BröllopsGuiden
06 feb 2008 19:00       7 svar    1420 klick

val av underkjol

ThereseL
Antal inlägg: 97
Loggade in: 11 jan 2009
Utloggad
Om jag nu skulle välja denna klänning funderar jag på vad det är för underkjol som gäller.
Vill gärna ha tips.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 06 feb 2008 19:41
Mycket vacker klänning du har hittat!! Här är en guide på vilken typ av underkjol du ska ha till just din klänning, hoppas att du kan se vad det står. personligen skulle jag gå på den första, eller en underkjol med massor av tyll, till din klänning. // Mia
ThereseL
Utloggad
Skrivet 06 feb 2008 19:46
Jag är väldigt förtjust i denna klänning.
Alltså ska jag leta efter en a-line underkjol. Hur och var kan jag hitta en sådan tro? Har de sådana på millybridal tro?

Tack för all hjälp
ThereseL
Utloggad
Skrivet 06 feb 2008 19:53
ska det kanske vara typ en sån här modell?
Ska det vara något särskilt material?
Vanlee
Antal inlägg: 60
Loggade in: 29 jul 2008
Utloggad
Skrivet 06 feb 2008 23:10
Jag köpte en A-linjeformad underkjol på e-bay (direktköp så att jag slapp hålla på att bjuda på den). Det kostade ca 350 kr för underkjol och frakt! :O Min är i bara tyll eftersom jag tycker att det verkar otympligt med ringar i underkjolen, men det fanns alla sorter att välja på, bara att söka sig fram. :)
bagatelle76
Antal inlägg: 107
Loggade in: 25 mar 2010
Utloggad
Skrivet 07 feb 2008 12:17
Jag köpte min underkjol på E-bay. Det fanns en mängd olika varianter, från A-line till 5-hoop. Jag köpte en 3-hoop, och inklusive frakt gick det på 250kr. Jättebilligt och den är i bra kvalitet, så jag rekomenderar dig att leta på nätet.
:)
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 08 feb 2008 16:47
Ja köpte min på E-bay med 3 ringar i. Det som är bra med ringarna är att de går att ta ur och skjuta ihop om man tycker att kjolen blir för vid.
Jag tog ur en ring och sköt ihop de två reserande.
Det känns inte alls så konstigt med ringar, ganska så skönt att inte ha massa tyg runt benen en varm sommardag. Det som kan kännas lustigt är när man sätter sig ner, Klänningen liksom "bubblar" upp. Men det är bara att trycka ner. Lycka till med underkjols köpet.
// Mia
Lostman
Antal inlägg: 16
Loggade in: 03 apr 2008
Utloggad
Skrivet 09 feb 2008 22:16
jag har just beställt min A-line underkjol från Sheshopping. De har varit mycket tillmötesgående. Den totala kostnaden för måttsydd kjol och frakt är ca 300 kr. Fick bud om att hyra en (one size) här i Sverige för ca 700.
Så det här verkar ju bra... Men jag har ju inte sett den än, så jag vet ju inte hur resultatet blir... ska få den i mitten av mars (det är kinesiskt nyår, så de har lite längre leveranstider än normalt).
Lycka till!
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!