BröllopsGuiden
08 aug 2007 19:44       6 svar    1814 klick

Smycken till halterneck

Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Nu har jag gått och funderat lite över halsband eller inte till min halterneckklänning (se mitt bildgalleri), jag kan inte bestämma mig för om det funkar med halsband eller ej till den, hjälp mig...

Jag har i så fall ett gammalt pärlhalsband som jag ärvt av farmor i åtanke (det skulle vara någon gammalt i ramsan). Halsbandet är enkelradigt och är tjockast mitt fram och smalnar av upp mot halsen, men även den största pärlan är förhållandevis liten så det är inga golfbollar vi talar om. Passar eler inte passar? Jag tänkte inte ha några övriga smycken utöver ringarna då.
Marielle
Antal inlägg: 85
Loggade in: 07 jun 2008
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 19:49
Jag hade nog valt att inte ha halsband till, tycker nog det blir lite för mycket, klänningen är så himla fin i sig. Men vill du gärna ha smycke skulle jag säga att pärlhalsband är det snyggaste till.
cat0181
Antal inlägg: 129
Loggade in: 07 jan 2009
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 20:26
Jag tycker nog att du kan ha halsbandet till. Det skulle nog göra sig bra där till o med.
Jenny+Stefan
Antal inlägg: 40
Loggade in: 30 aug 2007
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 21:01
Tyckte också att din klänning är fin som den är. Om jag skulle välja pärlor till skulle jag nog kolla på enkla varianter av såna de kallar svävande pärlor. Kolla tex in Nova pärldesign.
frk matsdotter
Antal inlägg: 181
Loggade in: 07 okt 2007
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 21:16
har du möjligtvis ingen superdupertunn liten kedja att ha runt halsen. arvegods eller en kärleksgåva från BG? annars utan, är min uppfattning! fast det blir säkert bra m också. har du möjlighet att provfota innan - det är så mkt enklare att bilda sig en uppfattning då!
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 08 aug 2007 21:22
Tack för åsikter, jag har dessvärre klänningen i Finland och bor i Uppsala så jag har svårt med foto just nu. Men jag är nästan inne på att skippa farmors halsband och vara helt utan, det är ju pärlor i silver och glas på livet så jag kände att det kan bli för mycket/förta varandra.

Jag får hitta något annat gammalt, örhängen kanske?
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 09 aug 2007 08:12
Tycker inte du behöver halsband till den klänningen... Till halterneck är det oftast finare utan. Speciellt då livet är så snyggt broderat.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!