BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Presenter Starta ny tråd
01 jul 2007 10:29       19 svar    2886 klick

Presenter till gästerna ?

jessicaochdaniel
Antal inlägg: 34
Loggade in: 13 okt 2007
Utloggad
Jag undrar lite hur ni andra ska göra med presenter till era gäster? Det är trevligt javisst men jag tycker att det känns så väldigt amerikanskt med presenter till gästerna. Tacksam med funderingar kring detta ifrån er andra.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 10:53
jag var på ett bröllop där det stod små bedårande påsar med hjärtformade handtag, fyllda med godis, på varje gästs plats. det stod parets namn och dagens datum på, och jag tyckte det var så otroligt gulligt! så jag vill ha såna med. när jag kollat lite så har jag bestämt mig för att det är för dyrt helt enkelt... jag törs inte beställa från utlandet så där jag kollat är romance.se och där skulle mina askar gå på 550 kr till alla gäster. sen ska de ju fyllas med, så jag ska nu vika egna små grön/vita askar. total kostnad ca 250 kr. sen har jag ju gjort dem själv, vilket är inte så lite häftigt!visst. det är ju inte liiiika stiligt om de köpta, men vi känner oss nöjda ändå!
jag kan också känna att man tar efter de amerikanska traditionerna mer och mer. allt från dekorationer till hur vigseln och festen utformas men samtidigt så blir vi mer och mer inspirerade överhuvudtaget därifrån. happy valentines day, halloween, etc etc etc!!! så jag tar gladeligen efter deras superkomersiella bröllopsgrejer som jag fancy!!!
therese
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 11:22
vi har köpt små svarta påsar i organza som ska fyllas med vita små hjärtan. typ nonstop fast i hjärtform ;-)
Ceta
Antal inlägg: 141
Loggade in: 21 sep 2009
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 11:43
Jag är lite kluven när det gäller dessa små gåvor till gästerna. Tycker det är sött o gulligt men tycker även att det är en liten onödig sak. Vet inte, jätte svårt!
niilo
Antal inlägg: 79
Loggade in: 06 sep 2008
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 12:14
Jag funderade oxå på att ge presenter i början... men insåg snart att det skulle ta för mycket tid o pengar att fixa till nästan 80 pers :) Om du har tiden, pengarn o viljan är det säkert uppskattat av dina gäster. Men du ska absolut inte göra det om du tänker att du kanske borde eller måste fixa det för då blir det bara ytterligare en sak som ska "fixas" Jag tänker istället lägga pengarna på att ge alla som va där ett fint tackkort m. foto på mig o min man, tror att det är mer uppskattat än några chokladbitar eller nån väldoftande tvål eller vad man nu ger :) Hoppas att det va till nån hjälp, mvh Sandra
mammamuu
Antal inlägg: 202
Loggade in: 06 maj 2008
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 12:41
Jag ska nog ge bort något men vet ej vad riktigt. Tänkte oxå att man kan ha fina skålar med lite finare chokladbitar på bordet......eller?
Tess&mark
Antal inlägg: 227
Loggade in: 03 sep 2013
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 13:33
Vi kommer att hga såna här lovebeans till varje gäst fast med en annan kruka
mammamuu
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 14:02
Vad söta. Vart har du köpt dom? Har sett såna på nätet men minns ej vart.
jessicaochdaniel
Antal inlägg: 34
Loggade in: 13 okt 2007
Utloggad
Skrivet 01 jul 2007 14:05
Tack för alla tips och åsikter! Inte helt enkelt ! Kärleksblommorna är söta, men jag är lite orolig för att få betala tull och skatter om jag skulle beställa från utlandet. Trist om det blir mycket dyrare än man tänkt sig. Har också tänkt på godis, men man äter ju så mycket i alla fall.....Himla svårt det här !!!
kajsaww
Antal inlägg: 3
Loggade in: 23 okt 2007
Utloggad
Skrivet 02 jul 2007 17:01
det där med tvålar låter helt underbart och fram för allt roligt att göra..
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 02 jul 2007 17:23
Jag kommer sätta mig och gravera in gästernas namn på vinglasen = placeringskort och gåva i ett, om dom vill ta med dom hem.
(var o handlade glas på ikea i helgen, ska börja gravera ikväll...)
Lenis75
Antal inlägg: 270
Loggade in: 26 sep 2007
Utloggad
Skrivet 02 jul 2007 22:16
Japp, jag har en gravyrmaskin. Ser ut som en stor penna med sladd. Fanns förut att köpa på Panduro, men nu tror jag dom slutat med dom. Det är hur kul som helst att gravera på glas. Och snyggt.
gunnel32
Antal inlägg: 182
Loggade in: 07 jan 2008
Utloggad
Skrivet 02 jul 2007 22:23
Vi kommer att ge männen en cigarr i ett hölje som vårt monogram sitter på och kvinnorna en presentask med ljus och monogram.
Steira
Antal inlägg: 9
Loggade in: 23 aug 2007
Utloggad
Skrivet 04 jul 2007 11:47
Hej,

jag hittade små glasburkar på vinden härom dagen och så var det kört... Med andra ord kommer jag att ge bort "medicin" till våra gäster (!) i form av små glasburkar med ett bokmärke och texten "Kärlekspiller". Lade i godis. Blev varken dyrt eller särskilt avancerat - bara gulligt.

Steira

anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 04 jul 2007 16:58
Vi ska ha små vinröda påsar med stenar i typ månsten, rosenkvarts, bergskristall osv.
mammamuu
Utloggad
Skrivet 04 jul 2007 22:34
Lenis75, du vet inte vart man kan få tag på en sån där gravyrpenna?
Eller om någon annan som vet?
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!