BröllopsGuiden
12 dec 2006 12:32       3 svar    4985 klick

Vad gör era värdpar?

fiffiloo
Antal inlägg: 5
Loggade in: 19 mar 2007
Utloggad
Vilka uppgifter har de?
LottaLuvin
Antal inlägg: 6
Loggade in: 24 jul 2009
Utloggad
Skrivet 12 dec 2006 13:11
Vårt värdpar tar emot svaren på inbjudan, och de är stand-in för oss när det gäller alla eventuella ansvarligheter under själva bröllopsfesten.. kasta ut fulla farbror fridolf osv.
I övrigt hoppas jag att de ser till att roa sig kungligt.

(Vi har å andra sidan en toastmistress som har ett sjuhelskottas ansvar för kvällens trevlighetsgrad, gästernas talordning osv)

/Lotta
Ullen
Antal inlägg: 28
Loggade in: 01 okt 2007
Utloggad
Skrivet 25 feb 2007 18:06
Vårt värdpar kommer att ha att göra. Dom är inte bara värdpar och ska se till att alla kommer rätt och svara på alla gästernas frågor innan bröllopet, slänga ut fulla släktingar och inte släppa in andra fulla icke släktingar. Utan vårt värdpar är även toasmasters. Vet att man inte brukar ha två, men nu blev det så.

Så vårt värdpar kommer att vara med oss genom hela planeringen och sedan blir det deras ansvar att allt genomförs så som vi (jag) vill ha det. Allt från att se till att allt finns på plast, så som brudgum med ringar till att maten är klar, hålla i talarordning och spex, möhippa/svensexa mm.
Kan vara bra att vara tydlig med vad man vill att värdparet resp. toastmastern ska göra.
Annelie73
Antal inlägg: 29
Loggade in: 23 sep 2013
Utloggad
Skrivet 13 mar 2013 12:51

Min värdinna kommer se till att alla gästerna är samlade när vi anländer till festlokalen och att alla får en välkomstdrink. Lite underhållning och spex under festen kommer hon fixa till. Min värdinna, som är min systerdotter, kommer vara med mig under hela dagen, hon kommer stå för sminkning och frisyr.

Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!