BröllopsGuiden
30 sep 2011 13:13       5 svar    1825 klick

Beställa bruklänning via internet?

sandrar
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 jun 2016
Utloggad

Hej! Jag undrar om det är någon som har beställt sin brudklänning via internet och fått den måttsydd? Kan någon rekomendera en bra och seriös hemsida med bra priser på brudklänningar??

Duntoffla
Antal inlägg: 11
Loggade in: 17 mar 2013
Utloggad
Skrivet 07 okt 2011 13:52

Jag har tänkt beställa min på www.lightinthebox.com . De har jättefina klänningar och tillbehör, hemsidan verkar seriös och det är jättebilligt! Man kan även läsa recensioner på klänningarna som folk har köpt. Kika där :) Om du ska ha den specialsydd så skulle jag rekommendera att ha en skräddare att hjälpa dig mäta dig dock!

mack
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 jul 2012
Utloggad
Skrivet 17 okt 2011 17:52

MrsRH: hör gärna av dig när du fått den! är mkt nyfiken!!!

fia_j
Antal inlägg: 23
Loggade in: 10 jul 2013
Utloggad
Skrivet 31 okt 2011 16:11

Oj, jag tycker att det verkar lite scary att beställa online, men är nyfiken på era erfarenheter! Även om jag själv förmodligen inte kommer beställa på nätet, ej heller vilja ha någon klassisk brudklänning, så vore det intressant att höra.

fizz
Antal inlägg: 15
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 04 nov 2011 14:18

efter mycket tvekan köpte jag min från kina via http://luxury-dresses.com/

Den satt jätte bra sånär som för stor i midjan trots mått beställd. Jag fick låta en sömmerska sy in den för 250 kr så det var inte hela världen.  Dock fick jag sy in den 14!! cm tillsaken hör att jag har ganska stor byst och ganska stor rumpa men smal midja så dom trodde kanske jag mätt fel?

Men ingen hade sett så vacker klänning och fint hantverk någonsin! kan rekommendera.

Neapea
Antal inlägg: 10
Loggade in: 02 jun 2012
Utloggad
Skrivet 11 nov 2011 17:24
MrsRH SKREV DEN 06 okt 2011 16:47 FÖLJANDE:

Jag har råkat beställa en lite för tidigt från kina. Kommer få hem den i november. Beställde för att det var så billigt. 1300kr skäddarsydd inklusive frakt. Med tanke på priset tänkte jag att om den nu e hemsk så kan jag beställa en ordentlig klänning senare.

Dock valde jag fel färg och ringde företaget 10 timmar efter beställningen vart gjord (tidszonerna e ju lite annorlunda) och det gick fort att komma fram och personalen var trevlig. Och det är okej att göra ändringar senast 24timmar efter betsällningen lagts (om man ska ha skräddarsytt).

Denna klänning har jag beställt:

http://www.dressilyme.com/wedding-apparel/soft-sweetheart-tucked-skrit-wedding-gown-pd-2683/

Kan komma med en update då om hur kvaliteten är :)

Hej!

Har du fått din klänning än?

Jag hittade en på den sidan som jag bara fick en sån där "mäste-ha-känsla" till".

Nyfiken på hur allt funkade? Stämde storleken osv? Såg den ut som på bilden m.m?

Mvh/ Linnéa

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!