BröllopsGuiden
27 maj 2014 14:27       2 svar    1319 klick

Brudklänning

sarab_eriksson
Antal inlägg: 16
Loggade in: 27 jul 2015
Utloggad

Har precis börjat att kolla på klänningar. Men det fins för många otroligt vakra klänningar överallt.

Hur ska jag lyckas välja en?

Hur ska jag kunna en modell?

Vad passar bäst till vilken kroppsform?

Phu...... vilken jungel.

Dallas
Antal inlägg: 183
Loggade in: 22 jan 2020
Utloggad
Skrivet 27 maj 2014 16:52

Jag föreslår att du går till en bröllopsbutik och ber om hjälp. Oftast så tror man att man passar i en speciell modell, men när man provar den ser det inte alls bra ut. Butikspersonalen har erfarenhet och kunskap om vilken klänningstyp som passar till olika kroppstyper.

eMiaS
Antal inlägg: 12
Loggade in: 23 sep 2014
Utloggad
Skrivet 29 maj 2014 09:50

Bestäm hur mycket klänningen får kosta och prova inget över den budgeten så slipper du bli förälskad i en klänning som du aldrig kan få. Jag gjorde det misstaget vid första tillfället jag letade, var väldigt jobbigt.

Gå till bröllopsbutiken i din stad och prova klänningarna som finns där inom din budget, prova så många du kan, även de som du absolut inte kan tänka dig att du kan passa i. Så får du en känsla för vilka modeller som passar din kropp och vilka du trivs i, jag skulle absolut inte ha axelbandslöst men det var de klänningarna som jag trivdes bäst i och tyckte satt snyggast. Jag skulle också inte ha släp men det blev dubbla...

Hittar du ingen i din stad, kolla runt i andra städer, jag hittade min i Växjö efter mycket letande. Är inte bara storstäder som har bra utbud.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!