BröllopsGuiden
09 aug 2012 17:21       4 svar    2158 klick

Bjuda fotografen på mat?

Liz1
Antal inlägg: 3
Loggade in: 31 aug 2012
Utloggad
Vi tänkte boka fotograf på heldagsuppdrag. Vad gör ni under middagen, ska fotografen också få del av middagen så man betalar ett kuvert för denne också eller ska de ta med egen mat?
Lindapauline
Antal inlägg: 14
Loggade in: 27 mar 2017
Utloggad
Skrivet 28 aug 2012 07:37

Jag brukar alltid sitta med, nu för tiden, och äta med gästerna. (Jag arbetar som bröllopsfotograf) Och det uppskattar jag verkligen. Man kan i lugn och ro slappna av, för man är ganska trött efter en hel dags fotograferande - tro det eller ej ;) Och sitter man bland gästerna får man en helt annan gemenskap, man känner sig också mer involverad på ett annat sätt. Det är hur skönt som helst! Dessutom får man chansen att lära känna lite gäster och ha lite roligt under tiden, dessutom kan man i lugn och ro vänta på ett bra foto-tillfälle. Så ja, klart du ska bjuda fotografen på mat - det uppskattas och är välbehövligt :)

/Linda-Pauline

Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 21 maj 2019
Utloggad
Skrivet 31 aug 2012 16:14

De bröllop jag varit på så har fotografen fått mat om det ska fotograferas hela dagen och kvällen.

Liz1
Antal inlägg: 3
Loggade in: 31 aug 2012
Utloggad
Skrivet 31 aug 2012 17:26

Tack för svar!

Linda-Pauline, det låter ju självklart när du skrivet det på det sättet. Då vet jag hur vi ska tänka och fixa! :)

maxmamma
Antal inlägg: 12
Loggade in: 22 nov 2012
Utloggad
Skrivet 22 sep 2012 00:54

fotografen vi tänker anlita är iofs ingen som har fotografering som jobb men är en väldigt duktig fotograf som dessutom är en "arbetskamrat" o fiske vän till min sambo.

vi kommer att förhoppningsvis få lite fina bilder till ett bra pris, och vi kommer att bjuda både fotografen och hans fru på middag att äta med oss o de andra gästerna som han fö oxå känner till viss del.

så jag tycker nog att det är en fin gest att även bjuda fotografen på en bit mat för som sagt, mat måste man ha om man ska orka jobba hela dagen :-)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!