BröllopsGuiden
25 okt 2013 13:20       5 svar    1848 klick

Blåa brudskor

Fialis
Antal inlägg: 46
Loggade in: 08 jan 2015
Utloggad

Jag har letat och letat efter brudskor i "royal blue", vilket är betydligt lättare sagt än gjort. Särskilt när man dessutom har lite krav....

Har hittat blåa skor på www.lightinthebox.com www.jjshouse.com och www.myglassslipper.com men jag är lite orolig över att beställa på nätet från utlandet. Dessutom är jag osäker på vilken klackhöjd jag klarar och då är det ju en fördel att kunna prova skorna först.

Är det någon som har något bra tips på var det finns blåa brudskor. Även om jag gärna köper i butik så är tips på svenska hemsidor hjärtligt välkomna. Då känns det tryggare vid ev. byte eller så.

Maria

Fialis
Utloggad
Skrivet 25 okt 2013 14:07

Tack, snälla Laughing Så enkelt..... känner mig nästan lite dum att jag inte tänkte på det.... Sealed

På de sidor jag hittat skor så står det angivet "klackhöjd XX-XX cm" och "faktiskt klackhöjd xx cm". Dessutom ett mått på plattformens höjd t.ex. 1,5 cm. Vad sjutton betyder detta? Kanske är ovanligt korkad än en gång, men jag fattar faktiskt inte, trots deras hjälpligt översatta förklaringar.

Mina favvo-skor är dessa, bilden kanske hjälper:

http://www.lightinthebox.com/sv/gorgeous-satin-stiletto-heel-peep-toe-med-blomma-wedding-shoes-fler-farger_p558015.html?utm_campaign=cartcross

Fialis
Utloggad
Skrivet 26 okt 2013 19:15

Jo, jag gjorde ju det, men de verkar aldrig vilja svara.... Yell Är en utländsk hemsida så jag känner inte riktigt för att ringa heller....

Jaja, det är väl bara till att fundera lite till..... Smile

Dallas
Antal inlägg: 181
Loggade in: 03 jun 2019
Utloggad
Skrivet 07 nov 2013 10:08
Anjisen SKREV DEN 25 okt 2013 13:54 FÖLJANDE:

Gör annars som så att gå till närmsta skobutik, prova på olika klackhöjder och se vilka du känner dig nest bekväm i och sen köp från nätet :) Samma sak som man brukar göra med klänningarna :) Lycka till

Men snälla, snart får butikerna slå igen pga av alla som gör som du. Taskigt tycker jag. Försök istället sprida ut inköpen mellan webb och butik. Det finns bröllopsbutiker som färgar skor i den färg man vill ha - kolla upp detta istället!

Fialis
Utloggad
Skrivet 07 nov 2013 10:58

Butikerna behöver nog inte slå igen med tanke på att många precis som jag inte vågar handla t.ex. klänningen på nätet. Då köper man den 5 gånger dyrare i butik i stället.

Men för att återgå till skorna, så gjorde jag en chansning och frågade dem om det gick att tillverka dem med något lägre klack istället och det var inga problem alls. Provade olika klackhöjder på skor jag hade hemma och kom fram till vilken höjd som var bra för mig. Kostade inte ens extra. Det kallar jag service.

Har ju visserligen inte fått hem dem ännu, men deras snabba svar och att de var väldigt noga med att svara precis och exakt på mina frågor gör att jag så här långt känner mig trygg med det köpet.

Hoppas det fortsätter så.... längtar verkligen tills jag får hem dem.

Fialis
Utloggad
Skrivet 08 nov 2013 11:56
Anjisen SKREV DEN 08 nov 2013 10:09 FÖLJANDE:

Om butikerna slutar ta hutlösa priser så kanske man handlar mer från butikerna och inte på nätet! Det är en av anledningarna till att jag handlar mycket på nätet! Alla har inte råd med de hutlösa priserna som butikerna har och de som inte har råd med butikspriserna hittar billigare saker på nätet som passar plånboken mycket bättre! 

Nej, det hade blivit hutlöst dyrt att handla allt i butik, vilket jag inte tycker är vettigt när alternativet nätshopping finns.....

Konkurrensen är ju fri.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!