BröllopsGuiden
16 mar 2011 22:15       4 svar    15135 klick

Hjälp mig, Infokort

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad

Vänder mig till er för hjälp med formulering av infokort. Vi har med all info. som bör vara med, men det är formuleringen av texten jag funderar över. Kritisera och hjälp med vad som bör ändras =) Vi har lånat en del av texten som vi tyckte lät bra =) Jag vet att det korrekta är att skriva lysningsannons i lokaltidningen men det är nog bara hälften av alla bjudna som läser tidningen.

Bröllopsfesten

Vi önskar att alla ska få en så trevlig upplevelse som möjligt under vår bröllopsfest. Därför har vi en toastmaster ni kan kontakta vid eventuella tal o.d. ****** tele.nr 070-*******

Vi vill inte ha presentöppningen med på bröllopsfesten utan kommer ha en lysningsmottagning den 6 augusti med start kl. 14 hemma hos oss på ********. Då är ni alla välkomna med eventuella presenter. Om ni önskar ge oss något i gåva och vill ha hjälp med idéer, kontakta värdparet som har önskelistan. 

Namn + telenr till dem.

Information 

Vi bjuder på dryck till maten, önskas ytterligare förfriskningar finns bar till fullpris. Meddela oss vid anmälan om ni har allergier och/eller vill ha alkohol-fri dryck till maten.

Vänligen respektera att vi vill ha en barnfri dag.

bettybo65
Antal inlägg: 18
Loggade in: 20 nov 2012
Utloggad
Skrivet 18 mar 2011 17:52

Det kan vara bra att rekomendera övernattnings ställen för dom som har en bit att åka och inte vill köra på natten.

Tex :Vid behov av övernatting kan vi rekomendera

Stadshotell*** Tel:

Eller

Vanadrarhem*** Tel:

Mvh Bettan

k03kap
Antal inlägg: 7
Loggade in: 19 mar 2011
Utloggad
Skrivet 19 mar 2011 16:17

Jättebra skrivet men kanske vill ändra detta då är lite negativt: "vi vill inte ha presentöppningen med på bröllopsfesten" utan istället kanske skriva: Den 6 Augusti kl. 14.00 hos XXX är Ni hjärtligt välkomna på vår lysningsmottagning med presentöppning. Den största gåvan för oss är Ert deltagande på bröllopet. Om ni önskar ge oss något i gåva och vill ha hjälp med idéer, kontakta värdparet som har önskelistan. 

Bara ett förslagLaughing

mamma_85
Utloggad
Skrivet 21 mar 2011 12:26

Tack snälla för era svar =)

Alla som bjuds bor i eller kring vår stad så ingen åker längre än 3-4mil. =)

k03kap: åh det lät mycket bättre! =) har varit väldigt osäker på den formuleringen men det var det bästa jag kom på. Tack tack =)

mamma_85
Utloggad
Skrivet 25 mar 2011 15:36

tack för med svar =) de flesta har varit på flera bröllopsfester så de ska nog förstå vad vi menar =) vill helst att de som vill hålla tal (eller hitta på nåt annat) talar om det i förväg då vår toasmadame även är min ena tärna. Så blir det lite lättare för henne och mindre rörigt=)

Det blev inskrivet som ett ord i kortet sen =)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!