Skrivet 26 mar 2012 08:53
Åh så bra :)
Jag råkade vandra in på Remanns som första besök i mitt klänningsletande. GÅ ALDRIG DIT! Jag ville ställa in hela bröllopet efter att jag varit där. Fullständigt vidriga. Dessutom ljög de mig rakt upp i ansiktet när jag frågade om det fanns fler återförsäljare av det klänningsmärket jag letade efter i Göteborg.
Hittade i alla fall Ramona Design och de var och är så underbara! Precis så som det ska vara när man ska inhandla något man drömt om hela livet :)
Vi var ute och rekade igår i det fina vädret och ja, man skulle ju ljuga om man sa att man inte helst vill vara ute i solen :P Men vi känner att vår plan B är bra också, så det får bli som det blir.
Vi är nästan klara med allt; brudgummens och bestmannens kläder fixade, näbbens klänning fixad och likaså min. Ring inköpt, lokal (och därmed mat, dukning, servering, personal, städning) är bokat, bröllopssvit bokad, toastmaster och värdpar utsedda. Inbjudningskorten utskickade, vigselförrättaren bokad, barnvakt utsedd, fotograf och vigselsolist bokad.
Just nu jobbar jag lite på festprogrammet och inväntar vårt sista svarsdatum. Därefter blir det bordsplacering, beställning och tillverkning av presenter, placeringskort. Vi ska beställa tårta också, det väntar vi mest med bara för att vi inte bestämt meny riktigt ännu.
Jag känner mig lugn :)
Det enda som känns aningen stressigt nu är de där kilona jag vill passa på att tappa. Har tappat 25 hittills sen i augusti men jag har några kvar innan jag är helt nöjd :P