BröllopsGuiden
30 nov 2011 23:22       3 svar    1280 klick

Kan man ha olika ringar?

pebbex
Antal inlägg: 51
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad

Vi har våra förlovningsringar i vanligt guld (rött?) En tunn ganska enkel intetsägande ring. När vi förlovade oss för snart 7 år sedan kändes det rätt o jag tycker väl ringen är fin, men lite tråkig. Sambon kan inte ha sin längre o den är sliten o repig.

Nu när vi ska gifta oss har vi totalt ändrat stil. Vi gillar dom där lite breda matta ringarna som ser lite borstade ut (förstår ni hur jag menar?) Vi har hittat jättefina ringar som vi skulle vilja ha. Men dom är i silver, platta lite breda. Kan man ha det m vår guldförlovningsring eller kommer det inte se klokt ut??? Vi vill ha ring båda två.

Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 20 maj 2020
Utloggad
Skrivet 01 dec 2011 15:58

Nuförtiden blandar man som man själv tycker och vill. Det finns inga måsten. Om ni gillar era gamla ringar och tycker de passar ihop med de nya funkar det säkert bra. Ni avgör själva helt enkelt.

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 01 dec 2011 18:05

Vi har också förlovningsringar i rött guld (eller jag i alla fall, för fästmannen har tappat sin), men tänker välja titan till vigselringarna.

Jag kommer visserligen ha en guldinfattad sten i, men guldet där syns knappt.
Det blir jättesnyggt ihop ändå.

Gå till en bra affär och prata med dem (eller några olika om ni inte får den respons ni önskar)! Jag var lite osäker innan vi valt ut våra ringar, men nu är jag jättenöjd!

Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!