BröllopsGuiden
23 feb 2009 14:27       3 svar    1 klick

litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Aldrig att jag kommer göra det i alla fall... Varken man "ska" eller inte..
SussieS
Antal inlägg: 152
Loggade in: 09 aug 2011
Utloggad
Skrivet 23 feb 2009 15:18
Det beror ju alldeles på vad man har för relation till varandra. Ofta så kanske det är naturligare att bjuda in chefen om stället man jobbar på är litet och inte har så många anställda (man är tajtare). Jag hade min chef med (han halkade visserligen in på en bananskal kan man säga) och i efterhand är jag glad för att han var med för jag fick ett jättefint och roligt tal av honom! Min mans chef var inte bjuden, men han skickade telegram. Längre tillbaka i tiden tror jag att det var vanligare att man bjöd med chefen och därför ligger det också med i förslag för talarordning, då de ofta (?) talar när de finns med på en sådan tillställning.
Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 06 okt 2019
Utloggad
Skrivet 24 feb 2009 09:27
Jag vill bara nämna att talarordningen vid bröllop http://www.brollopsguiden.se/artiklar/talarordning/index.php endast är en lista över i vilken ordning det är brukligt att de anmälda talen hålls. Det har inget att göra med vilka som måste hålla tal eller vilka som måste bjudas. Vill man bjuda sin chef till sitt bröllop kan man göra det, men det är inget måste.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!