BröllopsGuiden
10 feb 2008 19:17       14 svar    33936 klick

Pris på bröllopsbuketter

Beth_H
Antal inlägg: 2
Loggade in: 10 feb 2008
Utloggad
Hej!

Jag ska gifta mig i sommar och håller på för fullt att förbereda mig.
Var kan man hitta fina bröllopsbuketter till ett rimligt pris? Över 1000 kronor är alldeles för mycket.
Tack på förhand!
Beth
marfa522
Antal inlägg: 331
Loggade in: 08 dec 2008
Utloggad
Skrivet 10 feb 2008 19:52
Bästa tipset är att inte säga att du ska ha en BRUDbukett. Det blir genast mkt dyrare då. Sedan beror ju priset självklart på vad det är för typ av blommor du vill ha i den. Min syster fick en ursnygg bukett i lagomstorlek med rosor och lite andra blommor för 300kr när hon gifte sig.
Hon gick in samma morgon och sa "hej jag vill ha en snygg bukett med de och de blommor och det får max kosta si och så mkt"

Vill man inte ha värsta konstverket är det nog så man ska göra. Så ska jag göra iaf! :)
anilä
Antal inlägg: 459
Loggade in: 24 mar 2011
Utloggad
Skrivet 10 feb 2008 22:22
En brudbukett är bunden och preparerad på ett helt annat sätt än en vanlig bukett. Det ligger mer arbete bakom det är därför dom är dyrare.
Emma82
Antal inlägg: 2
Loggade in: 13 feb 2008
Utloggad
Skrivet 13 feb 2008 12:43
Ja jag hörde det tipset på radion i morse, att inte nämna att buketten faktiskt är en brudbukett. Du kan få ner priset från typ 2500 kr till bara 250kr (lite överdrivet, men ändå). Frågan är bara när floristerna börjar genomskåda oss?! Jag kanske får be mormor gå in och beställa buketten åt mig... :)
Strawberrydream
Antal inlägg: 9
Loggade in: 27 feb 2008
Utloggad
Skrivet 18 feb 2008 13:27
Du ser min brudbukett i mitt galleri samt här. Ännu 2 dagar efter vigseln så är den nästans lika fin utan vatten.Lite brun i kanten börjar rosorna bli dock men hursomhaver. Jag gav bara 460 kr eller nåt för den samt coursage å en näbbukett på 3 gerbera m slöja i :-) Himla nöjd och den var så vacker.
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 18 feb 2008 23:15
smart tips angående att inte säga att det är just brudbukett. men blir det inte lite stressigt att gå in och fixa brudbukett samma dag... och sen måste den väl vara inbunden på ngt sätt så att klänningen skyddas och så. Känns lite bökigt,men man sparar ju himla mkt pengar :)
wifetobe
Antal inlägg: 143
Loggade in: 07 aug 2008
Utloggad
Skrivet 18 feb 2008 23:26
Egentligen skulle man ju kunna beställa ett blommogram till sig själv på bröllopsdagen då, så slipper man åka och hämta och så har man redan valt ut vilken bukett man vill ha! Eller vad tror ni? Utan att "avslöja" att det är en brudbukett! ;)
neeke
Antal inlägg: 1
Loggade in: 21 jul 2008
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 11:33
vilken underbar bukett... vill oxå ha vita rosor och grönt i...
LJo
Antal inlägg: 200
Loggade in: 22 jul 2010
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 22:02
En brudbukett kostar oftas lite mer då den är mer noggrant bunden samt att vissa blommor kostar mera. Jag fick tag på en billig klänning och valde därför en bukett med bl.a. orkidéer vilket är lite dyrare.
marfa522
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 22:19
Många gånger binder de buketten dagen innan när man beställer dem och förvarar dem sedan i ett kylskåp. Så om man e orolig för att det ska bli stressigt att hämta blommorna eller om man inte vill avslöja att man e brud alldeles över lycklig och fixad så kan man gått och väl fixa blommorna precis innan affären stänger dagen innan :)

Men som många nämner så är det ju en viss skillnad mellan en vanlig bukett och en brudbukett. Men är det så att man bara vill ha en fin bukett att hålla i under vigseln så finns det ingen anledning till varför en vanlig inte skulle vara precis lika vacker!
Carro
Antal inlägg: 38
Loggade in: 08 okt 2008
Utloggad
Skrivet 19 feb 2008 22:29
Hej!!!

Jag ska också gifta mig i sommar & ska till blomsteraffären om två veckor & gå igenom hur min bukett ska se ut.. Jag kommer säga att min får kosta mellan 1000-1500kr sen får vi se hur min bukett blir, vad man kan hitta på för det priset.. Min tärnbukett får inte kosta mer än 500kr..

Lycka till :)
Balcaz
Antal inlägg: 231
Loggade in: 12 apr 2010
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 08:22
Min bukett kostade 800, tyckte det var helt ok. Beställde den i byns blomsteraffär, hade kostat betydligt mer i stan. Kan ju oxå vara ett
alternativ. Lycka till
marfa522
Utloggad
Skrivet 20 feb 2008 13:03
Nåt som jag kom på kommer från en annan forum där någon hade fått fläckar på klänning av blommorna. Läste någonstans att man kan förhindra detta genom att spraya hårspray på blommorna, speciellt de blommor vars ståndare är synliga. Det är ju de som ev kan pollenera av sig och ge gula fläckar.

Lycka till *thumbsup*
Du måste vara inloggad för att svara på inlägget!