BröllopsGuiden
12 jun 2007 11:32       16 svar    2527 klick

Festprogram?

Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Jag har tittat runt här på forumet lite, och jag måste fråga; måste man ha sånger vid middagen? Det känns som att det för vår del blir lite "bökigt" eftersom min sambo är engelsman och vårt börllop kommer att bestå av släkt och vänner ifrån både Sverige och England. De från England kan inte ett dugg svenska, och visserligen kan de från Sverige engelska, men inte så bra kanske...
Så, vad säger ni, måste man ha sånger vid middagen?
maggan
Antal inlägg: 116
Loggade in: 30 nov 2010
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 11:52
Vi kommer inte att ha några sånger vid middagen, vi är inte så mycket för att sjunka så vi skippar det. Jag tycker att det får man ju välja själv om man vill sjunga eller ej.
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 12:09
Nej vi kommer inte heller ha några sånger vid middagen. Eller, inte vad jag vet om i alla fal...(nån annan kan ju ha hittat på nåt bus)
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 14:01
Min sambo e oxå engelsk fråån början så vi har samma dilemma plus att det inte skulle vara passande på vårat bröllop att ha sånger så vi skippar det helt. Känns dessutom lite bökigt att få in det i schemat eftersom vi har så mkt annat o en hel del tal och säkerligen massor av telegram från England. Men det finns ju en del engelska sånger man kan sjunga fast det är inte så vanligt i England att man har massa sånger. Inte vad jag hört allafall.
JennieJohansson
Antal inlägg: 164
Loggade in: 16 jul 2010
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 14:45
Man gör precis som man vill. Jag har varit på bröllop där hälften haft sånger, hälften har inte haft.

Vi har valt att ha med 4 sånger i vårt häfte, men vi kommer bara att välja sjunga dessa om det finns läge.

//Jennie
Neaneon
Antal inlägg: 173
Loggade in: 17 sep 2007
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 20:01
Vi kommer inte att ha sånger och inte för att jag har varit på en uppsjö av bröllop men jag har iaf inte vart på något där man sjungit vid middagen men det som är så bra är ju att får välja helt sjävl :)
högbergs
Antal inlägg: 155
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 21:31
Vi ska ha några sånger. 4 st. Har varit på en del bröllop och jag tycker att man slappnar av mer om man "tvingas" vara pinsam o sjunga lite. Så har det iallafall varit på de bröllop jag varit på... Men som sagt.. man gör som man vill. Det e inte säkert vi ens får användning av våra sånger. De får toastmastern ta till om det blir för tyst vid borden o folk verkar ha tråkigt = skräck!!
maraso
Antal inlägg: 37
Loggade in: 15 jul 2008
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 22:18
Vi har funderat helt massor på det här med sånger och festprogrammet överhuvudtaget. Jag och min blivande är tvåspråkiga, så vi har släkt och vänner som är finska och svenska, så vi funderar massor på hur vi skall få programmet att gå smidigt och att det inte skall kännas tillgjort.. Som tur att vi har över ett år att fundera på detta stora problem (känns som det skulle vara det största problemet vi kommer att ha med planeringen).. Vi har den fördelen att alla svenskspråkiga kan nog tala och förstår finska, men man skulle ändå vilja att gästerna skulle få delta med sitt eget modersmål.. Så jag förstår ditt problem och tyvärr kan jag inte ge något direkt svar.
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 22:20
Vi ska inte ha sånger heller, inga lekar, tipspromenader och annat sånt heller.
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 12 jun 2007 22:40
Vi kommer nog inte heller ha sånger! Tycker inte om sånt! Känns bara jobbigt. Men det beror ju på vad man har för sorts släkt o vänner. Är de "sångiga" av sig kan det ju vara roligt!
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 13 jun 2007 16:47
Carina: kan du inte maila mig sångerna ni ska ha. Kanske kan va nåt...Jag har ju såå dålig fantasi (förresten så var korsetten toppen!!!!)
helena.lenis@hotmail.com
Jess
Utloggad
Skrivet 14 jun 2007 00:54
Carina,
Skulle du kunna mail ditt häfte till mig också? Min sambo tyckte helt plötsligt att vi skulle överväga att kanske ha sånger ändå, oh varför varför ska han lägga sig i?? ;))
Min mailadress är yezzika.j@gmail.com
Tack på förhand!
FruStillman
Antal inlägg: 218
Loggade in: 15 dec 2008
Utloggad
Skrivet 14 jun 2007 19:00
Gjorde ett festprogram på svenska, engelska och tyska till ett bröllop där jag var en i värdparet. Efter de svenska sångerna skrev vi en liten kort översättning så de engelska gästerna åtminstone förstod vad sången handlade om. Funkade bra!
Har engelsk text till Så lunka vi och lite skoj vett och etikett på sve-eng om nån vill ha.
Bernadett
Antal inlägg: 149
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 jun 2007 13:28
Vi ska ha två sånger, en som går som Baloos sång, och en som Jag må ha leva. Men inget mer tror jag. Det räcker nog. Vi ska vara i kyrkan 16.30, vi kanske sätter igång med middagen 18.30 och då vill vi nte ha det långdraget.
Vi ska nog ha tipspromenad eller liknande skoj under mingeln, när vi är ute
och tar kort.
Nu ska jag gå och ringa vaktmästaren i kyrkan för att fråga om man får kasta rosblad och liknande, hoppas...................
tricky_r
Antal inlägg: 254
Loggade in: 27 aug 2007
Utloggad
Skrivet 16 jun 2007 00:11
Vi ska inte ha sånger vid middagen..tror det är upp till en själv om man ska ha det! Men jag har vart på bröllop där dom har haft det o jag måste säga att det va mkt underhållande och höjde partystämningen en aning!
Jess
Utloggad
Skrivet 26 jun 2007 03:00
FruStillman; förlåt för mitt sena svar, vi har kommit hem från Scotland nu sent ikväll och jag läste precis ditt inlägg. Skulle du vilja maila mig också? Min mailadress är yezzika.j@gmail.com
Tack snälla!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!