BröllopsGuiden
22 jan 2008 21:08       35 svar    1718 klick

Min klänning

anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Nu finns det en usel bild på min klänning i mitt galleri men den är långt från klar och jag borde inte visa den för jag ser sååå hemsk ut.;) Men om någon är nyfiken så kan man se den nu. Det kommer upp fler bilder snart på resten av följets kläder
anilä
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 14:37
Börjar kännas mindre bra nu, det är mindre än 2 veckor kvar nu till vigseln och min klänning är fortfarande inte klar. Hur mycket jag än är på mamma om den så blir den inte klar. Och skulle den nu bli klar så blir den inte som jag vill iallafall.
Finns ingen underkjol heller fast den kräver det, för den har hon inte heller sytt, min mantel är inte ens påbörjad.
:(
anilä
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 17:29
Nej hon har ingen koll alls just nu.
Och nej jag kan inte bara gå ut och köpa heller för jag drar för stor strlk, det finns ingen lösning.
amor aeternus
Antal inlägg: 50
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 20:55
Kan du inte gå till en sömmerksa och be om lite hjälp?
Önskar att jag kunde vara mer till hjälp!
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 21:59
Åhhh... jag lider med dig. Kunde jag sy skulle jag hjälpa till men tyvärr mina sykunskaper är lika med noll... Hoppas verkligen att det löser sig för er.
anilä
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 09:46
Nu är beslutet fattat det blir svarta byxor och tröja på bröllopet. Tar samma kläder som jag jobbar i jämnt, vissa omständigheter gör att jag inte har råd att köpa nytt så det får bli så här
anilä
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 11:31
Jag kan inte ha den som den ser ut. Önskar att det gick men det gör det inte
Tack ska kolla
anilä
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 16:34
Tack men jag kan inte ha en vanlig klänning eftersom bröllopet går i medeltida tema

Har pratat med en sömmerska nu. tänkte att jag får ta banklån för att kunna lämna bort den, men det sprack för hon talade om att det går inte att få på ett släp, det skulle ha sytts dit från början vilket jag hela tiden har hävdat. Så i samma sekund för ett år sen som hon klippte till klänningen så förstörde hon den.
citronfjärilen
Antal inlägg: 126
Loggade in: 22 sep 2008
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 19:38
Har ni fått hjälp med klänningen? Man kan göra en annorlunda design för att få in släppet allt går bara man vill .har du mönster ritningarn så kanske jag kan ge några tips ! Önskar jag kunde hjälpa dig !! vart bor ni ? *hug*
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 21 feb 2008 19:05
oj.. kollade priset på den ovan.. kostar nästan 15.000.. den ser inte så dyr ut.. vilken chock
Muminmamman
Antal inlägg: 139
Loggade in: 02 jun 2009
Utloggad
Skrivet 21 feb 2008 20:33
Älskade Anilä! Jag blir förtvivlad när jag läser! Hoppas verkligen verkligen verkligen att allt löser sig på något sätt.

Min blivande och jag diskuterade (nåja, han var brylös och jag blev sur) om saker kring bröllopet och då sa han " Ärligt Cecilia, jag bryr mig inte om vilken sång som sjungs i kyrkan, om ditt hår är rakt eller lockigt om klänningen är vit eller creme eller ens om du kommer dit i jeans, det enda jag verkligen bryr mig om är att jag får säga "Tahdon" (Ja) till dig i kyrkan och vara med dig för alltid" Det fick mig att tänka till, och inse att han faktiskt har rätt, så OM det skiter sig med allt, gift dig i byxor då, det blir en story att bära med sig, och kärleken blir knappast mindre av det!

Jag menar absolut inte att minimera ditt problem, bara ge ett perspektiv när jag inser hur jobbigt det måste vara för dig! Stort lycka till och låt oss veta hur det går! Heja Anilä!
anilä
Utloggad
Skrivet 22 feb 2008 06:45
Nu sitter det en ärm på min klänning ska prova den idag för att se att den sitter som den ska. Jag antar att min pappa ligger bakom att den sitter där för jag ringde och grät i luren till honom. Jag vet att han har så svårt för när jag är ledsen, så han har nog pratat med henne.
Underkjolen som jag fasat för håller min underbara kompis på att fixa genom att ta sönder sin som hon har till sin medeltidsklänning och göra den större så jag kan ha den. Hon är lite udda så min underkjol är en aning udda *Skrattar* Hon har tagit en vanlig kjol häftat med häftpistol fast tyll i massor och under tyllvolangerna har hon häftat fast sånt där diskunderlägg i skumgummi som man har under diskställ. Det är trippelvikt och dithäftat för att det ska orka tvinga ut vidden i min kjol. Jag har ju en klänning med 4,5m vidd nertill och tyget är grovt bomull så det krävs en del för att orka. Jag kommer med andra ord ha stans vackraste underkjol och det är nästan så jag måste ta en bild på bara den när den är klar.
Tack för allt ert stöd
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 22 feb 2008 13:49
Underbart att höra att det börjar fixa sig med klänning! Håller tummarna för att du kommer bli super fin på din dag! *thumbsup*
anilä
Utloggad
Skrivet 22 feb 2008 23:50
Gick glad ihågen till mamma idag efter jobbet med skor och allt för att se om den blir bra och ta lite mått. Hon hade sagt i morse att jag skulle komma direkt efter jobbet. Döm om min förvåning när jag ringer på och ingen är hemma *ermm* ringer upp henne och undrar var hon är, då är hon och handlar kan inte prata får höras sen. *yuk* !0 min senare ringer hon igen och undrar vad jag ville om det var något speciellt.
Kände bara hur all lust försvann så jag svarade bara nej jag ville inget och la på luren...
Så jag har fortfarande ingen klänning och nu ger jag def. upp.
anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 23 feb 2008 07:39
Förstår att du tappar lusten och jag lider verkligen med dig, önskar jag kunde hjälpa dig.
Kan bli väldigt ARG på din mamma som noncalerar dig och någon om hon borde ju förstå hur beroende du är att få din klänning i tid. Om det n u är hon som åtttagit sig att hjälpa till att sy den , tycker jag det är DÅLIG stil att inte fullfölja det.
Men det var som en sa här innan , tycker med att du ska ha din klänning för det är ju bara du som vet hur den egentligen SKULLE sett ut, för byxor och det vanliga du brukar gå i känns lite trist. Som sagt önskar jag att jag unde hjälpa dig på något sätt / men du ska se att ALLTING löser sig
KRAM & Lycka till
080607
Antal inlägg: 128
Loggade in: 22 mar 2009
Utloggad
Skrivet 23 feb 2008 11:49
Åh..får en stor klump i magen när jag läser här..jag känner med dig..hoppas verkligen att allt löser sig...har ju följt dig här i några månader nu, och du har verkat så glad hela tiden...Hoppas du får tillbaka din gnista! Ge inte upp så löser sig allt, ska du se!! Stor kram!!
citronfjärilen
Utloggad
Skrivet 24 feb 2008 14:12
hejsan anilä hur går det ? Va näjmmen så får inte en mamma göra!Stackars dig ! Det är ju din stora dag hon ska ju hjälpa inte stjälpa !
anilä
Utloggad
Skrivet 25 feb 2008 17:13
MIN KLÄNNING ÄR KLAR!!!!!!!!!!!!!
Och det tack vare att pappa skällde ut mamma igår. *angel*
5 jan
Antal inlägg: 41
Loggade in: 05 maj 2008
Utloggad
Skrivet 25 feb 2008 19:14
Vad glad jag blir att få höra att den är KLAR!! ÄNTLIGEN!! som Gert skulle ha sagt!!! Tur att din pappa äntligen sa ifrån.. STORT LYCKA TILL PÅ eran dag som kommer snart! *thumbsup*
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 25 feb 2008 19:20
Vad underbart!!! Gud vad skönt! Massor av lycka till i fortsättningen! Du bara måste lägga upp bilder på hur det blev sen på bröllopet!! *hug*
citronfjärilen
Utloggad
Skrivet 25 feb 2008 19:27
hejsan o så härligt stora lyck önskningar på eran stora dag.
Har tänkt mycket på dig så skönt att det blev bra alla borde få sin drömklänning . *hug*
anilä
Utloggad
Skrivet 27 feb 2008 22:00
Idag är jag så glad, min kompis kom hit med en underkjol som hon sytt åt mig och den gjorde min klänning till en underbar dröm. Jag längtar så till lördag
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 27 feb 2008 22:14
Att man kan glädja sig så mycket med någon man inte känner... Men vi har ju följt dig genom våndorna. Så underbart att du äntligen kan längta igen! En bamsekram och en underbar lördag önskar jag dig!
citronfjärilen
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 18:54
kan du inte lägga ut en bild på dig i klänningen med under kjolen.
Ha en underbar magisk bröllops dag båda två.
*heart*
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 19:17
Jaaaa! Jag läste ditt inlägg för ett tag sen och har faktiskt gått och tänkt på dig... Så skönt att höra att det ordnar sig för dig! Nu vill vi se bilder här...
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 28 feb 2008 19:56
ÅH VAD HÄRLIGT! Pappor är BÄST! :) vad skönt att det har löst sej, har tänkt så på dej och gläds med dej nu! hoppas på att få se bilder sedan från den stora dagen :) ALL LYCKA till ER BÅDA!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!