24 jan 2008 16:28
9 svar
1822 klick
Hur vanligt?
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Är det vanligt att kvinnan har 2 ringar och mannen en eller att båda har 2 stycken? Brukar mannen ha orginal förlovningsring eller brukar han göra om den?
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 24 jan 2008 17:30
Vanligast är ju att mannen har en ring bara.
Oftast förlovningsringen som bara lämnas in å blir upputsad, men det är även vanligt att mannen köper en ny ring till sig själv.
Jag vill rapportera detta inlägg!
bic
Antal inlägg: 247
Loggade in: 09 aug 2012
Utloggad
Skrivet 25 jan 2008 16:42
Han vill som endast ha förlovningsringen, men skulle vilja ha den bredare, vet någon hur det går till?
AnnaLina
Antal inlägg: 13
Loggade in: 13 jul 2008
Utloggad
Skrivet 25 jan 2008 19:06
Vi ska göra nya förlovningsringar då min har krympt *hmmm* :P och min sambos har blivit ful/oval. Vi fundarade ett tag på om min sambo skulle ha två ringar. Men nu har vi bestämt att han ska ha en och jag två. :)
Carro
Antal inlägg: 38
Loggade in: 08 okt 2008
Utloggad
Skrivet 25 jan 2008 22:48
Hej!!!
Min sambos ring är bredare. Hans består av tre smala ringar som dom har satt ihop. Han har rött,vitt,rött guld. Jag tror att dom kommer ta din sambos ring & en annan & smälter ihop & forma den så den ser ut som idag & gravera in förlovning & bröllops datum.
Lycka till hoppas du förstår vad jag skrivt.
Carro
Linna
Antal inlägg: 34
Loggade in: 19 mar 2010
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 21:32
Hej!
När vi gjorde om våra förlovningsringar så lämnade vi in dem och lite annat guld som inte användes. De gjorde nya breddare ringar av det gamla.
Gjorde lite så för att guldet idag är dyrt. Priset på guldet är högre nu än var det har varit innan.
Hoppas det kommer gå bra för er och har du några andra frågor runt detta så fråga gärna
Linnean
Antal inlägg: 80
Loggade in: 17 mar 2010
Utloggad
Skrivet 17 feb 2008 18:30
Jag hakar på denna länk och återuppväcker den! Jag vet nämligen inte riktigt vad jag tycker i frågan *ermm* och skulle gärna vilja höra flera lösningar. Hur gör ni? Skaffar ni en extra ring till mannen och har ni några djupare tankar kring symboliken i detta eller varför gör ni det? Sen undrar jag: Någonstans här inne på BG så tycker jag mig ha sett att mannens ring också skall ha stenar, förekommer det?
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 17 feb 2008 19:55
Vi kommer bara att ha en ring var. En vigselring alltså. Våra orginal förlovningsringar var i läder från medeltidsveckan och är alltså inget man kan ha på sig hela tiden. De var kärleksknutar som jag gjort och min söt tyckte att det inte fanns någon bättre ring att använda än dom.
Vi var inne ett tag på att skaffa liknade kärleksknut ringar fast i silver som "riktiga" förlovningsringar men avstod från det dels för att vi inte hitta nån vi gilla och dels för att det kändes som om att det skulle bli svårt att kombinera dem med en vigselring sen...
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 22 feb 2008 17:07
Hej!
Vi hade tänkt ta bådas våra förlovningsringar och göra om dem till varsin vigselring. Har en förlovningsring som vi inte riktigt skulle få passa ihop med något plus att han också vill ha ring- Så det är vår lösning.. Jag tycker man ska gå efter magkänsla och hjärta.. Inte tänka så mycket på hur det brukar vara och vad andra tycker...
Hoppas det löser sig på bästa sätt!
Skrivet 31 okt 2023 09:38
Hallå där!
Vi lämnade in våra förlovningsringar tillsammans med lite extra guld som vi inte hade använt när vi ritade om dem. Från de tidigare ringarna skapade de nya, bredare.
Gjorde något liknande eftersom guld är dyrt nuförtiden. Guld är för närvarande dyrare än det var tidigare.
Jag hoppas att allt går bra för dig och ställ gärna andra frågor du kan ha.
Bitlife