BröllopsGuiden
07 feb 2008 21:51       4 svar    959 klick

Barn me en stund???

josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Hej alla brudar där ute!

Har suttit i flera veckor nu och vridit och vänt på klassiska dilemmat "barn eller Inte barn" på bröllopet...

Jag och min sambo tyckte att vi hade en hyfsat smart plan som gick ut på att vi tänkte oss att lite större barn (som kan klara av att sitta lite stilla och tysta en stund under akten) skulle vara med på bröllopet fram till ca klockan 21.00 på kvällen. Jag har själv en 7-årig tjej som ser fram emot detta bröllop enormt, så givetvis vill vi ju att hon ska få kunna ha andra barn att leka med.

Problemet är att detta bemöttes av vilda protester av bl a en syster och en vän som tyckte detta lät hel-tokigt. Andra vi har tillfrågat tycker att det låter bra. Vad tycker ni och hur skriver man så fall på inbjudan?? Tacksam för åsikter!!!

Kramkram//Jossan
amor aeternus
Antal inlägg: 50
Loggade in: 11 maj 2008
Utloggad
Skrivet 08 feb 2008 08:23
Hej, vi gifter i och för sig oss borgligt och sonen kommer att vara med och han är snart 7. Vi kommer att ha festen senare med vännner, men då är det barn fram till en viss tid och sen ska folk som vill festa som de vill och barn ska inte ta skada av det så då är det barnförbjudet från ca 21:00 som ni.
Det finns ju tyvärr alla åsikter om hur man ska sköta sitt.. mina föräldrar tycker att vi ska vara långt i från stan så folk blir tvugna att vara nyktra för att ta sig hem igen.. medans vi tycker att det kan vara spritfritt fram till 20:30 så ser inte barnen så mycket av de som inte kan hantera sprit.. som det oftast bli...

Gör som det passar er passar det inte gästerna kan de bli hemma... det får våra vara.
famlyth
Antal inlägg: 217
Loggade in: 29 jan 2013
Utloggad
Skrivet 08 feb 2008 17:02
Vi skerv i vår ibjudan....
"Barn är en gudagåva, men idag får de stanna hemma och sova!
Är man liten och behöver tröst, och det ända som fungerar är mammas bröst.
Självklart så gör vi då undantag. För detta är ju ingen lag."

Sen har jag en del kusiner som är 9 år och uppåt som jag ville skulle komma. Så på inbjudan skrev vi ut varje persons namn som var bjuden så inga missföstånd skulle uppstå. Vi hörde inga prostester hos vänner om att deras barn inte var bjudna.

Min man´s dotter är 8 år var med hela kvällen och dansade lång in på natten. Vi hade fixat så det fanns tv, DVD filmer, poppcorn och dryck, för de barn som inte orkade vara med hela tiden.

Lycka till med planeringen... det är er dag och ni planerar efter hur ni vill ha er dag.

// Mia
anemon
Antal inlägg: 69
Loggade in: 11 maj 2009
Utloggad
Skrivet 15 feb 2008 09:32
Jag tycker att barn ska få deltaga på sådana här fina tillfällen för det är ju inte så ofta det är bröllop./Iallafall inte i vår bekantskapskrets. Så vi ska själv ha barn i blandade åldrar med på vårat bröllop. Varför ska de inte kunna få vara med och ta del av en trevlig upplevelse. / Jag menar att de sysselsätter sig själv och som läste på en sida att de skulle ha tillgång till papper, kritor, och ev lekar som de kan roa sig med

Kram / barnkär
josand080808
Antal inlägg: 86
Loggade in: 17 mar 2009
Utloggad
Skrivet 21 feb 2008 15:10
Tack för era svar!

Tänker som så att det faktiskt ÄR våran dag, så nu har jag morskat på mig lite... :) Den lilla dikten var ju hur söt som helst så den kanske kommer att användas i någon form!

Ska väl försöka att ge mig på att knåpa ihop ett litet inbjudningskort nu oxå då! :)

//Jossan

*huh*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!