BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
04 feb 2013 18:37       1 svar    0 klick

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad

Hej!

Stressa inte ihjäl dig! ;)

Vi gifte oss i somras och använde oss av Restaurang Smedjan i Billesholm. De var bland de billigaste vi hittade och man får mycket mat! Deras potatisgratäng är berömd för den är så god. :)

Vi blev dock lite besvikna på köttet. Vi hade buffe med kyckling och fläskfile och tyckte att köttet var lite väl torrt. :( Och smörgåtårtan var nog alldeles nygjord för den var torr och inte speciellt god. De har oxå folk man kan hyra till servering för ca 100 kr i timmen. Vi hade 2 av ungarnas kompisar som hjälpte oss med det och då vi hade buffe så räckte det med dem.

Sen finns det ju även "plankor" på ICA Maxi tex beroende på vad man vill ha och hur enkelt det får vara. Om du går in på ICA Maxi i Hyllinges hemsida och tittar på deras catering så ser det jättefint ut. :)) Och det blir nog så billigt som det kan bli som sagt beroende på hur "fint" man vill ha det. :)

Vår bröllopstårta hade min dotter gjort som går konditori utbildningen i Ängelholm. Jag vet att de även tar beställningar på skolan och kan tänka mig att det är bra priser.

Kanske lite långt att åka till Ängelholm men finns ju även på Rönnowska i Hbg.

Hoppas det är till någon hjälp och lycka till!!

Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 10 feb 2013 22:50

Vad kul att man kan vara till hjälp. Vet själv hur mycket det var att göra, planera och tänka på. :))

Man kan säkert hyra in studerande från en restaurang skola till ett bra pris.

Plankorna måste man ju kunna ta både gratäng och potatissallad :)

Lycka till (igen) med allt! :))

Ps. och kom ihåg att det inte gör nåt om inte allt är perfekt. Är det nåt som glöms eller missas så är det förmodligen bara ni som märker det ;)

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!