BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Planering Starta ny tråd
25 feb 2007 18:24       5 svar    2585 klick

Hur långt innan ska man börja planera?

Ullen
Antal inlägg: 28
Loggade in: 01 okt 2007
Utloggad
Hur långt innan bröllopet kan man börja planera utan att anses vara konstig?

jag älskar att planera och organisera saker och ting, gärna fester av olika slag. Så jag har kommit gansak långt i min planering redan nu och våran stora dag är 15/9 - 07
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 25 feb 2007 19:16
det beror väl helt på :-)
hur stort bröllop ni ska ha, om ni vill ha en populär kyrka/festlokal osv

tycker inte du är ute i förtid.
och självklart; vill du planera länge så gör det! ;-)

själv har jag kommit rätt så långt på 1½ vecka redan, och vi gifter oss 11/8 i år.
Lovisa
Antal inlägg: 233
Loggade in: 04 maj 2020
Utloggad
Skrivet 26 feb 2007 11:00
Jag vet flera som börjat två år innan, och det finns de som börjat ännu tidigare. Det där kan ju ha med att göra att man tycker det ska bli så kul att gifta sig så man har svårt att vänta med planeringen! Inget konstigt med det.
Visa
Antal inlägg: 75
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 26 feb 2007 22:22
Vi bestämde datum idag, 24/5-08. Vi har redan tittat på kyrkor och festlokal :)
Evasleva
Antal inlägg: 97
Loggade in: 08 nov 2007
Utloggad
Skrivet 27 feb 2007 11:42
Vi planerade saker som var vi skulle ha vigsel och fest ett år i förväg. Då tyckte många att vi var ute i alldeles för god tid.

Sen har vi tagit det rätt lugnt. När det var 4 månader kvar skulle jag boka tid hos frisör för håruppsättningen och då var det nästan inga som hade tid kvar.

Och vigselförrätaren har ett bröllop 30 min före vårt och ska ta sig emellan så vi måste skjuta på vigseln en kvart.

Så ja... det är nog rätt svårt att säga när man ska börja planera...
heleneopeter
Antal inlägg: 68
Loggade in: 18 jan 2008
Utloggad
Skrivet 27 feb 2007 11:49
Det beror naturligtvis var, hur och när bröllopet skall vara! Jag och min blivande man bestämde oss för knappt två månader sedan!

Vi ska ha dop och i samband med det även vigsel!

Bröllopet skall vara enkelt och med knappt 40 gäster! Vi ordnar det mesta själva, med hjälp av våra föräldrar! Konstigare än så behöver det inte vara!!!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!