BröllopsGuiden
03 feb 2008 21:23       7 svar    5205 klick

Hällsnäs

tussigumman
Antal inlägg: 75
Loggade in: 23 nov 2016
Utloggad
Hej!

Någon som har någon erfarenhet av Hällsnäs i Mölnlycke? Pris (samt vad som inår i priset), service, kvalitet? *cat*
sandraojonas
Antal inlägg: 18
Loggade in: 28 jan 2009
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 11:35
Hej!
Vi har varit inne på Hällsnäs också, vi ska dit på besök om några veckor! Tyvärr är det nog lite för dyrt för vår budget :-(
Men det ska vara riktigt fint där ute!
Dom räknar med att grund priset är ca 1200:-/p.p
Då ingår: Brudskål
på mousserande vin, tre rätters bröllopsmiddag inkl vin,
kaffe & bröllopstårta, fruktfat, godis, snacks- och
förfriskningsbuffé på kvällen samt bordsdekorationer som
går ton i ton med brudens färger. lokal och servispersonal ingår

et som tillkommer sen är barkostnaden men här
är det vanligaste att gästerna själva betalar för vad de
vill ha i baren. Alternativt kan man dela ut
drinkbiljetter eller stå för enbart vin samt öl

Men jag vet inte!? ÄR det dyrt? Ni har inga andra tips på lokaler i GBG-trakten annars?
tussigumman
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 12:35
Tjipp!

Jag och min sambo var där ute i söndags och kollade. Mycket vackert. Jag tror inte det blir så mycket billigare att ordna själv, gjorde en överslagsberäkning och kom snabbt upp i 60 000 kr om man hyrde Stora Holm, hade catering (3-rätters) och personal. Personal är en rejält stor utgift som man gärna glömmer att ta med.

Jag tänkte också kolla med några andra herrgårdar/slott. Thorskogs är i alla fall alldeles för dyrt. Ska kolla upp Råda Säteri, Stensjöhill herrgård, Gunnebo slott och Tjolöholms slott. Sen finns ju Bjertorps slott i Vara, där är det väldigt fint också!
tussigumman
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 12:36
Du kan förresten gå in på mina favoritlänkar, där har jag laggt upp några fina platser för festen.
sandraojonas
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 22:17
Ja jag har också räknat lite, av de som du nämnde har jag räknat lite på Stensjöhill, Gunnebo +även Onsala Herrgård. Och dom kommer väl inte riktigt upp i samma kostnad men inte långt ifrån...
Det verkar väldigt "proffsigt" på Hällsnäs, tror kanske det blir där ändå, vi har preliminärbokat ett datum ;-)
tussigumman
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 22:44
Va kul! Vilket datum har ni prel. bokat? Vi har prel. bokat 15:e augusti 2009. Har ni varit på Stensjöhill? Jag har hört både bra och dåliga saker om det stället.
sandraojonas
Utloggad
Skrivet 21 feb 2008 12:17
vi har prel. bokat 5 sep 2009 :D

Vi har inte varit på Stensjöhill för "bröllopsvisning" men vi har varit där på två begravningar och ätit julbord. Det är jättefint men känns inte "klockrent" Vad har du hört för negativt?
tussigumman
Utloggad
Skrivet 22 feb 2008 16:51
Dels att middagen serveras på en övervåning som kan vara svår för äldre och folk med rörelseförhinder att tig sig upp för. Sen tycker en del att byggnaden ligger i ett samhälle, och att det inte är så fint.. men jag har ju inte varit där :-)
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!