daisy
Antal inlägg: 89
Loggade in: 24 aug 2007
Utloggad
Har hela tiden tänkt att be killen som ska spela på bröllopsfesten att som överraskning spela en låt för min älskade. Nån gång under kvällen när dansen kommit i gång...en fullständig kärlekslåt som visar hur mycket jag älskar honom och hur underbar han är...typ spelkillen ber gästerna att göra plats på dansgolvet och så säger han att det nu ska spelas en sång från bruden till hennes man...
Problemet är att jag inte fått ro att fundera ut nåt och det känns sorgligt att kanske inte kunna genomföra detta. Det är bara 3 dagar kvar att komma på nåt...
En hyllning till en man från en djupt förälskad kvinna??? Nån som har nåt tips??? *pleeeease*
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 25 jul 2007 10:20
Alla klassiska låtar som mång har som solosång under vigseln fungerar ju toppen till detta ändamål. Ta er favorit artist och enm romantiskt låt av han/henne, det skulle jag göra.
Spontant kommer jag på. "Av längtan till dig"/Åh mins inte vad hon heter., "För att du finns", "Att älska dig", "Du är allt"/Sonja Aldén, "Du är min man"/Helen sjöholm, "Älskling du är som en ros"/Klassikern, "Sommarens vackraste vals"/Zarek mm.
En lite svängigare är "Upp över mina öron" med Orup *ler*
Hoppas att du finner något som stämmer för just dig. Lycka till!!
// Mia