BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
08 jun 2013 23:05       8 svar    6313 klick

Vart är det mysigt att gifta sig i örebro län?

johannasofia
Antal inlägg: 1
Loggade in: 28 jun 2013
Utloggad

Hej!

Jag och min fina sambo planerar bröllop till nästa sommar, vi vill gifta oss i örebro län men befinner oss inte i Sverige f.n. och har lite dalig koll pa vad som finns. Har nagon ett bra förslag pa kyrka och eller festlokal? Har tänkt oss nagot enkelt gärna lantligt, inte alltför dyrt. Nagra tips?

Tack sa mycket pa förhand!!!

CarlLouise
Antal inlägg: 5
Loggade in: 29 jan 2014
Utloggad
Skrivet 17 jun 2013 15:12

I örebro finns massor av fina platser för vigsel och fest ( ska jag säga som gifte mig i Dalarna trots att jag bor i Örebro :)

Men ni har ju t.ex  Karlslunds herrgård m Längbro kyrka i närheten, Aspa Herrgård, Svartå Herrgård eller Dyltabruks herrgård

Lycka till! :)

FruNyfiken
Antal inlägg: 11
Loggade in: 07 aug 2016
Utloggad
Skrivet 05 sep 2013 15:42

Vi funderar också på plats! Vi flyttar till Örebro nu om ett par månader och siktar på att gifta oss februari 2015.

Tittade på karslund Herrgård men det var allt för dyrt. Vi vill ha ca 40 gäster och då blev det alternativet för dyrt för oss. De överiga har jag inte kollat så ska kolla det.

Vad är er budget?

FruNyfiken
Antal inlägg: 11
Loggade in: 07 aug 2016
Utloggad
Skrivet 05 sep 2013 18:15

Hittade lite fler ställen som jag fann vid lite letande. Bara som tips till dig om du vill.

- Naturens Hus (de hade supermat till lunch och konferens) Fantastiskt läge men ingen möjlighet till övernattning

- Slottet/Elite stora hotellet

- Svampen

-Kilsbergen konf. och lodge.

- Knappfors och Lunedet (utanför Karlskoga ca)

- Sikfors herrgård

Budget för dessa varierar stort men googla dem så finner du hemsidorna.

Regnbagsbrud2014
Antal inlägg: 3
Loggade in: 14 sep 2013
Utloggad
Skrivet 12 sep 2013 13:13

Vi ska gifta oss i Längbro kyrka 19 Juli 2014 och ha mottagning/fest efteråt i ekersgården. båda de, samt präst bokat och betalt :-)

Junibrud14
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 sep 2013
Utloggad
Skrivet 13 sep 2013 14:05

Vi gifter oss i Almby kyrka och har festen på sjökrogen Katrinelund utanför Örebro.

Andra ställen vi tittade på var Lindbacka kvarn (hyra lokal), LannaLodge, Festmagasinet i Dyltabruk (hyra lokal) och Naturens Hus.

Hoppas ni hittar något! Smile

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!