BröllopsGuiden
05 mar 2007 09:53       4 svar    2174 klick

Amatörfotograf

Fru Bergqvist
Antal inlägg: 27
Loggade in: 03 jul 2011
Utloggad
Nu har min sambo bokat en kollega som är amatörfotograf. Han har fotat en väns bröllop förut och har därför i alla fall lite vana. Han har även fotat mycket militärbilder när han var på utlandstjänst och fotar nu på hemmaplan lite modeller om jag har förstått det rätt. Därför är jag inte lika orolig längre men jag blev lite orolig när jag läste att han inte borde vara gäst. Min sambo bjöd in honom för att vara med som gäst just för att han ska kunna fota hela dagen och kvällen. Jag hoppas verkligen inte att vi har gjort ett misstag nu. Han kan säkert fota bra han bad oss kolla upp någon bra gammal lokal på hotellet där festen ska hållas ifall att det skulle vara dåligt väder så det tycker jag bevisar att han har lite koll ändå. Det enda jag är rädd för är att vi kanske får ångra att vi bjöd honom som gäst och att han därför inte kan koncentrera sig på att fota. Vi borde kanske gå igenom lite mer grundligt med honom innan att han inte får glömma bort att fota under kvällen.
Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 14 jan 2022
Utloggad
Skrivet 05 mar 2007 10:12
Hej! Jag antar att du syftar på mitt svar här: http://www.brollopsguiden.se/forum/article_view.php?id=428
Allt beror på hur er fotograf tänker om sitt uppdrag att plåta på ert bröllop samtidigt som han är inbjuden som gäst. Jag antar att ni menar att han är med som gäst i den meningen att han får sitta med under middagen etc, men inte att han ska mingla med andra gäster och vara en vanlig gäst som i första hand firar brudparet och t ex håller tal osv. Gör klart för honom vad ni vill och gör upp en plan för dagen och kvällen. Då kan det säkert gå bra. Men det är viktigt att ni är överens om hur "jobbet" ska göras! Bästa hälsningar från Anna Lundgren/Chefredaktör
M:a
Antal inlägg: 229
Loggade in: 25 aug 2007
Utloggad
Skrivet 06 mar 2007 07:38
jag tror att det kan gå bra :-)
min syster är fotograf och har börjat inrikta sig mer på bröllop så hon ska självklart ta alla kort på vårat bröllop, men hon är även brudtärna och gäst. hon får mkt att stå i den dagen.

lycka till!
josse
Antal inlägg: 50
Loggade in: 22 okt 2007
Utloggad
Skrivet 13 mar 2007 16:36
Glöm inte att filma bröllopet också! Det är det roligaste som finns att ha en video från bröllopsdagen, i alla fall om den är redigerad och proffsig. Anlita helt enkelt någon som filmar och som vet hur man klipper och får ihop en riktig historia, det är värt att satsa en hel del pengar på!
Fru Bergqvist
Antal inlägg: 27
Loggade in: 03 jul 2011
Utloggad
Skrivet 15 mar 2007 22:21
Tack för alla råd och tips, vi ska nu definitivt gå igenom med fotografen om vad som väntas av honom och jag tror verkligen att det kommer att gå alldeles utmärkt.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!