BröllopsGuiden
31 jan 2008 14:36       10 svar    4957 klick

Hur mycket får ringen kosta???

AnnaNS
Antal inlägg: 9
Loggade in: 29 apr 2008
Utloggad
Hej,

Vad är rimligt att spendera på ringarna?
Jag har ingen aning.... svårt!
Allt är ju såklart relaterat till vilken budget man har. Men finns det riktlinjer eller dyl.?
MVH Anna
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 17:11
Det är ju ingen som kan bestämma det åt en, jag har en förlovningsring i itan för 995:-och min vigselring blir i stål för 598:-. Jag är ingen smyckesmänniska och skulle aldrig lägga flera tusen på en ring
ullis77
Antal inlägg: 309
Loggade in: 15 sep 2010
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 18:34
Några riktlinjer finns väl inte, bara plånboken som ev. bestämmer.

Vi ska köpa våra ringar på nätet, blir lite billigare då, och sammanlagt så går det väl på en 12-13000. Vi ska byta till vitguld, så därför ska vi köpa nya förlovningsringar oxå.

Jag resonerar så att ringen är det man ska ha på sig hela livet (förhoppningsvis) å att man inte ska vara dumsnål med det då.

Bättre å spara in på tex gåvor till gästerna eller nattvickning på festen.
MEN det är min åsikt:)
anna.e
Antal inlägg: 291
Loggade in: 09 nov 2008
Utloggad
Skrivet 31 jan 2008 20:13
Min vigselring kostar drygt 11 000:-, men det tycker jag den är värd eftersom jag planerar att ha den hela livet. Det viktigaste är inte vad den kostar utan vad du vill ha. Det finns ju, precis som de andra sagt, ringar i alla prisklasser.
Vinterbröllop08
Antal inlägg: 109
Loggade in: 14 nov 2008
Utloggad
Skrivet 03 feb 2008 11:50
Håller med alla ovan, det är helt upp till var och en vad man vill lägga på en ring. Vi lägger lite mer än 1/3 av våran budget på våra ringar. Man ska ju ha dom resten av livet.
sacki
Antal inlägg: 93
Loggade in: 24 jan 2012
Utloggad
Skrivet 03 feb 2008 12:20
Min blivande man kommer att betala min ring så jag kommer att försöka att inte överstiga 15000, men det är väl precis som ni ovan har sagt, att de brukar ligga där någonstans om man vill ha lite stenar & så :P
Cristal
Antal inlägg: 4
Loggade in: 24 mar 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 15:51
Grundregeln är vad han har råd med + lite till.
Min kostade över 100 000:- so go girl.

For your husband
Never compromise when you ask someone to spent thier rest of the life with you.
Cheer!
Zigmabruden
Antal inlägg: 8
Loggade in: 09 apr 2008
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 18:43
Det är väl en smaksak..
alla vill ju ha olika, vissa vill ha det dyraste medans andra nöjer sig med billigt.
det viktigaste är ju att du själv som ska bära den tycker om den.
värdet har ingen betydelse för kärlek kan inte mätas i pengar :)
Miss83
Antal inlägg: 5
Loggade in: 16 feb 2008
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 12:02
Vi kommer nog inte lägga riktigt lika mycket pengar på min ring som på min fästmans. Anledningen är att jag från första början sa åt honom att jag inte ville ha en dyr ring (jag lägger hellre pengarna mot t.ex. en bostadsrätt) och inte heller en ring med sten, men så när han friade till mig så satt han där likförbaskat med en dyr (i mina ögon iaf, ca 3500 dollar) med en halv karats diamant. Det enda han tagit åt sig var att jag ville ha vitt guld (fast jag föreslog silver). Eftersom han är Amerikan så köpte han ju ingen ring till sig själv, så jag gick och köpte en till honom istället, dock bara en billig silver ring för ca 300 spänn! Så när vi väl gifter oss, så tycker jag att det är hans tur att få en lite dyrare, hållbar ring, som han kan byta ut mot förlovningsringen, medan jag nog tar en lite mindre, slät ring, som jag ville ha från början.
threeve
Antal inlägg: 10
Loggade in: 03 mar 2014
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 16:23
Det är nog mer en amerikansk tradition att lägga ner mkt pengar på ringar, även om det blir mer vanligt i Sverige. Jag fick min förlovningsring när min blivande friade, och den kostar ca 80.000. Jag hade nöjt mig med en enkel, men självklart älskar jag min ring för att han valt ut den med omsorg!

Han vill stå för vigselringen, då den bli i samma serie. Jag däremot vill betala hans, även om jag kommer billigt undan.

Det handlar inte om pris - köp ringar som ni tycker om och som era plånböcker håller för! Huvudsaken är att ni får varandra, och att ringarna får symbolisera detta! Lycka till!
jojoliten
Antal inlägg: 206
Loggade in: 27 feb 2020
Utloggad
Skrivet 16 feb 2008 16:40
min kommer kosta 6000-7000.. tycker det är lagom.. skulle inte betalat det dubbla då det finns så mycket fint ända från 2000kr. min blivande skall göra om sin förlovningsring så att den kommer att matcha mina ringar bättre.. då han valt att bara ha en ring.. det vi gör då är att lämna in hans ring.. plus lite extraguld för att få samma vikt som på den ring vi kollat ut.. sedan får vi lägga till 600-700kr på arbetet :) så där kan man ju säga att hans ring hamnar under tusenlappen, men hans f-ring kostade drygt 4000kr när vi köpte den

min ring liknar den på bilden
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!