BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
30 maj 2013 11:44       33 svar    4267 klick

Veckans tävling: Spa-weekend på Villa Fridhem

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad

1 VINNER: SPA-weekend lördag-söndag på Villa Fridhem

Sovmorgon i herrgårdsmiljö, fyrarätters middag i Prins Carls matsal och ljuvlig SPA behandling. Som gäst hos oss handlar det om dig och att du ska kunna njuta av varje ögonblick. Vinsten gäller för två personer.

Följande ingår:   

• Afternoon tea serverad i våra vackra salonger
• Fri entré till vår SPA-avdelning med inomhuspool och bastu
• Lån av badrock och tofflor i härlig frotté
• Färsk frukt i SPA-området
• Underbar 50 minuters SPA-behandling
• Ett glas champagne alt. alkoholfritt före middagen
• Fyrarättersmeny i Prins Carls matsal
• Logi en natt med frukostbuffé

Ord. pris: Dubbelrum classic 2415:-

TÄVLA SÅ HÄR: Kommentera nedan svar på denna fråga; Om du fick gifta dig på en herrgård - vad skulle vara det bästa med det?

Obs TILLÄGG 2013-05-30 11:45:12
Tävlingen avslutas fredag 7 juni kl. 12.00!
Myran73
Antal inlägg: 88
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:01

Det bästa med att få gifta sig på en Herrgård hade nog varit att man förhoppningsvis slipper göra något själv! :-)

Fialoppa_80
Antal inlägg: 23
Loggade in: 15 maj 2016
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:10

Att jag skulle få känna mig som en prinsessa trots att det inte blir någon kyrkvigsel (vilket min sambo totalt sätter sig emot). Men ett herrgårdsbröllop med all lyx det innebär … det tror jag inte ens han skulle kunna stå emot ;)

johanna8006
Antal inlägg: 57
Loggade in: 13 jan 2015
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:21

Ah, detta skulle smaka!

Att få bjuda alla sina nära och kära till en sådan fin herrgård skulle göra denna dag ännu bättre!

Snurrisen
Antal inlägg: 2
Loggade in: 30 maj 2013
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:27
I Vacker,romantisk Miljö Vill jag gå från ungmö Att få stå brud i vit skrud På en herrgård så vacker Ja det går inte av för hacker :-)
novemberbrud
Antal inlägg: 16
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 12:45

Välbefinnandet med både vigsel, bröllopsfest och bröllopsnatt på en och samma plats skulle jag säga. Vilken möjlighet att inte behöva avbryta med transport. Det bästa är kanske all vacker prägel som omringar bröllopet :)

Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 13:01

Att få gifta sig på en herrgård skulle få mig att känna mig som en riktig sagopinsessa som äntligen har funnit sin sagoprins. En stor & vacker herrgård omgiven av blommor & grönt gräs så långt ögat når, kanske en liten damm också, solen skiner & fåglarna som kvittrar & flyger i skyn. Jag & min man anländer till herrgården med häst & vagn medans våra vackra & festklädda gäster väntar på oss för att våran utomhusvigsel ska börja. Hela stämningen skulle bli perfekt. Sagan får ett lyckligt slut när vi båda säger ja. Och kärleken har därmed segrat igen! Varken vi eller våra gäster skulle behöva tänka så mycket på att plocka bort tallrikar, saker m.m. efter sig. Vi skulle alla få känna oss som kungligheter. Ingen skulle heller behöva tänka på transport, då vi alla kan sova över på herrgården.

ladymarmelad
Antal inlägg: 1
Loggade in: 27 jul 2013
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 14:20

Det bästa med att gifta sig på en herrgård skulle vara att man verkligen skulle få känna sig som en prinsessa och att tiden står "stilla". Man får allt ordnat i en miljö man inte kan få någon annanstans och att ens nära och kära kan bo kvar med oss!

synnergren
Antal inlägg: 40
Loggade in: 04 aug 2019
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 19:39

Det bästa vore lugnet och grönskan och det romantiska som man alltid finner på en Herrgård.Man kan strosa omkring i trädgården och bara njuta av varandra,få sova i ett underbart romantiskt rum,om man nu sover förstås....Att man sen får maten serverad för en gångs skull är ju också rena drömmen,så ett Bröllop på en Herrgård,ja mer romantiskt och underbart kan det inte bli !

Blivandefrufinger
Loggade in: 11 jun 2014
Utloggad
Skrivet 30 maj 2013 22:50
Som liten har man alltid drömt om att få vara en prinsessa och vad mer kan man önska sig på sin bröllopsdag om att inte få va på en herrgård. Då man både klär upp sig och känner sig som en prinsessa och sen dessutom gifter sig på en stor och vacker herrgård!
annafbk
Antal inlägg: 27
Loggade in: 16 dec 2013
Utloggad
Skrivet 31 maj 2013 20:07

Att få göra det tillsammans med mannen i mitt liv och alla våra underbara familjemedlemmar och vänner. För mig spelar det ingen roll var jag gifter mig bara de som betyder mest för mig är där.

Wedding201308
Loggade in: 15 jul 2013
Utloggad
Skrivet 31 maj 2013 21:01
Om jag fick gifta mig på en Herrgård - vad skulle vara det bästa med det? Svar: Att uppleva en vacker miljö med nära och kära. Få ett minne för livet : ).
eajap
Loggade in: 31 maj 2013
Utloggad
Skrivet 31 maj 2013 21:03

Att få känna sig som en prinsessa och slippa tänka på något annat än att ha fantastiskt roligt med sin man och familj!

JeanetteS
Utloggad
Skrivet 31 maj 2013 22:20

Framförallt skulle jag välja en herrgård för att få spendera den underbara, speciella dagen i en lika underbar miljö. 

Sedan att få lämna över all planering och förberedelser gällande mottagningen, middagen och festen skulle göra att jag och min blivande man skulle kunna slappna av mera och njuta utav bröllopsdagen.

Om möjlighet till boende och en gemensam frukost/brunch finns så blir det såklart en extra guldkant.

marre1977
Utloggad
Skrivet 31 maj 2013 23:15
När man gifter sig med sin blivande så blir det ett minne för livet. Men att även få ta del av miljön, lyxen och allt det fina en herrgård ger gör ju att minnet blir ännu finare. Att få dela en sån upplevelse gör att man lever lyckliga i alla sina dagar .
Jeansnenna
Antal inlägg: 3
Loggade in: 01 jun 2013
Utloggad
Skrivet 01 jun 2013 09:38

Att baba skriva en sak är svår. Men maten.....att få den lyxiga maten serverad å bara kunna njuta.

Sen sängarna. För självklart hade vi sovit över. Å den lyxiga frukosten.

Det skulle verklige vara en enorm lyx å avkoppling.

Mocki64
Loggade in: 10 okt 2013
Utloggad
Skrivet 01 jun 2013 10:34
Det är helhetsintrycket, känna sig väldigt speciell, ompysslad och få bli bortskämd. Känslan av lyx för en dag. Skulle verkligen bli ett minne för livet.
Jenyey
Loggade in: 23 jul 2013
Utloggad
Skrivet 01 jun 2013 13:56

Jag skulle känna mig så unik och speciell: som att få resa tillbaka i tiden och få uppleva något som inte längre finns, eller som att få vara med i en film, så perfekt. Det som skulle bidra till denna känsla är både herrgården och salarna, men jag tror framförallt att omgivningarna runt herrgården skulle göra mest. Trädgårdarna är underbara att vandra runt i, bland alla konstnärliga rabatter och buskar, och väldoftande blommor, och förhoppningsvis soligt och varmt väder. En fläkt av barndomens minnen, skulle jag gissa, när man hade all tid i världen att bara förundras över alla dofter och hur allt såg ut. En stillsam värld där klockan står still. Och genom gångar av historia, gå tillsammans med den du älskar mest, och få dela känslan med honom. 

verli432
Loggade in: 24 jun 2013
Utloggad
Skrivet 01 jun 2013 21:54

Det vore som en dröm!! Jag har varit på Villa Fridhem med jobbet och det var helt fantastiskt!! Att få gifta sig i en sådan miljö måste vara som en dröm!! Vilken lyx!! Dröm miljö på sin drömdag, det måste vara underbart! 

ericalarsson
Loggade in: 01 jun 2013
Utloggad
Skrivet 01 jun 2013 22:30
Välgjord mat, vacker miljö och serviceminded personal, allt det vi fick uppleva på vårt afternoon the förra helgen hos er!
thecoffebean
Loggade in: 03 dec 2022
Utloggad
Skrivet 02 jun 2013 00:41

Det bästa med att få gifta sig på en herrgård är att mitt drömbröllop skulle bli av där vi blir ett i en underbar miljö där vi får känna oss som prins och prinsessa

Johen2013
Antal inlägg: 4
Loggade in: 15 jul 2013
Utloggad
Skrivet 02 jun 2013 08:15

Att få gifta sig på en herrgård skulle innebära att komma upp i en lyxnivå som vore en dröm. Det skulle vara att få något så fulländat och perfekt till en så stor och viktig fest där du verkligen får med ALLT. Miljön, känslan, maten! En övernattning och en smak av allt detta vore ju helt fantastiskt!

Vildvittra
Antal inlägg: 31
Loggade in: 02 dec 2014
Utloggad
Skrivet 02 jun 2013 13:07

Det bästa med att gifta sig på en herrgård är att vi kan lämna över allt det praktiska i kompetenta och trygga händer.

Att i otroligt vacker miljö kunna låta fokus ligga på kärleken, glädjen, gästerna.

Vilken dröm!

leijon
Loggade in: 25 jun 2013
Utloggad
Skrivet 02 jun 2013 15:18
Åhhhhh!det ser helt gudomligt ut,det bästa hade väl varit att få åka dit!det är väl alla tjejers dröm.gärna ofta!vilket läcker ställe.Med vänlig hälsning, linda
maio_x
Loggade in: 02 jun 2013
Utloggad
Skrivet 02 jun 2013 21:28

Det som hade varit det bästa för oss om vi gifte oss på en Herrgård skulle vara:

1. Att bara få njuta av varandra (Ingen stress och kontroll, bara carpe diem)

2. Att alla våra gäster skulle vara garanterade bra mat och mycket fint att titta på (= större chans att vårt bröllop skulle vara det vackraste bröllop de varit på ;D)

3. För mig(bruden): Att få känna mig som en riktig prinsessa

För Brudgummen: Att bruden skulle känna sig som en prinsessa (ingen hets, klagomål eller oväntade hysteriutbrott ;)

plu03aps
Loggade in: 10 maj 2014
Utloggad
Skrivet 03 jun 2013 08:28

Det bästa med att gifta sig på en herrgård hade helt klart varit uppfyllan av en dröm. Älskar känslan av historia som finns i sådana miljöer och att få den känslan när man gifter sig vore fantastiskt. Sen går det ju inte att komma ifrån känslan av storslagenhet som blir det där lilla extra på den där dagen man längtar så mycket efter och att få skämma bort både sig själv och sina gäster med den upplevelsen.

Amomats
Loggade in: 15 jul 2015
Utloggad
Skrivet 03 jun 2013 14:00

Att få gifta sig i en miljö med en lång historia i en fantastisk miljö samtidigt
som en ny historia börjar för oss två..

FlamingBee
Loggade in: 07 mar 2015
Utloggad
Skrivet 03 jun 2013 23:40

Det bästa vore helt klart att kunna ha allt på ett och samma ställe, i en fantastisk miljö. Dessutom är det helt perfekt för oss som kommer att ha långväga gäster att kunnaa erbjuda övernattning. Brunch dagen efter gör ju inte saken sämre ;).

micca_88
Loggade in: 04 jun 2013
Utloggad
Skrivet 04 jun 2013 10:53

Mycket med planering inför ett bröllop men att få fira den på en herrgård, ger en bekvämlighet för en som brudpar men även för gästerna. Man behöver inte tänka på skjuts, då det finns möjlighet att ev sova kvar. Personal som serverar en och hjälper till att bara få njuta av denna glädjens dag som det är vid ett bröllop. En bra start som nygifta.

reginaw
Loggade in: 10 jan 2013
Utloggad
Skrivet 04 jun 2013 11:48

Det bästa med att gifta sig på en herrgård? Det finns nog massvis med saker men mina topp tre skulle nog vara ;

1. Att slippa alla transporter och därmed vara snäll mot miljön!
2. Att man förlänger själva tillfället med att gästerna kan sova kvar och då kan lägga till en gensam frukost morgonen efter.
3. Att bara kunna slappna av och njuta utav allt!

zettis
Antal inlägg: 6
Loggade in: 01 okt 2014
Utloggad
Skrivet 05 jun 2013 15:50

Att få känna mig som en prinsessa på min bröllopsdag med mitt alldeles egna slott! Wink

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!