BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
05 jun 2007 17:29       5 svar    1250 klick

Minsta tid innan bröllop

karlsson-linda
Antal inlägg: 104
Loggade in: 23 apr 2008
Utloggad
Hej!
Det här kanske verkar som en konstig fråga, men det är något som vi funderat på. Min bror ska gifta sig i juli och vi funderar på om det finns någon viss tid som det bör gå mellan två bröllop i familjen. Vi har funderat på att gifta oss i december, men kanske är det fär nära? Samtidigt vill vi inte vänta till december 2008, även om man skulle ha mer tid att planera då. :-)
karlsson-linda
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 18:23
Ja, jag tycker också att familjen borde "orka" gå på två bröllop med ett halvår emellan. :-) Tror de bara tycker det är roligt. Man kanske inte ska bry sig allt för mycket om seder och sådant, så länge ingen misstycker.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 22:39
Om jag var släkting och skulle gå på bröllop då skulle bröllopen får vara helgerna efter varandra om så vore… bara det inte är samma helg och man måste välja mellan att gå på något av bröllopen… hade inte fixat det. Så en månad eller 6 månader tycker jag inte spelar någon roll.

Bestäm de datum som ni vill ha… strunta i vad andra tycker. Vi ska gifta oss första älgjaktshelgen och det har varit några av våra gäster som har grymtat om att vi har valt ett dumt datum (som lite på skämt)… Men hallå!! Om inte de jagar så har ju älgarna en chans att föröka sig till nästa år och då finns det fler älgar att jaga :o)
karlsson-linda
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 22:58
Det är verkligen skönt att höra att ni inte tycker det spelar någon roll, förutom då de är samma helg och det ska de ju inte vara. :-) Ha ha! Ja, det måste ju vara roligare att jaga nästa år istället då... :-)
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 05 jun 2007 23:03
Måste ju bara säga : Man jagar ju faktiskt inte bara en dag !
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 06 jun 2007 00:31
Så sant... det har vi sagt också... men tydligen så är första helgen helig... ja vad gör man... kan bara le åt det :o)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!