BröllopsGuiden
ÄMNE I FORUMET: Relationer Starta ny tråd
28 jan 2008 14:16       8 svar    1848 klick

Rädd!

BridgetJones
Antal inlägg: 5
Loggade in: 28 maj 2008
Utloggad
Hej! Är det någon där ute som trodde sig ha hittat dröm-mannen vid förlovningen och sen fått kalla fötter när det kom till kritan med bröllop. Jag har en fantastisk sambo (som jag har träffat sedan april 07 (inte sååå länge nä) och bröllop är bokat 24/5. Jag vill så gärna men e skiträdd, bland annat pga en massa kritik från en "vän" (numera avskedad tärna). Har jag valt rätt? Tankarna bara snurrar och jag vet varken ut eller in. Nån som känner igen sig? Hjälp!
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 14:34
Jag tror att det e många som blir nervösa innan bröllopet. Det e ju ingen skit sak man ger sig i in. Finns det några specifika anledningar till varför du e nervös eller bara allmänt?
Jag blev ihop med min kille i slutet av april 07, vi förlova oss i aug 07, flytta ihop i sep 07 och ska gifta och jul 08. Ibland går det fort, för att ibland är det bara helt rätt :)
Jag tror att bara man älskar varandra och att man trivs bra ihop så finns det ingen anledning att oroa sig. Trots att statistiken är emot de som gifter sig nuförtiden så tror jag fortfarande på evig kärlek.
(lite hjälper de ju förstås att min killes föräldrar fortfarande e ihop och de gifte sig typ 6mån efter de träffades)
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 30 jan 2008 21:56
Instämmer med föregående talare. :) Det är jättenormalt att vara nervös, kanske rentav något positivt i många fall eftersom man tvingas ta sig en ordentlig fundering på om man verkligen, verkligen vill gifta sig. Det är ju ett jättestort beslut (tycker då jag iaf) och är värt att tänka över.

Jag är också nyfiken på vad för typ av skäl som du har för att få kalla fötter? Är den avskedade tärnans kritik av typen "Men det har ju gått så snabbt, man måste vänta.." eller är det något mera "allvarligt" bakom dina tvivel?
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 30 jan 2008 22:36
vad var det som gjorde att ni bestämde er för bröllop? Om du hittar den känslan igen så kanske rädslan minskar. Jag skulle nog fundera över att skjuta på bröllopet så att man verkligen vet vad man gör. Hoppas du kommer fram till ett beslut som du mår bra av.
Lycka till
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 20:16
Jag håller med om att man kanske inte ska rusa iväg. Jag och min blivande träffades sept 2000 och flyttade ihop efter ett år. Vi förlovade oss febr 2004, men det är först nu det känns helt rätt att gifta sig.
Fast det är ju inget som säger att det inte är rätt bara för att det går fort. Försök känna efter vad du själv vill.
excalibu
Antal inlägg: 83
Loggade in: 24 sep 2009
Utloggad
Skrivet 08 mar 2008 01:37
Hejhej
Tiden har väl egentligen ingen roll? JAg är "känd" för att ha tremånadersgränser innan jag dumpar killarna:( JAG vet kankse inte så snällt, men jag vill juh hellre inte vara tillsammans med någon om det inte känns helt rätt.
Men nu... jag träffade min blivande man 6 november 2007, vi förlovade oss 7 februari och ska gifta oss 5 juli och ja jag är nervös, vet att det är han jag vill leva med men är ändå nervös...och inte blir det lättare av att alla andra säger hela dagarna ALLA BRUDAR BLI NERVÖSA:::...
som andra har sagt...skälet till är ju relevant varför din brudtärna blivit sparkad.....MEN om du vet att du blir lycklig, han är snäll och behandlar dig på alla de bästa sätten och att du känner att du hittat rätt...att du är hemma.... lyssna då på dig själv....och låt ingen annan göra dina val åt dig:)
du får gärna maila mig om du vill:)
litenElin
Antal inlägg: 422
Loggade in: 03 sep 2011
Utloggad
Skrivet 11 mar 2008 22:43
Jag och min käre har varit ett par i drygt sju år nu och har bestämt oss för att gifta oss i maj 2009.. Och jag känner mig också SKITRÄDD ibland.. Att det kan kännas fel, att man känner sig låst, att man aldrig mer ska få känna den här pirrpirrkänslan som man gör i början av ett förhållande..

Men jag vet däremot att det är rätt.. Så bara man vet innerst inne att det är rätt- Då är det bara att köra!
BridgetJones
Antal inlägg: 5
Loggade in: 28 maj 2008
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 11:28
Hej igen!

Tack snälla för alla era svar!!! De är varierande men alla förmedlar något att tänka på!

Kan säga att jag är mycket lugnare nu. Nervositeten kommer nog att stanna men det är helt ok. Och den har nog gjort att jag och min sambo kommit ännu närmare varandra (pga av allt jag har behövt älta). Så, jag är mitt i allt bröllopsplanerande samtidigt som vi letar hus (puh!). Det får gå som det går, för jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt.

Så tack igen för allt stöd... har vi vägarna förbi Stehags kyrka den 24/5 kl 12 så titta in! :)

Kram!
lilja
Antal inlägg: 144
Loggade in: 09 jan 2009
Utloggad
Skrivet 18 mar 2008 11:47
hoppas bara det går bra för er. Viktigast är ju att ni känner att det är rätt och att ni känner och litar på varandra.
Jag och min M2B har varti tillsammans 1år forlovade sen nyår, lite fort kanske att börja planera bröllop men vi känner att det är rätt och att vi vil leva hela livet med varandra. Visst har det vart upp och ner i förhållandet men det har bara gjort oss starkare och att vi litar på den andras kärlek.

Lycka till med allt nu och som fler sagt är du osäker Vänta
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!