BröllopsGuiden
07 feb 2013 19:58       5 svar    3974 klick

Fotobås

Jessiejeff
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 maj 2013
Utloggad

Jag vill gärna ha ett fotobås på vårt bröllop i maj. 

Ett sådant där man ta gruppfoton och använda lite "props" som lösmustach på pinne...

Har något tips på HUR man kan genomföra detta, "budget-DIY"-stil.....

Tack på förhand!/småstreasd brud

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 08 feb 2013 10:54

Om ni ska vara utomhus kan ni fästa tyg/lakan i ett träd med klädnypor så tyget bildar ett bås man kliver in i.

Ta ett lektält som någons barn har, fast då måste gästerna grypa in...

Använd ett vanligt tält som man har när man ska tälta ute och dekorera det lite kul.

Om ni är inomhus kanske ni kan utnyttja ett hörn i lokalen där det finns en dörr som går att öppna upp mot hörnet. På så sätt bildas en hörna. Häng ett draperi/tyg framför.

Jessiejeff
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 maj 2013
Utloggad
Skrivet 08 feb 2013 11:23
Jättebra ideér. Men, jag tänkte mer på kameralösningen... Om det går att fixa någon tjeck lösning...
Hanna_L
Antal inlägg: 3
Loggade in: 26 feb 2013
Utloggad
Skrivet 26 feb 2013 13:16

I fotograferingspaketet som jag har köpt av bröllopsfotograferna jag har anlitat så ingår ett phototbooth på festen utan extra kostnad. De är inte jättedyra och i och med att de är två så kommer en av dem att fotografera mingelbilder på gästerna under kvällen medan den andra befinner sig i båset och hjälper gästerna med de roliga tillbehören och står bakom kameran där. Du får nog kontakta dem för mer information: www.phototdesign.nu

Lordgami
Antal inlägg: 3
Loggade in: 25 jun 2013
Utloggad
Skrivet 25 jun 2013 20:54

Jag skulle verkligen rekommendera att hyra ett fotobås till sitt bröllop. Det är både roligare och framför allt bättre/Billigare? än att köpa in engångskameror eller be en mingelfotograf att fotokvällen.

Vi hyrde ett fotobås från: http://www.festbox.se/ 

Vilket först kändes lite annorlunda och tekniskt men fungerade super bra !!

DET BLEV KÖ=) framför allt senare på kvällen då man både kunde  ta 5 snabba kort samt spela in en kort video. Dock är det korten som är bäst. Framför allt när det finns en skrivare att koppla in där du kan få ut små bilder direkt. Vilket var perfekt att klistra in i våran Gästbok... 

Jag rekommenderar det starkt =) 

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!