BröllopsGuiden
16 okt 2009 19:09       12 svar    4369 klick

Personliga caketoppers??

Brownie&Mary
Antal inlägg: 16
Loggade in: 15 dec 2010
Utloggad
Vet någon var man kan få tag på caketoppers som ser ut som man själv?

Jag är ljus i hyn och mörkhårig, men alla cakeroppers jag har sett har ljust hår om man är ljus i hyn. Vill ha en mörkhårig brud får man bli mörkhyad också! Samma gäller min M2B, även han mörkhårig men ljus i huden.

Nån som vet???
Brownie&Mary
Utloggad
Skrivet 18 okt 2009 21:31
Tack för tipset! Tyvärr hittade jag ingen som påminner om oss, jag får fortsätta leta.
Vi ska ha rocktema och jag ska inte ha nån slöja som många brudar i dekorationerna har.
Men tack ändå!

Har ni hittat ett matchande par till er ?
miak86
Antal inlägg: 35
Loggade in: 13 nov 2012
Utloggad
Skrivet 19 okt 2009 13:34
Aha, spännande, vart ska ni gifta er? Runt om i Stckholm finns flera bra ställen som gör brudpar i marcipan enligt önskemål, bl.a. chokladfabriken. Gifter ni er inte i Stockholm kan ni kolla med ert lokala bageri om de kan ordna det.

För oss lutar det åt att beställa ett i marcipan enligt våra önskemål.
Brownie&Mary
Utloggad
Skrivet 19 okt 2009 14:14
Vi bor och pluggar i Malmö, men vi gifter oss i Hudiskvall där BG kommer ifrån.
Jo, det lutar nog åt att vi specialbeställer ett brudpar i marsipan. Hoppas bara vi hittar nåt konditori som vill göra det åt oss, tårtan ska nämligen göras av goda vänner. men jag hoppas att man kan lköpa bara brudparet ändå=)

Ska ni gifta er i sthlm?
miak86
Antal inlägg: 35
Loggade in: 13 nov 2012
Utloggad
Skrivet 19 okt 2009 14:46
Va kul, vi ska gifta oss i Delsbo där jag kommer från, det ligger ca 3,4 mil från Hudiksvall :)

Jag ska kolla med bagarna på konditoriet där vi beställer tårtan om de kan göra brudpar i marsipan.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 19 okt 2009 19:52
Hej!
Det är inte ofta jag är in här numera, men det händer ibland. Såg just din fråga.. Vi hade just så som du önskar på vår tårta, se bild nedan. Vi beställde våran från ett företag på E-bay. Företaget hette Lingsmoments men jag är osäker om de fortfaraden håller på. Deras mailadress 2007 var info@lingsmoment.com. Kan ju pröva maila, men då på engelska. Lycka till!!
// Mia

frujohansson
Antal inlägg: 2
Loggade in: 25 aug 2010
Utloggad
Skrivet 27 nov 2009 08:04
Jag har läst om flera par som har köpt hobbyfärg och målat håret eller/och blommorna så att det har passat bättre med de egna färgerna. Kanske det kan vara något?
Brownie&Mary
Utloggad
Skrivet 27 nov 2009 15:37
Ja, det är en idé. Då måste man dock hittade obehandlade brudpar så att hobbyfärgen fäster. Jag har jobbat i pysselbutik så jag är lite nördig=) Om jag hittar brudpar som ser ut som oss övrigt, kroppen och stilen så kanske man kan måla dem.
Tack för tipset!
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 28 okt 2016
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 14:12
www.caketoppers.com har du ett stort urval av olika caketoppers. Men då måste du beställa och jag vet inte hur lång tid du har på dig innan bröllopet? Du kan titta på deras "Sculpted Caketoppers", där de gör kopior av brudparet. Det kostar en tusenlapp ungefär men de har också mörkhåriga med ljus hy.

Hoppas du hittar något!
Brownie&Mary
Utloggad
Skrivet 03 dec 2009 21:13
Tack för tipset, Frankofilen! Vi gifter oss i augusti, dock är vi två fattiga studenter som har alldeles för liten budget för så många gäster som det blir så det finns nog inte tusen kr att lägga på tårtdekoration tyvärr. Annars skulle jag lätt beställa ett riktigt brudpar som ser ut som oss=)
Frankofilen
Antal inlägg: 72
Loggade in: 28 okt 2016
Utloggad
Skrivet 04 dec 2009 07:41
Nej jag förstår det. Kommer ihåg det hårda studentlivet... Men jag hade inte betalat 1000 kronor för det även om jag haft massor pengar för jag tycker inte det är viktigt. Ett stort fint marsipanhjärta fungerar alldeles utmärkt och kanske lite överraskningsfigurer i marsipan som får olika platser på tårtan? Alla kan ju se er live så varför ha en kopia på tårtan? :-D
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!