BröllopsGuiden
21 maj 2012 17:16       11 svar    9725 klick

JenJenHouse?

MichelleRagnarsson
Antal inlägg: 2
Loggade in: 05 feb 2013
Utloggad

Jag är ute i väldigt god tid då det är över 1 år kvar tills vårat bröllopsdatum, men har redan börjat kika på klänningar och hittade sidan JenJenHouse, på bilderna ser klänningarna hur vackra ut som helst till ett väldigt lågt pris, är det någon som har någon erfarenhet eller hört från någon som beställt därifrån? 

Tacksam för svar :) 

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 22 maj 2012 14:11

Otroligt billiga klänningar, MEN hur kan de vara så billiga? De har snott originalbilder från tillverkare och lagt på sin egna sajt och syr upp på beställning. Vad får man för ca 1000 kr? Inte vad du ser på bilderna i alla fall. Och om du vill klaga, vad händer då? Den mest betydelsefulla klänningen i ditt liv borde vara viktigare... Prova i butik så du ser vad du passar i. Lycka till!

MichelleRagnarsson
Loggade in: 05 feb 2013
Utloggad
Skrivet 22 maj 2012 23:42

Jag hade tänkt testa ut olika modeller i butik och sedan kanske försökt mig på att måttbeställa en därifrån. Bara det att klänningarna på deras hemsida är så vackra och hade gärna velat ha många utav dom. Hört olika versioner om denna sida, vissa är jättenöjda och andra är besvikna. Men som du säger, den mest betydelsefulla klännignen i mitt liv, det får gärna kosta lite :)

blivandedecemberbrud
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 jun 2012
Utloggad
Skrivet 23 maj 2012 16:27

Jag har själv tänkt beställa därifrån, är ävenmedlem på bröllopstorget och har läst om flera som är väldigt nöjda på deras forum!

Lyckosten
Antal inlägg: 5
Loggade in: 12 sep 2012
Utloggad
Skrivet 12 jul 2012 22:31

Åhh.. så glad jag blev att hitta ett forum om denna sida. Jag har också varit inne och kikat (1 år kvar till do-date för mig med). Känns lite "mysko" med så billiga klänningar men de är så underbara allihop;) Någon som har ett annat förslag på shop online, gärna med egen erfarenhet?

Liiiindisch__
Loggade in: 06 maj 2013
Utloggad
Skrivet 13 jul 2012 13:25

hej, jag gifter mig om 10 månader och tänkte samma sak, jag chansade och beställde en klänning därifrån, den kom tidigare än de sagt och den var väldigt fin! det man sja tänka på är att:

'de bilder som de lägger upp på nätet är designerklänningar, jag hade mailkontakt med en säljare och bad henne att skicka bilder på DERAS klänningar när de hänger på en docka så man verkligen ser.

' beställ i god tid så man har tid att att sy upp den eller småfixa lite OM det skulle vara så att måtten inte blev perfekt.

'det som var dåligt med min klänning var att de hade sytt lite dåligt vid snörningen där bak så det måste jag åtgärda hos en sömmerska, men hon ska också att det inte var något svårt att fixa och att de dessutom hade använt fina tyger.

min klänning kosade 1500 och är en STOR klänning med pärlor och släp .. då känner jag att beställer man bara i god tid så kan man lägga nån slant extra här hemma för att få den perfekt.

' tänk på tullen . där kan det gå på några hundralappar

AnnaPhotography
Antal inlägg: 4
Loggade in: 28 jul 2012
Utloggad
Skrivet 17 jul 2012 23:24

Jag köpte min från jennyjoseph.com. De har tagit bilder på klänningarna själva med egna modeller men ser ut att vara samma företag som jenjenhouse.

Min klänning sitter perfekt och ser ut som en dröm i alla fall, så jag rekommenderar det med tanke på min erfarenhet.

/Anna

Burre
Antal inlägg: 1
Loggade in: 13 mar 2013
Utloggad
Skrivet 05 dec 2012 13:04
Jag har också handlat min där! Och som de flesta skrivit redan så är det inte deras bilder på klänningarna. Men jag blev väldigt nöjd, min kostade 1100kr typ :)
Mette_81
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 01 jan 2013 23:29
Lovisa SKREV DEN 22 maj 2012 14:11 FÖLJANDE:

Otroligt billiga klänningar, MEN hur kan de vara så billiga? De har snott originalbilder från tillverkare och lagt på sin egna sajt och syr upp på beställning. Vad får man för ca 1000 kr? Inte vad du ser på bilderna i alla fall. Och om du vill klaga, vad händer då? Den mest betydelsefulla klänningen i ditt liv borde vara viktigare... Prova i butik så du ser vad du passar i. Lycka till!

Fast det är ju inte sant det du skriver... de har sina egna bilder på sina egna klänningar och är noga med att påpeka att de inte sysslar med "stöld" alltså kopierar märkesklänningar!!

Har oxå läst många forumsinlägg (dock på ett annat forum) där 98% är nöjda och de som INTE är nöjda har oftast klantat sig själv och bestält fel. Vilket kan hända. Att JJH inte är intresserd av att få tillbaka en "måttbeställd" klänning förstår jag. Men å andra sidan är de ju mer än dubbel så snabba att sy så blir det galet kan man ju försöka igen. Tar ca 2-3 veckor på det flesta av kinasidorna kontre 16 vecker i butik (som dessutom oftast är löjligt mycket dyrare). Visst ska man ska man fundera lite innan man beställer, prova många klänningar för att hitta sin modell men behöver inte förutsätta att det är sååå mycket sämre bara för att det är en kinaklänning. De har ju blivit stora av någon orsak och fortsätter finnas av en annan!!!

Kuosmanen
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Skrivet 02 jan 2013 18:05

Jag har inte beställt någon brudklänning men till tärnorna och brudnäbbarna, beställde efter deras kroppsmått, det vart bra, en klänning som måste sys upp, annars är jag super nöjd.

emeliejens
Antal inlägg: 7
Loggade in: 23 jul 2014
Utloggad
Skrivet 10 jan 2013 09:45

Har en nära vän som beställde där ifrån. Hon var jättenöjd:) Rekomenderar verkligen att du går ut och provar olika klänningar i butik. Även de modeller du kanske inte skulle valt i första hand. Jag fick tänkta om helt i mitt val av klänning efter att jag provat klänningar. Lycka till!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!