BröllopsGuiden
23 sep 2007 12:11       8 svar    1214 klick

mörkblå hållare till värmeljus var?

5 jan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 05 maj 2008
Utloggad
Vi letar efter låga hållare till värmeljus som ska vara mörkblå, har tittat på IKEA och andra affärer det enda som vi hittat är Italas men de kostar c.a 70 kr styck. Vi behöver c:a 20 stycken så det blir för dyrt. Vet någon något bra alternativ? Och vart man kan hitta dem isåfall. Sen letar jag efter mörkblå och silver hjärtan att strö ut på bordet, var finns det?Tack på förhand.
Sol_76
Antal inlägg: 52
Loggade in: 16 nov 2009
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 12:20
Samma här, vill gärna veta det också. Vårt tema är marinblått, ljusblått och vitt.
5 jan
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 12:22
Om vi hittar så kan vi turas om med dem eller?? Vi har mörkblått, vit och silver. Vi gifter oss den 5/1-08 och ni?
Friedaabrahamsson
Antal inlägg: 13
Loggade in: 02 jul 2008
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 13:38
Kolla på åhlens efter ljushållare de har ju ganska stort sortiment vad gäller sånt. Hjärtan till bordet kanske finns på panduro eller i någon annan hobbyaffär.
lycka till!
5 jan
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 15:06
Tack, jag har också hittat silver hjärtan men mörkblå finns inte.. Får väl sitta och klippa!!:-)
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 15:42
Klippa låter jobbigt...LITE mindre jobbigt blir det om du köper en hjärt-stans på panduro för ca 50 kr. Ett ark eller två om dagen borde inte ge värk i magen ;-))

Ljushållare springer jag på lite här och var, det gäller ibland att titta på de mest osannolika ställen. Stormarknader som obs och maxi kan ha, liksom överskottsbolaget. Indiska. Vet inte om IKEA har små dricksglas i blått, i så fall kan ju det gå...lite sand i botten och ljuset kommer upp en bit.

Läste om någon som köpte de traditionella billiga ljushållarna i glas från IKEA som klätt dem med genomskinligt papper på utsidan...

Hoppas ni hittar en lösning! Blått i temat är så fint!!!
5 jan
Utloggad
Skrivet 23 sep 2007 19:12
Tack för tipsen. Jag satt för en stund sen och pratade med min dotter och då kom vi på att man kan klistra fast typ silkespapper på glas. Precis som förslaget ovan. Jag bor ute på landet och har 5 mil til närmaste större stad med Åhlens, Indiska, Coop o.s.v så det blir inte så ofta man kan åka bara för att titta.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!