop bli otroligt vackert och stämningsfullt oavsett budget!
Men skulle jag ge ett tips så är det att satsa på festen! God mat mycket dricka och genomtänkt underhållning! (dekoration är inte så viktigt även om jag personligen är lite pedant på det området men som du skriver vem bryr sig egentligen om servetterna och duken matchar!)
Lycka till med planeringen!:)
Kram!
jennyochronny
Antal inlägg: 1
Loggade in: 14 aug 2009
Utloggad
Skrivet 11 maj 2009 21:17
Här är en till som känner sig aningen kluven. Iallfall har vi satt en ganska snål budget, vill inte behöva låna pengar till bröllopet. Viktigt för oss är att vi får fira vår kärlek och att det blir en uppsluppen stämning. Så vi har bestämt oss för att ha festen i församlingshemmet, buffe, tårta till efterätt, band som spelar. En vännina till mig som är pysseltokig har lovat hjälpa mig med placeringskort och dekorationer. Har inte bestämt så mkt ännu, trots att vi gifter oss i augusti. Tänker att det löser sig. Ingen bryr sig om vilka servetter vi har på bordet. Gissar att vårt bröllop med kläder och allt kommer kosta ca 25000. Så ganska mkt pengar tycker jag. Men inget i jämförelse med andra.
Lycka till!
Endymia
Antal inlägg: 1
Loggade in: 13 maj 2009
Utloggad
Skrivet 13 maj 2009 14:55
Vi har då bestämt oss för att inte köra något dyrt bröllop. (Det blir trippelbröllop. jag, och mina systrar) :) för man förlorar ju som på det egentligen, för man får ju aldrig tillbaka dom där tex. 40.000 kr man har lagt ut. Så vi kommer att köra en helt "vanlig" fest för kompisarna, ha lite snax o sånt, inga krusiduller. För det är ändå ingen som kommer att bry som om dom där "dyra" glasen el servetterna ;) och vi kommer att ha det lika roligt förde. och för familjen och släkten så blir det bara tårta, fika och smörgåstårta, te, kaffe o sånt direkt efter vigseln. För det är ju för våran skull vi gifter oss, inte för andras :) Så för oss iaf räcker det med en trevlig, lugn kväll med familj och släkt och sen på helgen får man festa med sina kompisar.

Så det vi har prioriterat är ringen (5200kr) så för oss (jag och johan) går det MAX 15000kr. :)
silverpingla
Antal inlägg: 165
Loggade in: 06 jul 2009
Utloggad
Skrivet 17 maj 2009 17:37
Vi köper det som betyder ngt för oss, i hjärtat inte vad andra kan tycka är fint. osv. Vi köper det vi verkligen vill ha utan att för den sakens skull glömma det som egentligen är det viktigaste - att vi får gifta oss och att vi+gästerna får en roliga dag. Jag VET att varken dom eller vi kommer ha roligare för att duken är färgmatchad alltså slänger jag inte pengar på det även om jag har råd med det. Man ska leva sen också. För oss är det tex. vikigare att slippa topplån när vi köper hus om något år.

Men visst... Ibland vill man ha ALLT ;)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!