BröllopsGuiden
28 jan 2008 18:21       8 svar    4619 klick

Hjälp med val av klänning!

Omröstningen är slut ( dagar kvar)
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Jag har tänkt designa min egen klänning och har tagit lite tips och idéer från andra och klippt och klistrat i Paint för att få de mer likt det jag hade tänkt mig. Men nu undrar jag vad ni tycker?

Motivera gärna!
Alternativ Resultat
Klicka för större bild Vitt korsett och svart underkjol 100% (30)
Klicka för större bild Svart vit med stor vit underkjol (fast utan blommorna!) 100% (30)
Klicka för större bild Svart vit med stor svart underkjol 100% (30)
Klicka för större bild Svart vit med "mermaid kjol" 100% (30)
marfa522
Utloggad
Skrivet 28 jan 2008 21:56
Är det någon som tror att det är möjligt att ha en två färgad mermaid kjol? Gillar den idén... men vet inte om den bara passar lite vidare kjolar. Men man vill ju gärna visa sin snygga vältränade kropp på sitt bröllop eller hur :P
flisan
Antal inlägg: 88
Loggade in: 26 feb 2009
Utloggad
Skrivet 29 jan 2008 10:20
Sjöjungfru-klänningen var riktigt snygg!
Då visar man hur fin kropp man har ;).
Och det är ju det man ska göra när man gifter sig.
Den får min röst.
Tvåan gillade jag också med det svarta runt midja... Det var snyggt.
trampetroll
Antal inlägg: 84
Loggade in: 13 feb 2009
Utloggad
Skrivet 29 jan 2008 19:06
VAR HAR DU HITTAT DESSA KLÄNNINGAR????
Det är precis något här jag vill ha, svart och vitt! Det är så snyggt, coolt och vackert!
Jag tycker att alla klänningar var fantastiska så jag kan inte riktigt råda dig men snälla berätta var du hittat dessa vackra klänningar.
marfa522
Utloggad
Skrivet 29 jan 2008 19:39
Jag (eller min mor) ska med all sannolikhet sy upp min klänning så det var mest idéer jag var ute efter.
Så den första klänningen har jag ritat själv över en annan klänning...

De två i mitten är samma klännig fast jag bara vänt på färgerna i paint och kommer ifrån någon bild jag bara hittade på nätet. Inte ifrån någon klänningförsäljningssida alltså. Så jag vet inte vart man kan hitta dem :(

Den sista klänningen har jag faktiskt hittat på
http://www.brollopsklockor.com/ (sida 5)

Men jag kan ju tipsa om http://www.brollopsklockor.com/ de har flera två färgade klänningar. (finns flera sidor att kolla på - se längst upp på sida - jag missa det till att börja med)
Dessa klänning "säljes" på tradera och det verkar som om en hel del glada och nöjda människor har köpt sina klänningar därifrån. Blir ofta rätt billigt oxå. Runt 2000kr. Mailar gärna dom. De var snabba på att svara och trevliga :)
kanin
Antal inlägg: 23
Loggade in: 17 jun 2012
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 15:21
ujujuj.. Kan faktiskt inte välja... Sorry.. 1:an otrolikt stilren.. men 4.:an otroligt vacker... Så svårt.... Jag röstar bägge...
marfa522
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 21:22
Tack alla som har röstat! Verkar som om de flesta gillar den med sjöjungfru-form på kjolen.
Har hittat en ny variant av den typen av klänning som jag gillar mkt!

Det ska vara en kort, tajt, vit klänning med svart spets över. Och sned skärning ner till. Under den ska jag ha en vit, tajt, lång mermaid kjol. Anledningen till att jag gärna vill kunna göra klänningen kortare är för att man vill ju kunna skaka loss på dansgolvet sen på småtimmarna. *thumbsup*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!