BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
25 feb 2013 11:08       20 svar    2043 klick

Veckans tävling: Lyxig övernattning på Smögens Hafvsbad

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad

1 VINNER: Logi i dubbelrum, frukostbuffé, 2 rättersmiddag, överraskning på rummet, entré till spa, lån av badrock och tofflor samt möjlighet att delta i gruppaktiviteter (vinsten är för 2 personer)!

www.smogenshafvsbad.se

Kommentera nedan varför du ska vinna! Tävlingen avslutas på fredag 1 mars kl. 12.

sofiaochandreas
Antal inlägg: 1
Loggade in: 26 maj 2013
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 13:19

Att få komma bort o skämma bort varanndra innan vårat bröllop, 29 juni, skulle vara helt underbart då vi lägger allt på att spara till den perfekta dagen och att vi dessutom väntar tillökning i familjen i september efter en mycket lång väntan, skulle som sagt vara helt underbart..

Hälsningar
Sofia

fiabanan
Antal inlägg: 13
Loggade in: 27 aug 2013
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 15:38

Äntligen ska våran stora dag komma! Med en stram budget blir det dock tyvärr iget utrymme för nån bröllopsresa eller ens en hotellövernattning. Till råga på allt är hälften av bröllopsgästerna långväga gäster och vi kommer nog att ha tio personer som övernattar dagarna innan och efter bröllopet. Tänk då att få VINNA en övernattning! Vad skulle kunna vara bättre än det? Nämnde jag förresten att jag och min blivande make inte sovit ensamma sen vi fick första barnet för tre och ett halvt år sedan... :-( /Sofie

Kleopatra
Antal inlägg: 29
Loggade in: 03 sep 2015
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 16:40

OOh, en mini bröllopsresa istället för ingen alls, Eller skulle jag hellre bjuda brudtärnan på en mini semester med mig någon vecka före brölloppet? Ja, vilket som, så är det ju en liten chans att just jag vinner... och om det blir jag, till dess borde jag ha bestämt mig vilket som det blir. Eller?

MrsJohansson
Loggade in: 27 jan 2013
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 19:54
Jag ska vinna för att olyckorna har duggat tätt hos mig, påkörd bil och vattenläcka i huset, jag och min blivande man skulle behöva något positivt just nu, en lyxig övernattning på Smögens Hafvsbad skulle vara lycka och behövligt för oss! Ladda batterierna inför stundande bröllop!
novemberbrud
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 21:03

Det skulle betyda mycket för mig och min man att spendera en helg tillsammans bara vi två. Som småbarnsföräldrar och med en till i magen känns det som att det kan dröja väldigt länge innan vi får den chansen. Det vore underbart att komma bort och känna lite lyx, något annorlunda från vardagen och bara vara man och fru. Det vore fantastiskt med avkoppling och tu man hand tid.. 

chrpe
Antal inlägg: 94
Loggade in: 09 maj 2016
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 21:51
Jag skulle bli fantastiskt glad av att vinna detta fina pris. Att få chansen att se samt uppleva mina rötter tillsammans med min man. Min farfar är född och uppvuxen på Smögen. Men jag har själv aldrig varit där. Jag minns hur farfar berättade om sin uppväxt och ungdom och jag var alltid lika fängslad av hans berättelser. Miljön, husen, busen, butikerna. Jag skulle så gärna vilja åka dit och få se allt med egna ögon och mest av allt skulle jag vilja göra det med farfar själv. Tyvärr finns han inte med oss idag, men hans historier gör fortfarande det. Att få berätta dem för min man och se allt i verkligheten tillsammans vore fantastiskt.
Sannalinnea
Loggade in: 25 feb 2013
Utloggad
Skrivet 25 feb 2013 22:42

Precis som för vårt kära kungapar så sa det klick för mig och min fästman i München där vi bott ihop i några år. Nu är jag tillbaka på den svenska bästkusten för att bli klar med mina studier och just nu planerar jag och min kärlek vårt bröllop på distans. Vi ses inte alls så ofta som vi gärna velat och när vi väl är på samma ställe är det alltid full rulle, många att träffa och mycket att planera. Detta hade varit den ultimata chansen för oss att för en gångs skull få umgås bara han och jag, ta hand om varandra och tänka på annat - och så kan jag samtidigt få visa honom en av Sveriges vackraste platser! Det hade varit höjden av lyx.

Pauline84
Antal inlägg: 3
Loggade in: 29 maj 2013
Utloggad
Skrivet 26 feb 2013 21:52

Skulle vara en dröm och lyxigt att få tillbringa tid med min blivande make på smögens havsbad! Varken jag eller min sambo har varit på spa någon gång, vi jobbar jämt och har varken tid eller pengar att lägga ut på spa i nuläget! Skulle vara ett värdefullt avbrott mellan jobb och bröllopsplanering Som pågår just nu..

Stobbe
Antal inlägg: 3
Loggade in: 30 mar 2014
Utloggad
Skrivet 27 feb 2013 21:53

Hade varit kanon att få lite egen tid med min blivande make.Vi har inte riktigt fått fira eller ha nåfon egen tid då jag var sjuk då harn friade. Och efter att nästan varit ihop i 11 år, och som små barnsförälder finns det inte mycket tid till varandra. Så det hade varit super lyxigt och fint att få vinna detta och koppla av.

MarthinaLundstrom
Loggade in: 28 feb 2013
Utloggad
Skrivet 28 feb 2013 08:36
Nu har bröllopsresan i snart 6 år fått vänta, för först blev det hus, sen kom en pojk och nu sist en jänta! Nu drömmer vi om att ensamma en helg få boosta vårt ego, Långt bort ifrån husrenovering, blöjbyten och lego!
speditosen
Antal inlägg: 12
Loggade in: 12 jun 2013
Utloggad
Skrivet 28 feb 2013 10:29

Vad underbart att få tillbringa en helg på ett lyxigt spa!

Det är allt för sällan som vi tar oss tid att njuta av varandras sällskap, då barnen kommer i första hand. Men någon gång ska vi väl också få prioriteras, kanske vår tid är kommen nu?

Fixelady
Antal inlägg: 4
Loggade in: 26 jul 2013
Utloggad
Skrivet 28 feb 2013 22:46

Jag och min älskade fästman firar fem år tillsammans den 1/3. Eller egenligen på skottdagen =) Och eftersom min älskling pluggar och försöker hålla nere lånet så kan vi inte riktigt fira som vi skulle vilja. Skulle jag vinna denna övernattning skulle det vara den första övernattningen på hotell för oss. En dröm helt enkelt! =)

Carlreus
Loggade in: 31 jul 2013
Utloggad
Skrivet 01 mar 2013 09:25

Då vi ej kan kalla oss förmögen,

är det endast genom bekantas bilder vi känner Smögen!

lillafroken
Antal inlägg: 55
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 01 mar 2013 09:26
En kräfta vill till Smögen, men är inte så förmögen. Håller tummarna hårt för att priset ska bli vårt Önskar kärleken få ta Till Sveriges finaste SPA!
petra85
Loggade in: 15 feb 2013
Utloggad
Skrivet 01 mar 2013 12:01
Äntligen efter 10 år tillsammans ska vi nu gifta oss! Vi har aldrig kunnat unna oss egen tid, det har alltid kommit något i vägen... sjukdomar, barn, dålig ekonomi... ja som för många andra, livet. När vi först träffades var jag allvarligt sjuk men min underbara blivande make stod vid min sida trotts att han kunde valt en enklare väg unga som vi var, utan tunga besked och sjukhusvistelser men han friade ståendes på knä till mig en vacker sommardag när livet var tungt, en av de vackraste dagarna i mitt liv! Mot alla odds blev jag friskare och som ett mirakel fick vi ett fantastiskt besked att vi skulle bli föräldrar till vår äldste son <3 två år senare fick vi vår andra pojke <3 Vi har alltid varit stolta och lyckliga att vi fått våra underbara barn men eftersom de kom när vi båda var unga och bara min make hade arbete och jag började studera med småbarn hemma så har vi aldrig hunnit göra sakerna man gör som nykär... resa, sova på hotell osv. vi har fått begränsa oss eftersom vi har få tillfällen med barnvakt, maken jobbar mycket och ofta, sen är det först nu jag fått ett fast arbete med en bra lön :) Så det skulle vara så otroligt härligt att få skämma bort varandra och njuta av livet helt själva utan ansvar och engagemang för någon annan än varandra :)
Johen2013
Antal inlägg: 4
Loggade in: 15 jul 2013
Utloggad
Skrivet 03 mar 2013 11:35

Med 2 småbarn, jobb och assa mplanering med kommande bröllop blir det inte mycket tid över till gos och partid. en smögenvistelse skulle vara svaret helt enkelt!

fiabanan
Antal inlägg: 13
Loggade in: 27 aug 2013
Utloggad
Skrivet 04 mar 2013 10:34
Jippi!! Har aldrig vunnit något tidigare! Är så glad så tårarna sprutar!! TACK!!!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!