BröllopsGuiden
02 maj 2011 10:59       5 svar    2172 klick

Formulering i vigselprogram, hjälp!

mamma_85
Antal inlägg: 44
Loggade in: 22 jan 2012
Utloggad

Jag och min blivande man ska inte ses det sista dygnet innan vigseln. Jag kommer vara hemma med mina tärnor för att ha en kul tjejkväll medans han ska vara hemma hos sin pappa med sina bröder som ska vara hans marsalkar.

Sedan kommer vi inte ses förrän i kyrkan. Vi har valt att ha det som så att han går in till altaret med sina bröder, sen kommer pappa leda in mig och efter oss går tärnorna. Min blivande man kommer inte att ha sett mig i brudklänningen innan. Det känns mest romantiskt =) Vi vill dela med oss av det, att vi inte sett varandra innan förrän då och vill få med det i vigselprogrammat, men hur? 

Jag vill inte skriva något långt utan bara nån mening där det framgår att vi inte ser varandra förrän jag är påväg mot altaret. Någon som har bra förslag? 

Frida
Antal inlägg: 231
Loggade in: 20 mar 2017
Utloggad
Skrivet 02 maj 2011 13:06

"Vi skiljs dagen innan för att sedan mötas dagen efter i kyrkan."

"På bröllopsdagen har vi varit ifrån varandra i 24 timmar."

Något sånt kanske?

mamma_85
Utloggad
Skrivet 04 maj 2011 22:04

Det första lät rätt bra. Funderar på om man kanske skulle kunna göra det som ett sagorim och skriva inom citatstecken högst upp.

"... och efter 24 timmars lång väntan skulle han äntligen få se sin älskade i bröllopsskrud"

mamma_85
Utloggad
Skrivet 04 maj 2011 22:15

fast det låter nog bättre med

"... och efter ett dygns lång väntan skulle han äntligen få se sin älskade i bröllopsskrud"

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!