BröllopsGuiden
10 aug 2007 08:56       6 svar    1082 klick

Hjälp, mitt hår är som klister

blivandefru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 07 sep 2007
Utloggad
Är det någon som har nåt råd? Använde en hårprodukt som mitt hår inte alls gillade. Nu är det som klister på vänster sida, trots att jag tvättat det fem ggr på raken. Snart är ju bröllopet. Vad göra???
Jess
Antal inlägg: 163
Loggade in: 27 apr 2009
Utloggad
Skrivet 10 aug 2007 16:43
Hmm...hade jag varit som du så hade jag stuckit till en frisörsalong och köpt en hejdundrades inpackning. Jag som är blond fick en sommardag för mig att jag skulle färga håret brunt, jag blev grönhårig (kan skratta åt det nu, men det var GRÖNT). Jag köpte en hårinpackning av min frisör (svindyr var den men ojoj vad bra den var!) och den reducerade mycket av det gröna. Var försiktig med att tvätta håret för mycket, ta istället i en hårinpackning och låt den sitta en hel dag utan att tvätta ur den. Det brukar göra susen!
Jag undrar också vad det var du använde i ditt hår? Hoppas att det ordnar sig!
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 10 aug 2007 23:04
Har du haft i något riktigt fett så ta yes diskmedel och tvätta håret avsluta med balsam sen.
blivandefru
Antal inlägg: 20
Loggade in: 07 sep 2007
Utloggad
Skrivet 14 aug 2007 08:50
Hade använt en hårinpackning och det som faktiskt fungerade var att tvätta med Yes. Tack snälla ni som gav råd. Nu går det att borsta igen =)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 14 aug 2007 11:54
blivandefru
Har varit frisör så jag förstod att yes skulle funka, vet inte hur många killar jag tvättat håret på med just yes för det varit så fett av wax och annat.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!