BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Tävlingar Starta ny tråd
12 feb 2014 15:26       81 svar    5868 klick

Tävling: Ringar från Flemming Uziel

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad

TÄVLA & VINN ringar från Flemming Uziel, www.tcol.se!
2 VINNER!

1:A PRIS: Modell Signo B031. Metall: Palladium 950. Infattning: 3 x 0,02 ct w/si. Värde: 6 700 kr.

2:A PRIS: Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld. Infattning: 3 x 0.02ct w/si. Värde: 6 500 kr.

TÄVLA SÅ HÄR: Kommentera nedan vilken av ringarna från Flemming Uziel du helst vill ha och varför. Tävlingen avslutas sön 23 feb kl. 24.00.

Obs TILLÄGG 2014-02-24 16:07:12
Tack för alla fina bidrag! Vi har nu utsett två vinnare.
mammas61
Antal inlägg: 1
Loggade in: 12 feb 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 16:13

Den i silver.. att kunna ge till min älskade dotter Sandra som ska gifta sig i Augusti den 16/8.. efter 5 underbara söner så kom äntligen min dotter ..sen dess har jag fått en dotter till. :-)

Men de vore underbart att få ge henne eran ring som är så vacker 

Agnieszka
Loggade in: 12 feb 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 18:04

Min favorit är Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld. Infattning: 3 x 0.02ct w/si. Älskar rosa guld och den vore just perfekt ring! Den rosa färgen ger extra värme och förmedlar mjukhet och omfamning i kärleken. Dess skönhet gör mig glad. Tackar med hela mitt hjärta om jag vinner. 

Bumbi89
Antal inlägg: 62
Loggade in: 11 jan 2016
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 19:38

Det är fantastiskt vackra ringar båda två, men min absoluta favorit är den första, i palladiummetall! Den ser precis ut som min drömring, och jag skulle bli så fantstiskt lycklig om jag vann! :)

CarinaG
Antal inlägg: 2
Loggade in: 23 jun 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 19:57

Den första ringen i Palladiummetall blev jag kär i <3 Vi håller på och planera vårt bröllop som kommer ske inom en snar framtid...Denna ring skulle bli pricken över i helt enkelt, vacker & stilren & kan kombineras med ett antal av Flemming Uziel andra ringar.

free17
Antal inlägg: 4
Loggade in: 07 okt 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 20:36

Min favorit är palladium-ringen!

Jag och min Pojkvän firar två år tillsammans den 4 mars och jag hade tänkt planera något stort! Har tänkt väldigt mycket på ett frieri..
Och med en ring som den här skulle allting bli fullbordat!

Hoppas verkligen jag vinner!!

Ceciliabech
Loggade in: 29 aug 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 21:04

Jag kommer gifta mig den 6/9 2014 och jag hade gärna velat ha ringen på bilden i vitguld. Tycker den är väldigt söt och stilren.

Hanna00
Antal inlägg: 3
Loggade in: 30 apr 2015
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 21:17

Jag skulle vilja ha den i rosa guld, för att matcha min förlovningsring. Gifter mig i juli och då min förlovningsring är utan sten, skulle denna passa som ett fantastiskt komplement. I samband med giftermålet 19 juli har jag och min blivande varit tillsammans exakt 9,5 år, och var vore bättre än att få fira detta med både giftemål och mina drömmarsring 

GabriellaAndreas
Antal inlägg: 5
Loggade in: 19 jan 2015
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 21:29

Min favorit är modell signo B031 i Palladium, vi har nämligen våra förlovningsringar i Palladium. Jag älskar den metallen. Vi har länge letat efter dom perfekta vigselringarna, men jag "föll" direkt för den här ringen! 

Karna
Loggade in: 07 apr 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 21:34

Den aldra vackraste av era ringar är B056 i rött guld och diamanter, som en skir spets över hela ringen. Den skulle jag använda tillsammans med två smala vg ringar med färgade diamanter på insidan. Synd att det inte är dom jag kan vinna ;)

Karna
Loggade in: 07 apr 2014
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 21:36
Den vackraste av flemming Uziels ringar är utan tvekan B053 i rg och diamanter som en skir spets över ringen!
JennyoMagnus
Loggade in: 09 dec 2015
Utloggad
Skrivet 12 feb 2014 23:21

Jag tycker att båda ringarna är vackra, men den i rosa guld var snäppet finare. Och ringen skulle passa perfekt som vigselring och i vardagen eftersom att den är lyxig och slät så att man inte fastnar i kläder eller saker.

Om jag vinner kommer jag att köra en skön "fuldans" :D

Sindyrella
Loggade in: 26 maj 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 08:37

Jag skulle helst vilja vinna den i Palladium  =) Det skulle vara en perfekt morgongåva till mig själv när det är dags för bröllopet i juni.

Mitt andra alternativ om den inte skulle klä mig är att ge den till min fina tärna som tack för allt stöd i all planering och nervositet =)

lillafroken
Antal inlägg: 55
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 09:04

Tycker att Flemming Uziel har så fina ringar, i höstas när vi gifte oss valde jag min vigselring från dem och just från serien Signo, denna söta och enkla ring hade kompletterat min vigselring så fint! Vinner jag så önskar jag mig den i rosa guld! 

johanna8006
Antal inlägg: 57
Loggade in: 13 jan 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 09:50

Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld är min FAVORIT!

Hoppas att jag vinner :)

KarinAndersson
Antal inlägg: 25
Loggade in: 08 dec 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 10:09

Snygga ringar! Min favorit är Metall Palladium 950.

Vore en stor ära att få vinna en så fin ring!

hoppmorra
Loggade in: 26 jun 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 12:12

Ringen i rosa guld skulle passa till min förlovningsring. Då vi äntligen ska gifta oss så skulle denna skönhet passa som vigselring. 

miss lins
Antal inlägg: 32
Loggade in: 26 nov 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 12:53

Modell Signo B031 skulle passa mig perfekt . Efter ett bröllop som inte blev alls som jag /vi hade tänkt oss och med så mycket tårar ( inte glada )

så skulle det vara UNDERBART att få känna den enorma glädje att få vinna denna vackra ring.Då skulle jag fälla glädjetårar istället =)

synnergren
Antal inlägg: 40
Loggade in: 04 aug 2019
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 14:23

Denna ring skulle symbolisera all min kärlek till min familj och påminna mej om vilken tur jag haft som fått en underbar man, och barn.Vi har fått gå igenom mycket i vår familj,men hitta tillbaka till varandra och förlovade oss till midsommar förra året. Om jag nu en Signo B031 Palladium vinner ,jag faller ner på knä och friar ,så att vi även ett Bröllop kan ha till samma dag som vår förlovningsdag!

Tibella
Antal inlägg: 12
Loggade in: 31 mar 2017
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 15:51

Modell Signo B031 Palladium 950 skulle jag absolut vilja ha, den passar alla stilar, den har en klassisk känsla över sig.

Vi gifte oss för 3 år sedan, vi var på en resa tillsmmans där vi tappa bort min ring i havet under ett nattdopp :( Vi sparar till att köpa en ny och nu efter 2 år har vi än inte fixat någon.. Detta skulle vara den mest fantastiska vinsten någonsin!!

Nevvyn
Loggade in: 13 feb 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 15:57

Jag skulle vilja vinna ringen i rosa guld att ge till min dotter när hon fyller 13 i november. 

Boda2011
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 16:26

En Flemming Uziel ring

är ett sådant vackert ting

Modellen i Palladium

gör mej alldeles stum

Tänk vilken klass

denna ring till en feststass

Att en Fleming Uziel ring få bära

vore för mig en ära

Ädel metallen är

allt annat än ordinär

utan helt spektakulär

jag älskar den, jag svär!

HalkatlaNr1
Loggade in: 08 jul 2013
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 16:33

De är vackra ringar bägge så valet är svårt.

Men bäst tycker jag ändå om den i rosa guld..

Den skulle passa så underbart till min

förlovningsring.. O om man fick denna underbara

ring på fingret då vi på midsommarafton vigs

skulle för mig vara helt underbart!

Hoppas innerligt.. <3

plu03aps
Loggade in: 10 maj 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 16:37

Åh så fina. Jag skulle helst välja den i Palladium eftersom vår vigselring ska vara i just det materialet. Den hade varit så fin till vigsel- och förlovningsringen.

ciafbi
Loggade in: 23 aug 2013
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 16:52

Wow en silverglänsande med hjärta i blingbling på en underbar ring

Något bättre an inte passa på mitt finger på min kommande bästa dag!

zettis
Antal inlägg: 6
Loggade in: 01 okt 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 16:59

En ring i Palladium skulle passa mitt finger bäst! :) Varför? Jo våra förlovningsringar är i palladium och skulle matcha denna ring med hjärtat väldigt bra!

thecoffebean
Loggade in: 03 dec 2022
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 17:33

Min favorit är ringen i 18 karat guld. Det är underbart vacker och jag vill vinna den för att jag har en förlovningsring vars modell är lik, i samma guld och form men utan hjärta i och den skulle fint konplettera den. Men framförallt för att jag och min drömprins ska gifta oss i juni:) 

carroboll
Loggade in: 14 maj 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 18:20

Ringen i Palladium är min favorit!

Jag och min Stefan ska vigas i juni. Jag är student och han arbetar men i Österrike. Alla pengar som vi får över går till flygbiljetter för att vi ska kunna träffas!. I vår budget har en stor del gått till transport till och från flygplatsen för alla våra gäster. Detta gör att vi har fått prioritera bort våra ringar.  Vi ville från början köpa ringar som vi verkligen ville ha och som var lite dyrare men nu har vi inte råd och får göra precis som med förlovningsringarna; köpa vad vi har råd med. Ringen som jag ville ha från början hade också ett hjärta på vilket var anledningen till att jag ville ha den. 

Att få vinna såna här underbart vackra ringar skulle vara en dröm för oss. Hjärtat symboliserar verkligen kärleken mellan mig och min Stefan och vi skulle stolt kunna visa upp dessa ringar efter vigseln i juni. 

ford33
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 18:27

HEJ

det var den vackraste ring

hoppas den hamnar hos mig då blir jag en glad tjej

har haft sorg och tråkigheter hela 2013 och nu förlorat min käre mor

så vill piggas upp med en fin vinst

hoppas så

Karlskronamamman
Antal inlägg: 7
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 18:30

Skulle så gärna vilja vinna ringen i Palladium till min lillasyster som har en jobbig period i livet...

PetraC
Antal inlägg: 19
Loggade in: 05 jan 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 20:06

Ringen i rosa guld skulle klä mitt finger i kärlekens tecken,

& rama in en känsla av förälskelse med hjärtligt behag,

en tår av lycka skulle falla nerför kinden,

så gnistrande vacker blir jag! Kiss

novemberbrud
Antal inlägg: 16
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 20:43

Vilka fina ringar, den i rosa guld skulle passa mig bra, den överglänser inte min vigselring utan är så där rätt som jag vill ha det. Skulle använda den på min högra hand eftersom det blir för mycket att ha den tillsammans med min vigsel och förlovningsring.

errenae
Antal inlägg: 29
Loggade in: 20 jan 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 20:55

Jag skulle vilja vinna denna:  Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld

Mitt ringfinger känns väldigt tomt, tommare än vad det ska vara. Min älskade vigselring har nämligen blivit för liten efter mina två graviditeter och därför pryds mitt finger bara av en förlovningsring numera. Denna ring skulle fylla ett stort tomrum för mig och jag skulle älska den från första stund, precis som med min man.

Vildvittra
Antal inlägg: 31
Loggade in: 02 dec 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 20:58

Så fantastiskt vackra ringar!

Min absoluta favorit är den i rosa guld och den skulle med glädje få bli en ersättare för min vigselring som blev stulen under en semesterresa. 

Blir riktigt sugen att "renew our vows" på vår kommande bröllopsdag.

Nu håller jag tummarna stenhårt!!

Lycka till alla!!

kristinafa
Loggade in: 09 apr 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 21:37

Skulle vilja vinna den i rosa guld, så otroligt vacker! Vill så klart ha den till min vigsel i sommar!  Håller tummarna nu. 

ana
Antal inlägg: 18
Loggade in: 17 maj 2015
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 22:09

Jag älskar den "rosa", för det är min älsklingsfärg! Vi har funderat på att gifta oss men vi kommer inte fram till var, hur och när. Vi har funderat och när vi kryssade till Antarktis funderade vi på om kaptenen kunde vigas oss ombord...men han hade kunde inte :( Bilden är från resan 

Skorpionen
Loggade in: 17 sep 2013
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 22:29

Jag skulle så gärna vilja ge denna ringen i rosa guld till min fru. Vi gifte oss 14/9 -13 och denna ringen var en av de vi tittade på. Jag tyckte den här var jättefin och det vore perfekt att vinna den och ge den till henne på vår 6 månaders bröllopsdag. 

EoMoMoA
Loggade in: 05 sep 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 22:47

Flemming Uziel Signo du vackra ting jag vore ärad om du blev min ring. Med metall av guld och ett hjärta som gnistrar och glimmar, din skönhet skulle göra mig glad alla dygnets timmar. Jag håller därför både tummar och tår, att du mitt finger hamnar i år!

Rebeccasandblom
Loggade in: 24 feb 2014
Utloggad
Skrivet 13 feb 2014 23:41

smygtävlar åt min blivande fru just nu o jag skulle så gärna vilja vinna vilken som av dom, när jag friade till henne hade vi inte råd med förlovningsringar så nu har vi snart vart förlovade i 1 år och har ännu inte haft råd att köpa ringar o nu sparar vi till bröllopet som förhoppningsvis sker till hösten men eftersom hon studerar och jag är sjukskriven så blir det inte mycket sparat och att vinna en så fin ring att ge till henne som förlovningsring hade vart stort, vill verkligen visa henne hur mycket jag älskar och uppskattar henne så jag håller alla tummar o tår som finns. 

ProsenKnubb
Loggade in: 27 jan 2017
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 07:53

Efter 18år som förlovade så tog vi klivet att gifa oss och nu snart  ett år senare så är vi lika nykära fortfarande så jag skull vilja ge min fru den ringingen i rosa guld till henne på våran bröllopsdag, de är hon värd hjärtat mitt. Wink

beilka
Antal inlägg: 8
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 08:52

Modell Signo B031. Metall: Palladium 950. 

Hoppas jag är värd

denna ring med lyx och flärd

sen jag blev ung änka för 2 år sen behöver jag en ny ring som kan ge mig en påminnelse av att livet går viare.

Nattis87Oja
Loggade in: 11 maj 2014
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 11:33

Håller med alla båda är fantastiskt vackra. Jag skulle välja den i guld att ge till min 7 månader äldre syster Liz. Vi fann varandra för ca 4 år sedan, då hon vuxit upp med vår pappa, farmor och farafar på andra sidan kontinenten och jag i Sverige med min mamma. Under hela vår uppväxt hade vi ingen kontakt och jag visste inte ens om att hon fanns. (Hon var ett sne steg min pappa gjorde då han var gift med min mamma) Hon visste dock alltid om mig och efter att ha gått ut higshcool ringde hon mig. 

1 år senare besökte jag henne för första gången kort efter att min farmor och farfar gått bort (jag han aldrig träffa dem) 9 månader senare dog vår pappa och vi möttes igen.. Från första gången vi sågs har vi haft en särklid band, vi är så lika varandra till sättet mm. Hon gav mig den första gången vi sågs ett varckert guldarmband som farmor och farfar gjort och gett henne från sin egna guldsmedsbutik. (Det sista de någonsin gjorde) Det betydde otroligt mkt för henne men hon gav det till mig innan hon ens lärt känna mig. Vilket var så stort och fyllt av kärlek. Jag känner att jag aldrig kommer kunna åtgärda denna gest. Men skulle vara fint att få ge henne er ring. 5 Juli gifter jag mig och hon är den som stöttat mig mest genom allt och verkligen engagerat sig helhjärtat =) 

Stallkatten
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 dec 2015
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 13:28

För varje skratt och alla leenden

i livets alla skeenden

För alla kramar och varje stund

sen första dan på jorden rund

vill jag tacka min syster stor

och det vackra hjärta som i henne bor

ge en gåva som symbolisera

vår syskonkärlek och inspirera

till förnyad kraft när hoppet tryter

ingenting detta starka band bryter

Jag vid din sida alltid stå

när du varma kramar eller goda råd behöver få!

Jag vill gärna vinna den vackra ringen i rosa guld till min syster! :)

Lineemina
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 17:47

Känns lönlöst att ens försöka vinna! Men ger de ett försök!

Jag älskar den silvriga! Guld syns ej lika tydligt på mig! Men båda är fina!

Velat ha en ring på mitt finger länge nu som ja sen kan ge vidare till sonens flickvän när det är dax!

Allt ska vara så dyrt nu för tiden så har aldrig råd att unna mig ngt!

Kan bara hålla tummarna!

Lineemina
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 17:49

Fast ja hade blivit otroligt glad oavsett vilken bara ja hade vunnit en! Dom är otroligt fina båda två!

marina75
Loggade in: 31 jul 2014
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 18:27

Jag skall få gifta mig i år med min livskamrat och kärlek och ett bröllop kostar mycket pengar och en sådan vacker ring som den i rosa guld skulle hjälpa oss på vår förgyllda dag..

StinaP
Antal inlägg: 5
Loggade in: 02 dec 2014
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 18:55

Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld...vilken drömring <3 Vi gifte oss gravida med barn 5 och 6 (tvillingar) - jag har alltid retats lite och sagt jag inte vill leva i synd :) Av diverse orsaker förlovade vi oss aldrig och gifte oss med endast våra barn som vittnen. Det skulle vara mysigt att upprepa våra löften då vår kärlek ännu är lika stark,  denna ring skulle vara ljuvlig till detta <3

angelika81
Antal inlägg: 11
Loggade in: 21 jul 2014
Utloggad
Skrivet 14 feb 2014 19:29

Jag skulle så gärna vilja ha den i palladium då den skulle matcha min förlovnings ring i från flemming uziel är så super nöjd över den.

En annan anledning skullel vara att vår  budget  blev betydligt  stramare i dag då jag efter en tids tandvärk inte stod ut med smärtan längre och gick till tandläkaren akut besöket slutade med en rotfylld tand och ett kvitto på 4800kr pengar som jag tog från bröllops pengarna, min budget på ring var 5000kr så om jag skulle vinna denna ring skulle en sten från mitt bröst försvinna, ett stort + är att denna ring finns i mitt önske albumet över ringar kravet på ring är att det ska finnas ett hjärta..

Jag gifter mig med min kärlek den 29 juli då är det på dagen 5 år sen vi sågs första gången 

Helena1990
Antal inlägg: 73
Loggade in: 26 nov 2015
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 11:42

Jag hade velat ha Flemming Uziel Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld. Ortoligt vacker och tidlös ring, den hade passat perfekt till min förlovningsring.

Flemming Uziel- Något utöver de vanliga.

martinasteinvig
Loggade in: 21 maj 2014
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 16:33

Jag skulle verkligen, mer än nått annat, vilja vinna ringen i rosa guld.

Ringen är verkligen fantastiskt vacker och mer än vad jag kunnat drömma om till vi ska gifta oss i juli :)

Willner
Loggade in: 13 jul 2014
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 16:59

Absolut finast är :Modell Signo B031Palladium 950. 

Och varför ska just jag vinna? det är en bra fråga men skulle vara den perfekta ringen att ha som min vigsel ring då jag vill kuna ha något extra fint men även för mig använd bara då jag jobbar som frisör så fastnar man ofta med kundens hår om man har ringar med uppstickande pärlor som det är på många så för mig har bara släta alternativ funnits men den här skulle ju vara perfekt. men skulle även sitta bra då våran bröllops budget är liten då vi är bara är 1 person med jobb och ett hjärtsjukt barn som behöver mycket hjälp och systelsättning vilket tar på plånboken då även hennes pappa missade massor i skolan då hon föddes 10 veckor för tidigt och med bara en vikt på 885g och 2½ månad på sjukhus fick pappa stå över skolan för att kunna hjälpas åt med at ta hand om våran dotter och mig. så kassan är altid liten så även bröllopet har skjutits upp pga att dottern kom så tidigt och hela världen vänndes upp och ner. Men nu gör vi ett nytt försök och kyrkan är bokad till den 19 juli och denna ring skulle förgylla dagen!

Willner
Loggade in: 13 jul 2014
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 16:59

Absolut finast är :Modell Signo B031Palladium 950. 

Och varför ska just jag vinna? det är en bra fråga men skulle vara den perfekta ringen att ha som min vigsel ring då jag vill kuna ha något extra fint men även för mig använd bara då jag jobbar som frisör så fastnar man ofta med kundens hår om man har ringar med uppstickande pärlor som det är på många så för mig har bara släta alternativ funnits men den här skulle ju vara perfekt. men skulle även sitta bra då våran bröllops budget är liten då vi är bara är 1 person med jobb och ett hjärtsjukt barn som behöver mycket hjälp och systelsättning vilket tar på plånboken då även hennes pappa missade massor i skolan då hon föddes 10 veckor för tidigt och med bara en vikt på 885g och 2½ månad på sjukhus fick pappa stå över skolan för att kunna hjälpas åt med at ta hand om våran dotter och mig. så kassan är altid liten så även bröllopet har skjutits upp pga att dottern kom så tidigt och hela världen vänndes upp och ner. Men nu gör vi ett nytt försök och kyrkan är bokad till den 19 juli och denna ring skulle förgylla dagen!

natjan
Loggade in: 13 jun 2014
Utloggad
Skrivet 15 feb 2014 18:57

Den 14/6 är det äntligen vår tur att knyta kärlekens band och det vore helt underbart att få bära en Singo B031 palladium 950 på sitt finger.  jag och min blivande har i 10 års tid drömt om ett sagobröllop och denna bedårande ring hade vart pricken över i:et ❤️

/Nathalie 

teesss
Loggade in: 16 feb 2014
Utloggad
Skrivet 16 feb 2014 20:44

Varianten i Palladium är min favorit.
Stilren och slät, en riktig läckerbit!
Med hjärtat på fingret är jag dynamit!

Smeewlan
Loggade in: 12 aug 2014
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 06:34
Karna SKREV DEN 12 feb 2014 21:34 FÖLJANDE:

Den aldra vackraste av era ringar är B056 i rött guld och diamanter, som en skir spets över hela ringen. Den skulle jag använda tillsammans med två smala vg ringar med färgade diamanter på insidan. Synd att det inte är dom jag kan vinna ;)

Jag gifter mig den 16/8 2014 och den ringen i palladium skulle jag vilja ha. 

MichaelaNiklas
Loggade in: 28 mar 2014
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 08:19

B063 är min absoluta favorit I Signo serien!

den skulle passa Perfekt till min förlovningsring & jag kan nu sluta leta efter den perfekta ringen då jag funnit denna.

"man har vigselringen på 'ringfingret' för att det är det ända finger med en ven som samspelar med hjärtat" <3

kubbogirl
Antal inlägg: 14
Loggade in: 05 apr 2017
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 08:44

Den vackra ringen i roséguld skulle passa mitt ringfinger då det ännu inte tronar någon vigselring där, trots att jag nu varit gift i flera år. ..Ekonomin var verkligen i botten när vi skulle gifta oss så vi sköt upp det där med riktigt fina ringar och köpte de billigaste tänkbara med tanken att köpa finare lite senare. Men livet kom emellan och med ett gammalt hus finns det alltid så mycket viktigare att lägga pengarna på. Men visst skulle det kännas härligt med en så vacker ring på fingret!

maria1982
Loggade in: 14 apr 2015
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 18:33

Den i rosa guld skulle vara en underbar ring till mitt bröllop nästa år 

festisanna
Antal inlägg: 9
Loggade in: 05 aug 2019
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 20:19

Vilken som av ringarna två

skulle glädja mig så att få.

En överraskning till min man

att pryda min ena hand,

när vi möts utanför kyrkoporten.

Andersson355
Loggade in: 15 maj 2014
Utloggad
Skrivet 17 feb 2014 22:46

Ringen är så fantastiskt vacker!!!

Mannen jag aldrig trodde skulle gifta sig, har friat.

Min dröm går i uppfyllelse och vi gifter oss i maj.

Jag skulle gärna vilja bära den på fingret i resten av mitt liv.

Millis73
Loggade in: 03 jan 2018
Utloggad
Skrivet 18 feb 2014 19:39

Åhhh, vilka underbara ringar! Om JAG vann så skulle jag vilja ha den i palladium för att den skulle matcha min förlovningsring så fint.

Om det vore möjligt skulle jag då låta gravera in RO efter det gnistrande hjärtat. RO som i min älskades initialer, RO som den sinnesfrid han ger mig och RO för att ro vårt stundande äktenskap i hamn! 

sara83eriksson
Loggade in: 05 jun 2014
Utloggad
Skrivet 18 feb 2014 20:13

Jag skulle älska att få ha den fina ringen i rosa guld på mitt finger. Vi håller precis just nu på och söka ringar till vårt bröllop i sommar och jag kände direkt när jag såg ringarna att DEN vill jag ha!! Så nu HOPPAS HOPPAS jag att turen kanske denna gång är min... ;)

Idanders
Loggade in: 11 maj 2014
Utloggad
Skrivet 19 feb 2014 12:41

Oj vilka fina ringar!!

Vi ska gifta oss i Juni och för några veckor sedan blev alla på min mans jobb varslade så alla bidrag till bröllopet är sååå välkomna. Och jag skulle därför bli helt överlycklig om jag vann den FÖRSTA ringen! 

Erikareis
Loggade in: 12 jun 2015
Utloggad
Skrivet 19 feb 2014 16:32

Den finaste av ringarna, tycker jag är; Modell Signo B031. Metall: Palladium 950. 

Jag och min Sambo planerar bröllop för nästa sommar och har förlovningsringar som skulle matcha denna ring så himla bra! Superfin <3 

cattisvbg
Loggade in: 09 dec 2014
Utloggad
Skrivet 19 feb 2014 20:04

Åhhh... skulle verkligen vilja vinna den supersnygga ringen Modell Signo B031. 

I maj är det bröllop och den hade passat så fint ihop med min vigselring. Även den är i Palladium. Saknar en ring på mitt finger då förlovningsringen har gjort sitt. 

Det hade varit en ära att få bära den och samtidigt visa med stolthet att man är gift :)

Joseharaton
Loggade in: 04 aug 2014
Utloggad
Skrivet 19 feb 2014 20:43

Den i rosa guld såklart

det skulle på mitt bröllop sätta fart

den ringen skulle pryda mitt finger

när kyrkklockan för oss ut ringer

Natten lång skulle jag dansa

och ha svårt att mig sansa

tänk att få både den man jag vill

och ringen som hör dit till

jag skulle bli lyckligast 

och få fingret vackrast

Ninastefan
Loggade in: 08 maj 2014
Utloggad
Skrivet 19 feb 2014 22:16

jag skulle göra vad som helst för att vinna er ring i vitguld då jag känner att vår budget för bröllopet i augusti börja springa iväg. verkar som jag får nöja mig med en enklare vigselring annars...jag har en slät förlovningsring i vitguld idag och de skulle passa fantastiskt bra ihop tror jag !! Hjärtat symboliserar det enda viktiga - kärleken!

Med vänlig hälsning, Nina 

anluk
Loggade in: 22 maj 2014
Utloggad
Skrivet 20 feb 2014 09:39

Vill gärna vinna Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld. Har tappat min vigselring och det gör ont i hjärtat. Denna skulle bli ett underbart fint attribut till den jag förlorat.

_Indra_
Loggade in: 20 feb 2014
Utloggad
Skrivet 20 feb 2014 11:19

OOOH! Signo B031 i rosa guld!

Hjärta och rosa! Kan det bli en bättre dröm som förvandlas till verklighet? 

Katti80
Loggade in: 10 jun 2014
Utloggad
Skrivet 20 feb 2014 11:29

Bestämde för bara några dagar sedan att vi slår till och gifter oss i Juni. Vi går mot alla principer att man ska planera långt långt i förväg. Har inte en aning om vad vi gett oss in på men satsar vi inte nu så är risken att det aldrig blir av. Ring har jag inte ens börjat tänka på och är bara ett av många frågetecken vi står inför de närmaste månaderna. Skulle ju vara helt fantastiskt om jag vann denna vackra ring och därmed kunna pricka av detta på min långa to do list! =) 

Metall: Palladium 950 skulle sitta perfekt på mitt ringfinger.

cinafaggo
Utloggad
Skrivet 21 feb 2014 08:36

Hej!

Den vackra ringen i guld är som en dröm, skulle bli jätteglad om jag för engång skull vann och överraska min blivande man att han behöver inte vrida ur plånboken

Carina

lindilajnen
Antal inlägg: 7
Loggade in: 24 feb 2016
Utloggad
Skrivet 21 feb 2014 11:46

Båda ringarna är otroligt fina, om jag skulle vinna så skulle jag ge ringen till min brudtärna som alltid ställer upp för mig i vått och tort. En otroligt bra vän som alltid finns vid min sida. Hon och hennes sambo fick en liten dotter för 1,5 år sedan och jag vet att min brudtärnas högsta önskan är att få gifta sig inom en snar framtid och jag skulle bli jätte glad om jag kunde få ge dem en sån fantastisk kärleksgåva som gynnar hela familjen.

Gogga
Antal inlägg: 9
Loggade in: 08 jan 2015
Utloggad
Skrivet 21 feb 2014 20:06

Skulle helst vilja vinna:

Modell Signo B031. Metall: 18K rosa guld. 

Jag har en vän som jag håller så kär,

hon hade blivit än vackrare i den här!

Själv har jag redan fått det finaste, hon har ögon som glittrar som diamanter och ett hjärta av guld, ja hon är som denna vackra ring!

Juliia
Loggade in: 15 jan 2016
Utloggad
Skrivet 22 feb 2014 17:00

Palladiumringen vill jag gärna ha, att ge flickvännen på hennes dag!

Mia88
Loggade in: 21 jul 2014
Utloggad
Skrivet 22 feb 2014 23:17

De är båda två otroligt vackra! Men min favorit är: Modell Signo B031. Metall: Palladium 950!

Jag som många andra här på sidan, var ute på sidan och kollade runt då jag och min sambo, efter fem års förlovning och två fantastiska barn äntligen bestämt oss för att gifta oss i sommar. Om jag skulle ha turen på min sida och vinna denna fantastiska ring så skulle jag bli otroligt glad.

// Mia

ChristelSolstrale
Loggade in: 20 mar 2014
Utloggad
Skrivet 23 feb 2014 10:50

Jag och min blivande man Jerker var inne på Albrekts guld för att se på ringar från Flemming Uziel, men de hade bara ringar från Schalins. Vet någon vem som har dessa ringar i Malmö? Har sökt information på hemsidor och blogg som denna men inte funnit något svar.

Tacksam för svar

Christel

manettan
Antal inlägg: 28
Loggade in: 27 apr 2016
Utloggad
Skrivet 23 feb 2014 13:35

Den i rosa guld ger jag stående ovationer,
för jag älskar smycken i guldiga toner.
Min dröm är att få se sambon i frack och fluga,
men först måste jag be att få bli hans fruga.
Visar jag den vackra ringen kan han inte säga nej,
ja, jag vet, jag är en ganska listig tjejWink

Anette72
Loggade in: 23 feb 2014
Utloggad
Skrivet 23 feb 2014 14:50

Signo B031 Palladium är den vackraste och matchar min förlovningsring från Fleming Utziel. Denna ring är en av mina val till vigselring då den verkligen andas " I det enkla bor det vackra"

Erko
Loggade in: 29 mar 2015
Utloggad
Skrivet 23 feb 2014 17:30

Den vackra ringen i rosa guld matchar förlovningsringen. Hjärtat påminner om min älskade fästman som jag har bytt hjärta med på riktigt. Hans kärlek är mer värd än någonting annat!

scanke
Loggade in: 16 jul 2014
Utloggad
Skrivet 23 feb 2014 20:54

Ringen i Palladium 950 vill jag vinna för den passar utmärkt till våra förlovningsringar. Älsklingen friade på alla hjärtansdag så vi gifter oss i sommar =)

Christina BröllopsGuiden
Antal inlägg: 589
Loggade in: 30 jun 2020
Utloggad
Skrivet 24 feb 2014 16:19

TACK FÖR ALLA FINA BIDRAG! TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD OCH VINNARNA ÄR:

Ring i palladium: Synnergren

Ring i rosa guld: Joseharatons

Grattis!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!