BröllopsGuiden
11 jun 2007 21:42       8 svar    10455 klick

hur formulera när man ska ha Betal bar???

lillamina
Antal inlägg: 8
Loggade in: 03 dec 2007
Utloggad
Jag sitter och knåpar med våra inbjudningar.

Jag har skrivit så här

Hjärtligt välkomna till vigseln mellan

xx
och
xx

på Årsta slott
lördagen den xx 2007 kl 17.00

Därefter delta i bröllopsfestligheterna

och sen info om osa och vilka de ska ringa och klädsel.....

men jag vet inte vart man ska skriva när gästerna själv får betala i baren själva...
Någon som har några bra tips...

Vi ska även skicka med ett info blad....
bubblan
Antal inlägg: 185
Loggade in: 20 jul 2007
Utloggad
Skrivet 11 jun 2007 21:47
De bröllop ja varit på som man ska bet. i baren så har de stått i inbjudan;

Vi kommer att bjuda på xxxxxx (osv)
Efter middagen kommer de att finnas bar till självkostnads pris!

Känndes inte alls dumt! Då viste man ju att man va tvungen å ha plånboken med! Dessutom tror ja att man inte dricker lika mycke då!
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 13 jun 2007 20:12
Jag vet inte om man alls behöver skriva ut det i texten. Är det inte underförstått? Jag har aldrig varit på ett bröllop där de bjudit på dricka "hela natten" förutom ett där vi var i en trädgård och det alltså inte fanns någon bar att handla i, men är man på en resaturant eller liknande tror jag att folk förstår det ändå. Eller är det någon som tycker något annat?
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 13 jun 2007 20:29
jag vet inte hur man ska skriva men jag hade blivit glad om det stått om jag blivit bjuden på bröllop, så man vet att man ska ha pengar ´på sig.
Heleneli
Antal inlägg: 25
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 13 jun 2007 21:00
Skriv det i infobladet. Nåt i stil med "Middagen intages på Årsta slott bla bla bla. Efter middagen kan den som önskar handla i baren till självkostnadspris."
lillamina
Antal inlägg: 8
Loggade in: 03 dec 2007
Utloggad
Skrivet 14 jun 2007 16:26
Ja nu svara jag på mitt eget inlägg men men

Jag skrev så här i infobladet...

Bar
Drinkar i baren betalas av gästen
Brud 080823
Antal inlägg: 1
Loggade in: 27 feb 2008
Utloggad
Skrivet 03 sep 2007 19:51
Jag tycker absolut att man ska skriva att det är betalbar. Inte roligt om man inte har pengar med sig.

Det bjuds dricka till maten,sen är det dryck till självkostnadspris i baren.

Kanske informera om ev priser.
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 03 sep 2007 19:55
Håller med er andra att det är bra om det står: Bar till självkostnadspris. Har varit på bröllop där dom bjöd på allt men då stod det i inbjudan så man slapp ha med pengar.
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 06 sep 2007 07:43
Vi gjorde den missen att vi glömde att skriva i inbjudan att vi hade bar till självkostnadspris. Kom på det ett par veckor innan bröllopet.
Jag fick helt enkelt tala om det för gäster som jag pratade med innan hur det låg till.
En del hade inte förstått att det fanns bar , en trodde tom att man skulle ta med eget.......Så jag tycker att man ska skriva, så vet gästerna säkert.
Vi sa att om det var nån som kom utan pengar och inte hade fått reda på detta så fick ju dom ta öl och vin ändå, eftersom det var vi som hade missat detta........det var nog ingen som tur var....= )
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!