BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
15 nov 2013 09:04       15 svar    2106 klick

Veckans tävling: Lakritskalender

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 588
Loggade in: 10 okt 2019
Utloggad

1 VINNER: Den 1 dec startar BröllopsGuidens årliga julkalender här på sajten (i forumet), och det firar vi med en för-vinst i form av en julkalender av Lakrids by Johan Bulow, från Chokladhuset i Limhamn, www.chokladhusetlimhamn.se Värde ca 250 kr.

TÄVLA SÅ HÄR: Kommentera nedan varför det är så roligt att öppna en kalenderlucka varje dag! Tävlingen pågår till fredag 22 nov kl 13.

Hengi85
Antal inlägg: 1
Loggade in: 15 nov 2013
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 09:32

Som liten hade inte vi inte det inte så ekonomiskt ställt att vi kunde få öppna en lucka varje dag. Men de gånger vi barn fick en lucka var som att de bästa i världen hade hänt oss när alla satt med spänning o tittade då luckan öppnades.   Jag skulle vilja dela den glädjen med mina nära och kära som jag har runt omkring mig

lillafroken
Antal inlägg: 55
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 09:43

Väntan på julen kan man aldrig bli för stor för, det är något speciellt att ha nedräkning varje dag. Som liten var det så stort när man fick följa med mamma och välja ut den finaste adventskalendern som sedan stod framme väl synlig i mitt rum, nu när jag blivit äldre har jag insett att det är insidan som räknas! ..tom när det gäller adventskalendrar! ;-) 

Vore så kul och lyxigt att ha en egen fin kalender! 

chrpe
Antal inlägg: 94
Loggade in: 09 maj 2016
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 09:45

Jag älskar överraskningar och presenter. jag är nog värre än barnen på julafton. Jag avskyr att folk slutar fira födelsedagar och julafton som vuxna, jag tror man behöver uppvaktas för att må bra! =)

DanCus
Antal inlägg: 1
Loggade in: 22 nov 2013
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 10:29

Lakritsälskare och julälskare som jag är så passar denna Lakritskalender mig perfekt!

Då vi åker på en långsemester redan 9 december och 1 månad framåt så skulle kalendern få den mest skyddade platsen i min resväska för att kunna njuta av julkänsla även under palmerna.

Både min sambo och jag älskar lakrits så vi får då singla slant om vem som får öppna de udda resp de jämna datumen :)

PetraC
Antal inlägg: 19
Loggade in: 05 jan 2015
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 19:15

En lockelse, en njutning och en underbar stund varje dag att längta till, det är det som är det fina med adventskalendrar. Alltid har man något att se fram emot som ingen kan ta ifrån en och vad man än är på för humör på morgonen så blir man glad av lite härlig lakrits.

Jag längtar redan nu och Hoppas!

synnergren
Antal inlägg: 40
Loggade in: 04 aug 2019
Utloggad
Skrivet 15 nov 2013 19:57

Även om man blivit "vuxen" så finns det fortfarande ett barn i mej,som älskar överraskningar och iform av lyxlakrids dessutom,kan ju bara inte bli bättre.

mimmsan1
Antal inlägg: 2
Loggade in: 30 sep 2014
Utloggad
Skrivet 17 nov 2013 21:32

Lyckan att få en överaskning varje dag fram till julafton går knappt att beskriva, det känns som julafton varje, vilken dröm, känns som åratal sedan man hade en kalender.

JagSaVisstJa
Antal inlägg: 16
Loggade in: 17 dec 2013
Utloggad
Skrivet 18 nov 2013 13:41

Även om jag numer är vuxen är känslan den samma. Först är julen så långt bort, men så börjar man lucka för lucka att komma närmare och närmare. Innan man vet ordet av är hälften av luckorna öppna och sen går det av bara farten.

Dessutom finns det en tjusning i att få en njutning om dagen. Det ger en så mycket skönare känsla än att tokmoffa i sig massor av gott på en och samma gång. Förhoppningsvis kan jag via en lakritskalender där jag tar en sort i taget hitta några nya favoriter.

3anna
Antal inlägg: 64
Loggade in: 26 okt 2015
Utloggad
Skrivet 19 nov 2013 21:33

Julen är inte bara för barnen! Skulle vara så roligt att dela den lyxiga kalendern med min man, så att vi får känna oss som förväntansfulla barn varje  morgon i 24 dagar. :) 

Tinde
Antal inlägg: 45
Loggade in: 20 dec 2014
Utloggad
Skrivet 20 nov 2013 10:22

Jag är en riktig godisråtta men försöker att ha godisdag "bara" några gånger i veckan :) Men att få uppleva spänningen av att få öppna en kalenderlucka varje dag, det tackar man inte nej till. 

Tibella
Antal inlägg: 12
Loggade in: 31 mar 2017
Utloggad
Skrivet 20 nov 2013 23:28

Juletiden är en magisk tid, bara då öppnar man en julkalender med spänning väntar på vad som ska funnas bakom luckan! Lika roligt varje gång, man blir som ett litet barn :)

karindan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 24 dec 2014
Utloggad
Skrivet 21 nov 2013 10:36

Med en julkalender sätts självkontrollen på prov, klarar jag det eller är jag en tjuvöppnande bov? Men det faktum att tomten ser allt är ju a och o, så känslan av att endast öppna en lucka per dag den är ganska go'. Så efter 24 dagar kan man luta sig tillbaka, njuta av att ha klarat det och av alla gullgotter smaka.

MrS
Antal inlägg: 8
Utloggad
Skrivet 22 nov 2013 10:31

Den tydliga nedräkningen man får med hjälp av en kalender är underbar! För varje lucka man öppnat, ett steg närmare julafton och säkert,liksom alla andra år, ett steg närmare mer julstress. 

tänk att få ta en paus från allt julstök och sätta sig ner varje kväll och njuta av EN, speciellt utvalt, lakrits I hela 24 dagar!!!

MrS
Antal inlägg: 8
Utloggad
Skrivet 22 nov 2013 14:37

Oj! Vilken överraskning!

stort tack och trevlig helg!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!