BröllopsGuiden
20 jan 2008 12:40       7 svar    6087 klick

Ni som beställt klänning från Kina...

Annisen82
Antal inlägg: 94
Loggade in: 02 jul 2009
Utloggad
Hej alla brudar!
Tack för Er hjälp att rösta fram min klänning, nu har jag bestämt mig! Men nu vill jag höra från Er som köpt klänning från t ex Millybridal, Sheshopping mfl. Blev ni nöjda, var det svårt att förklara hur ni ville ha Er klänning? Vill gärna se bilder också. Tack på förhand!
MissA
Antal inlägg: 40
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 20 jan 2008 12:54
Hejsan

Jag har nu lagt upp två bilder på min klänning från Millys i mitt galleri.

Lycka till!

// Linda
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 20 jan 2008 13:02
Jag beställde tre st klänningar från Kanacca. Vart mycket nöjd.

Första gången jag provade min bröllops klänning, vart jag lite besviken, men efter att ha gjort lite justeringar, så som lägga upp axelbandet, pressa vecken bak, styka den och köpa en underkjol. Vart den toppen!!

Min dansklänning satt perfekt redan från början, behövdes bara skrykas och jag använda samma underkjol som till min bröllopsklänning.

På näbbklänningen behövdes endas axelbanden läggas upp och strykas.

Massor av bilder finns att se på vår hemsida http://www.brollop.lyth.nu
under fotoalbum. Vi har även ett bildspel med musik som vi gav istället för tack kort till alla våra gäster, det går att ladda hem under http://www.lyth.nu/bildspel/kilafors20071020.exe

Lycka till med ditt klänningsköp. Mycket vacker klänning som du har valt.

// Mia
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 21 jan 2008 15:19
hej! jag beställer av www.lillsessanbrud.dinstudio.se det är en tjej som är svensk kontakt till en kina fabrik.. det är jätte bra att vända sej till henne om du inte hittar riktigt den klänningen du vill ha utan.. vill beställa på beskrivning.. eller kombinera fler bilder.. (som jag).. jag beställde min därifrån igår.. men det tar 2-3mån innan jag får den eftersom den kräver mycket jobb.. kommer kosta 4800:- orginalbilderna finns i mitt galleri ska kombinera två klänningar :) borde få en skiss på den idag eller imorn.. då lägger jag upp den i galleriet oxå :)
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 21 jan 2008 18:29
om du ska beställa direkt från en kina fabrik är mitt tips att välja någon av dom som har bilder på dom klänningar dom gjort istället för orginalet.. som dom ju inte har rättigheter till.. broderier och även tyger kan komma i helt annan kvalité om man har otur.

millybridal har ju bilder på kopiorna dom sytt upp, men har fler klänningar än vad som visas på hemsidan.. du kan även skicka in bild..

att priserna är så olika från dom olika företagen beror mest på vilken kvalite dom använder sej av på tygerna.
sommarbrud87
Antal inlägg: 18
Loggade in: 07 jan 2015
Utloggad
Skrivet 03 apr 2014 14:14

Här har  du en blivande nöjd brud som beställt från Jenny Joseph!

Jag fick min efter 2 veckor och det tog inte ens en dag innan det svarade på mina mejl. mycket trevliga att ha och göra med. Kommer ha fortsatt fin kontakt med dem då jag är oerhört nöjd med min klänning. Jag beställde en i spets sjöjungfru modell organza påse och jag kan inte vara mer lycklig. Hade dock inga krav på att spetsen ska se jätte dyr ut eller så. Men jag bara älskar den. När den kom fick jag nypa mig själv i armen för att förstå hur vacker den var. Jag var jätte orolig, kunde inte sova och själva beställnings perioden var tuff. Men jag härda ut och har nu en vacker dröm hängandes uppe i min brud garderob!

Tycker min klänning är väldigt lik modellens med.

Betalade 2600 kr för min i champange med tull avgift 1101 kr!

Rekomenderar starkt Jenny Joseph!

Våga Måttbeställa med. Det gjorde jag är i strl 42-44 och den sitter kanon bra!

Emmzon
Antal inlägg: 1
Loggade in: 07 apr 2014
Utloggad
Skrivet 07 apr 2014 15:53

Jag har beställt min från lightinthebox och jag är suuuper nöjd!!! Några små justeringar kommer det att bli, men jag hade inte kunnat vara mer nöjd!kvaliten är verkligen kanonbra!

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!