12 maj 2013 14:56
1 svar
3281 klick
Företaget lightinthebox i Hong Kong!
SandraSN
Antal inlägg: 5
Loggade in: 14 maj 2013
Utloggad
Hejsan alla läsare!
Hur många är bekanta med hemsidan www.lightinthebox.com? Varje gång jag ska gå in och söka efter presenter, dekorationer för att planera mitt bröllop så poppar denna sida upp! Man kan ju inte låta bli att försvinna där inne...men då kommer vi till alla diskussioner på nätet om att företaget inte skulle vara pålitligt. Sedan har även folk omtalat företaget som väldigt bra! Är det någon som har beställt därifrån eller har erfarenheter av beställningar därifrån?
alexochnina
Antal inlägg: 42
Loggade in: 04 feb 2014
Utloggad
Skrivet 12 maj 2013 18:17
Vi köpte våra inbjudningskort därifrån och blev jättenöjda. Sen köpte jag precis en hårblomma därifrån också, den kom inom en vecka (eftersom det var expressleverans) och den blev jag också nöjd med. Precis som med de flesta nätbutiker så tillkommer frakt till de priser som står på hemsidan, men det är fortfarande bra pris på sakerna.
En sak man ska tänka på oavsett om man handlar från lightinthebox eller någon annan nätbutik utanför EU är att man kan får betala tull om man beställer varor för mer än en viss summa, läs mer på tullverkets sida för info. Vi behövde inte göra det (eftersom vi inte nådde upp till den summan) och många verkar klara sig eftersom tuller inte kan kolla allt, men om du beställer en dyrare klänning måste du alltid ta med i beräkningen att tullen kanske lägger på en avgift (detta gäller som sagt samtliga nätbutiker utanför EU, kolla tullverkets hemsida).
Lycka till :)