BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
01 jun 2011 20:01       4 svar    2896 klick

Bröllop i september

Emmolly
Antal inlägg: 12
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad

Hej!

Nu har vi äntligen kommit fram till att vi ska gifta oss eller rättare sagt NÄR och VAR. Inom loppet av en vecka har vi tagit det stora beslutet att göra det, bestämt datum, 17 september, bokat kyrka (eller rättare sagt två...) bokat lokal, skrivit gästlista, bestämt ingångs- och utgångsmusik, tillfrågat, tärna, bestman, toastmaster, tillfrågat serveringspersonal & barnvakt, börjat planera blommor och dekorationer, inbjudningskort, placeringskort, färger, kläder och mat...

Nu känns det som om dagarna kan gå fort. För jag är redo att gifta mig nu snart. Det enda som inte alls är bestämt är vilka som vi ska anlita som cateringfirma... eller hur ringen ska se ut.

Självklart är det mer kvar att planera och fixa med men jag trro att jag skulle bli tokig om planeringen skulle fortgå i ett år... jag är alldeles för otålig... Det är säkert som med en hård karamell, vissa kan ha den i munnen hur länge som helst och njuta av den goda smaken, jag tuggar sönder den ganska snabbt... som sagt otålig..

Någon mer som ska gifta sig i september, vilka färger ska ni ha och hur har ni tänkt era bordsdekorationer?

josephinesvedmark
Antal inlägg: 2
Loggade in: 22 jun 2011
Utloggad
Skrivet 21 jun 2011 22:37

Hej!

Vi ska ocksa gifta oss den 17e September.  Vara farger ar ivory/truffle... tyckte det passade till ett tidigt hostbrollop.  Min brudbukett ska bara besta av champagnefargade rosor.  Dekorationerna for festen skoter stallet dar vi ska ha festen-tack och lov.  En mindre sak att tanka pa! Smile

Vet dock inte annu vad vi ska ha for in och utgangsmusik.  Vad ska ni ha?

Ska ni dansa vals?  Jag tror vi ska det men har inte bestamt lat annu.

/Josephine

AnneliSuvinen
Antal inlägg: 6
Loggade in: 14 sep 2011
Utloggad
Skrivet 23 jun 2011 19:53

24 september är vårt datum. Det blir mycket rosa! :) dukningen blir vita linne dukar med en rosa löpare. Blommorna på bordet blir en massa små antiksilver färgade vaser med olika blommor i. Vilka blommor jag ska ha har jag inte bestämt än. Känner att färgen är viktigare... 5-armade kandelabrar (med rosa ljus?!?)

Emmolly
Antal inlägg: 12
Loggade in: 05 jul 2011
Utloggad
Skrivet 27 jun 2011 00:33

Att bestämma färg-tema var inte lätt så jag har gjort en 'fuling' för att kunna ha dörrar öppna och ändra min i sista minuten. Jag gillar, och har alltid förespråkat när jag har konsulterat bröllopspar, att ha en röd tråd vad gäller färger. Men när det kom till mitt eget bröllop så var det sååå mycket svårare. I inbjudan har vi mitt släktvapen på framsidan och det är i marinblått, svart, silver och gult. Men jag vill varken ha blå eller gula blommor så jag lade till ett rött hjärta mellan våra namn i själva inbjudningstexten. Då kan jag, utan att bryta någon röd tråd ha röd/rosa blommor i buketten och till bordsdekorationerna tillsammans med björkkubbar och mossa. Men jag vill inte ha rött i övrigt, så då har jag marinblått istället... Tror att det kan bli riktigt bra... Det känns bra.

Som ingångsmusik vill vi ha 'A wonderful world' med Louie Armstrong och som utgångsmusik blir det 'It´s a beautyful day' med U2. Vi kommer inte att dansa vals utan vanlig hederlig tryckare till en låt som min blivande make kommer att välja utan min vetskap, det blir hans hemlighet. Spännande.

I kyrkan vill jag mer än gärna att vår 5-åriga dotter ska sjunga för oss, hon har en härlig barnröst och hon älskar att sjunga. Hon har en superfin låt i sin repertoar från dagis, tyvärr tror jag inte att hon vågar. Men jag ska höra med tjejen som ska vara barnvakt under festen, som för övrigt är extra personal på min dotters dagis, har bra sångröst och kan sången om inte de kan sjunga den tillsammans. Det hade varit sååå fint...

I fredags bokade jag vita linnedukar och röda entrémattor. I dagarna hoppas jag få svar på om killarna vi tänkte anlita som grillmästare kan det datumet. Så att vi snart får all mat under kontroll, det är väl egentligen det som känns som det största dilemmat just nu. Vi blir ca 65 gäster och vi hyr lokal utan personal.

Jag lyckas bocka av något på min lista för varje dag. På torsdag ska jag och min sömmerska till bröllopsbutiken och hämta min klänning och direktiven för hur den ska läggas upp och in och hur axelbanden ska vara. Har köpt skorna och har tre olika halsband som jag ska testa till... roligt...

Vad ska ni äta och hur många gäster är ni?

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!