BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Ekonomi Starta ny tråd
11 jan 2014 15:15       6 svar    5963 klick

Tips för ett lite billigare bröllop?

melissanystrom
Antal inlägg: 126
Loggade in: 06 jun 2015
Utloggad

Jag och min m2b kommer inte att ha något stort bröllop. vi funderar på att eter kyrkan ha en middag för närmsta familj och edan ha en fest för adra vänner och närstående som vill komma. Jag kommer göra tårtan själv men vad kan vi mer spara in pengar på? vill ju ha ett fint bröllop utan att lägga ner multum på det.. 20.000 är absolut max!(klänningen kommer gå på 2000:-

Tack på förhand! :)

ylvis
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 jan 2014
Utloggad
Skrivet 14 jan 2014 10:27

Fixa mycket själv och hör er för i era nätverk. Mindre budget kräver mer tid och tålamod. Själv valde vi en medelväg, vissa saker gjorde vi själv och andra saker hyrdi vi in.

Jessica_84
Antal inlägg: 46
Loggade in: 21 jan 2014
Utloggad
Skrivet 21 jan 2014 14:09

Hej!

När jag & min man gifte oss (för snart 2 år sen) så hade vi också ett budget bröllop. Min svägerska gjorde tårtan efter min beskrivning, min svärmor gjorde all mat (& köpte den dessutom), pappa åkte till tyskland för att handla in alkohol, några vänner (som har ett eget band) spelade på våran bröllopsfest. Vi ville ha ett lite mera egen inbjudan till bröllop, så jag gjorde inbjudningskorten själv genom att ta kort på en röd ros & våra ringar låg framför den, sen framkallade vi bilderna som vanliga foton, så gästerna fick två foton, på det ena va bilden & på det andra så va texten med inbjudan. Mitt hår & smink fixade min lillebrors flickvän som går en hår-och-smink utbildning. Då våran fotograf helt plötsligt backade ut så anlitade vi min kusin (som är sjukt duktig på att ta kort) & vi betalade henne 500kr.

Vårat bröllop blev en succe & vi blev själva väldigt nöjda (vilket är huvudsaken!)

Lycka till med allt.

JohannaSa
Antal inlägg: 2
Loggade in: 14 mar 2016
Utloggad
Skrivet 14 mar 2016 10:51

Vi kommer köpa all alkohol utomlands och gör förrätt och efterrätt själv. Huvudrätt och tårta köper vi på catering.

Mitt tips är att göra fint med enkla saker istället för att tro att man måste ha dyra saker för att det ska bli fint. Istället för stora blombuketter tänker jag ha många blommor enskilt i små vaser istället på borden.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!