BröllopsGuiden
21 jan 2008 09:07       4 svar    2885 klick

ris och fläckar?

Lostman
Antal inlägg: 16
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Eftersom vi ska gifta oss på Gotland på våren har vi bestämt oss för att ha ris som "kastgrej" efter vigseln. Men jag har hört att man kan få fläckar på klänningen av detta? Någon som verkligen råkat ut för det, eller är det bara rykten?
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 21 jan 2008 18:42
Jag har läst att man kan få fläckar på kläderna men mest är det väl dom svarta dom menar, är det vanligt matris som ska användas då kan det bli som ”mjöl” när riset gnuggat sig i påsen och kastar man sådant utan att ha sköljt bort ”mjölet” kan det nog ge mjölfläckar på kläderna.

Har också hört och läst det där om fåglarna, men det är bara en myt, men en myt som tydligen är svår att ta död på.

Tips på annat än ris!
Numera kan man även kasta konfetti, små fågelfrön av ljusare sort eller andra alternativ som inte ger fettfläckar, undvik t.ex. kokos.
Lostman
Antal inlägg: 16
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Skrivet 22 jan 2008 09:03
Nej, jag tror också att det där om fåglarna är en myt.
Jag formulerade mig lite slarvigt angående bröllopet: Gotland och våren brukar betyda rejält blåsigt. Så därför går lättare saker som konfetti och såpbubblor bort. Fast jag tycker att det låter jättefint...
Tack för råden!
maddier
Antal inlägg: 45
Loggade in: 18 mar 2014
Utloggad
Skrivet 23 jan 2008 14:01
När en av mina vänninor gifte sig kastades det "vanligt" ris och det regnade lite. På foton tagna senare på kvällen syntes tydligt att det var fläckar av ris på bysten av hennes klänning.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!