BröllopsGuiden
14 jan 2008 15:07       5 svar    1947 klick

dilemma

hgav
Antal inlägg: 4
Loggade in: 31 jul 2008
Utloggad
Min mor blev inbjuden till en av mina bästa vänners bröllop. Nu planerar jag mitt och har en känsla av att min kompis förväntar sig att jag bjuder in hennes föräldrar. Dock är hennes föräldrar några jag helst inte vill ha på mitt bröllop...
dessutom har vi fått strama åt gästlistan eftersom det rusar iväg. Kan jag låta bli att bjuda dem?
amor aeternus
Antal inlägg: 50
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 14 jan 2008 16:27
Säger som de flesta säger: Det är ert bröllop och ingen annans.. så det är helt upp till er vem ni VILL bjuda och inte..
Förstår att det är samvetet som tar över.. Men ni ska inte känna er tvingade att bjuda.
Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Skrivet 14 jan 2008 16:48
Om din vän har några synpunkter på detta så förklara helt enkelt hur det ligger till. Att ni har en stram budget som inte tillåter hur många gäster som helst, och att ni först och främst bjuder t ex familj och de närmsta vännerna. Hon om någon borde veta hur det är om hon själv har gift sig nyligen...
Alvön
Antal inlägg: 9
Loggade in: 20 jun 2009
Utloggad
Skrivet 29 jan 2008 16:52
Jag är i samma situation och eftersom vi har en stor lokal med gott om plats så är det svårt att komma med strama till budget-förklaringen. Men jag tänker bjuda min väns föräldrar på vigseln (jag tycker trots allt väldigt mycket om dem) men inte på festen efteråt. Jag tänker förklara för min vän att det är folk som vi umgås med som kommer på festen, inte släktingar eller liknande. Med rätt ton i rösten så tror jag att det går att lösa utan att trampa på några tår. Hoppas att du också kommer att kunna lösa det! (Tror inte det finns ett enda bröllop som inte har något liknande dilemma.)
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 30 jan 2008 12:14
Detta är nog nåt som drabbar varenda brudpar.
Det finns alltid nån som vill komma som man inte vill bjuda.

Det är som alla andra säger.
Bjud dom ni vill!
Det enda skället bra nog till att bjuda någon är att man inte vill fira sin dag utan dem.
Klarar man sig utan dem, bjud dem inte!
Sen är det strunt samma om de är släkt, vänner eller kompisars föräldrar.
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 30 jan 2008 12:31
Ser ingen som helst anledning till att du ska behöva bjuda folk du inte vill ha där. det skulle aldrig falla mig in att göra så.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!