BröllopsGuiden
26 jan 2008 10:20       1 svar    1730 klick

Uteterass - Ett måste??

yassi
Antal inlägg: 22
Loggade in: 13 maj 2012
Utloggad
Jag ska gifta mig i sommar och känner mig otroligt stressad då vi ännu inte bokat lokal.
Vi har en som vi nästan var säkra på att vi ville ha tills vi kom på att resataurangen som ligger i Norrtull inte har nån form av uteomhusmiljö. Vårt bröllop kommer att bli i början av juli. Nu funderar jag över om det är ett måste att ha någon form av uteterass??? Vad tycker ni? Självklart är det skönt att kunna ta sig ut för nypa frisk luft men...

/Yassi
Anna BröllopsGuiden
Antal inlägg: 324
Loggade in: 02 dec 2022
Utloggad
Skrivet 26 jan 2008 12:02
Det är väl inget måste, men jag skulle satsa på ett ställe med möjlighet att gå ut till en trädgård eller terass om det är sommar och det finns chans till bra väder. Jag har varit på sommarbröllop med fest i en källare utan fönster mitt i stan och med gatan utanför som utemiljö och det rekommenderas inte. Eftersom det var en ljuvligt solig försommardag och kväll kändes det bara instängt och mörkt där nere i källaren och jag tror(vet) att alla längtade ut till det underbara vädret. Till saken hör också att vi innan festen hade åkt en fantastisk båttur i Stockholms skärgård och det hade känts naturligare att få fortsätta festligheterna i en sådan miljö. Om det regnar är det en annan sak, men det kan man ju inte veta.
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!