BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
28 maj 2007 14:49       5 svar    1142 klick

Besviken!

Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skulle idag ringa och boka kyrkan vi vill ha men fick till svar att det var för tidigt att boka! (giftermål aug -08) Måste vänta till sept...... tills dom har fått det övriga schemat på evenemang i kyrkan under året. Snopet!
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 14:54
Hmmm... Ja jag kan förstå att ni blev snopna! Vi bokade prästen ett år innan! De va knasigt att nå måste vänta ända till september!
Men, men de e väl bara å vänta! Lycka till å hoppas ni får den kyrka ni vill ha!
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 15:38
Konstigt.... Vi ringde och ville boka ett år innan till den kyrkan vi ville ha och då avr den redan uppbokad. Har hört om kyrkorsom är bokade i flera år innan
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 15:47
Det lät inget vidare.
Hoppas ni får det datumet ni vill ha sen!!!!!!!!!!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 28 maj 2007 20:05
Jag hade samma problem!!! Första gången jag ringde var det ca 1 år och tre månader kvar, men då sa de att jag skulle återkomma för att det var för tidigt.

Eftersom vi valt ett lite speciellt datum som bara finns vart fjärde år (skottdagen) ringde jag igen när det var knappt ett år kvar. Då fick jag tjata mig till att få boka för "på fredagar är det begravning"!!! Flexibilitet??

Nu är det löst så vi gifter oss på eftermiddagen och behöver någon begravas just den dagen hinner de det innan!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!