BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Vigsel Starta ny tråd
24 mar 2012 13:17       5 svar    1769 klick

Fler som gifter sig i Göteborg (med omnejd) i sommar?

fruSES
Antal inlägg: 3
Loggade in: 24 mar 2012
Utloggad

Hej!

Den 14:e juli är det äntligen dags för mig och min kärlek :) Många pusselbitar är redan på plats men det är ju alltid kul om man kan bolla lite idéer med andra i samma sits.

Så, någon mer än jag som gifter sig här omkring i sommar?

Solinda
Antal inlägg: 95
Loggade in: 06 jun 2013
Utloggad
Skrivet 25 mar 2012 01:24

Jag gifter mig i Göteborg, men väntar inte ända till sommaren.

Den 19 maj står jag brud i Trädgårdsföreningen =D

Var gifter ni er??

fruSES
Utloggad
Skrivet 25 mar 2012 08:55

Åh, det är ju snaaart! :D

Känns det som att du hunnit klart allt eller känns det stressigt? Vem har ni som vigselförrättare? Vart köpte du din klänning?

Vi gifter oss på bryggan i Långedrag (eller inne på värdshuset i loungehörnan om det regnar). Mimmi von Troil kommer att hålla vår vigsel :)

Solinda
Utloggad
Skrivet 25 mar 2012 23:01

Ja, lite snart är det =)

Allt är långt ifrån klart! Men stressigt är det inte ännu, även om tempot har ökat något. Tidigare har jag kunna greja lite då och då bara för att det varit kul. Det är visserligen kul fortfarande, men nu har jag fått börja göra saker för att de behöver bli gjorda också!

Vi kommer att ha Anita Cullberg som vigselförättare. 
Klänningen jag ska ha på mig köpte jag på Weddingsquare, medan fästmannen handlade hos Tonys.

Vad mysigt ute i Långedrag! Hoppas på fint väder så ni kan stå på bryggan!

Hur går er planering? Hur långt har ni kommit? 

fruSES
Utloggad
Skrivet 26 mar 2012 08:53

Åh så bra :) 

Jag råkade vandra in på Remanns som första besök i mitt klänningsletande. GÅ ALDRIG DIT! Jag ville ställa in hela bröllopet efter att jag varit där. Fullständigt vidriga. Dessutom ljög de mig rakt upp i ansiktet när jag frågade om det fanns fler återförsäljare av det klänningsmärket jag letade efter i Göteborg.
Hittade i alla fall Ramona Design och de var och är så underbara! Precis så som det ska vara när man ska inhandla något man drömt om hela livet :)

Vi var ute och rekade igår i det fina vädret och ja, man skulle ju ljuga om man sa att man inte helst vill vara ute i solen :P Men vi känner att vår plan B är bra också, så det får bli som det blir.

Vi är nästan klara med allt; brudgummens och bestmannens kläder fixade, näbbens klänning fixad och likaså min. Ring inköpt, lokal (och därmed mat, dukning, servering, personal, städning) är bokat, bröllopssvit bokad, toastmaster och värdpar utsedda. Inbjudningskorten utskickade, vigselförrättaren bokad, barnvakt utsedd, fotograf och vigselsolist bokad.

Just nu jobbar jag lite på festprogrammet och inväntar vårt sista svarsdatum. Därefter blir det bordsplacering, beställning och tillverkning av presenter, placeringskort. Vi ska beställa tårta också, det väntar vi mest med bara för att vi inte bestämt meny riktigt ännu. 

Jag känner mig lugn :)
Det enda som känns aningen stressigt nu är de där kilona jag vill passa på att tappa. Har tappat 25 hittills sen i augusti men jag har några kvar innan jag är helt nöjd :P 

Solinda
Utloggad
Skrivet 26 mar 2012 22:53

Vilket jobb du har gjort både med bröllopsplanering/förberedelse och med dig själv! Imponerande!

Nu får du njuta av våren och bara småfixa med det sista låter det som! =)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!